MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 14 des 2017 10:45

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 06 jun 2017 16:48 
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2017
Sted: Rena
Er det noen av dere som har eller har hatt dette med på ferie ned i Europa? Italia krever det fant jeg ut i går. Eller kjører folk bare og håper ting går bra? Hva er evt straff hvis man kommer borti politi o.l. hvis man ikke har det med seg?

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: Bullweiler28

Toppen

Legg innLagt inn: 06 jun 2017 16:59 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Hvis du har "kredittkortstørrelse" EU-modell sertifikat, så trenger du ikke internasjonalt førerkort innenfor EU/EØS. Dog kan det være greit å ha med "green card" for forsikringen.

De (NAF) påsto jo også at man fikk "store problemer" bl.a i Russland uten internasjonalt førerkort, men det var nok for at de skulle tjene penger på å selge deg et. Har vært flere ganger i Russland med norsk bil og norsk (EØS-modell) førerkort. Aldri vært et problem.
Samme her i Latvia hvor de "liksom" krever internasjonalt. Kjørte 5 år på mitt norske før jeg bytta det inn i latvisk (gikk ut), uten problem.

Toppen

Legg innLagt inn: 06 jun 2017 17:02 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: Nåværende: 2015. Triumph Explorer 1200 igjen
Sted: Kristiania
Bikeridr skrev:
Hvis du har "kredittkortstørrelse" EU-modell sertifikat, så trenger du ikke internasjonalt førerkort innenfor EU/EØS. Dog kan det være greit å ha med "green card" for forsikringen.

De (NAF) påsto jo også at man fikk "store problemer" bl.a i Russland uten internasjonalt førerkort, men det var nok for at de skulle tjene penger på å selge deg et. Har vært flere ganger i Russland med norsk bil og norsk (EØS-modell) førerkort. Aldri vært et problem.
Samme her i Latvia hvor de "liksom" krever internasjonalt. Kjørte 5 år på mitt norske før jeg bytta det inn i latvisk (gikk ut), uten problem.
'

Hvor mange ganger ble du stoppet og kontrolert i løpet av den perioden?? 8)

2016:28k, 15: 22k, 14: 24k, 13: 25k, 12: 19k, 11: 9k. Dekkbytte på:57570

Toppen

Legg innLagt inn: 06 jun 2017 17:36 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
ojda skrev:
Bikeridr skrev:

De (NAF) påsto jo også at man fikk "store problemer" bl.a i Russland uten internasjonalt førerkort, men det var nok for at de skulle tjene penger på å selge deg et. Har vært flere ganger i. Har vært flere ganger i Russland med norsk bil og norsk (EØS-modell) førerkort. Aldri vært et problem.
'

Hvor mange ganger ble du stoppet og kontrolert i løpet av den perioden?? 8)

Første gangen ble jeg stoppet på grensa, første og andre indre grense pluss en gang inne i Murmansk.
Andre gangen på grensa og den ene indre grensa (andre indre var nedlagt) samt én gang i Kola og én gang i Murmansk.
De følgende gangene kun på grensa og indre grense. :)

I Latvia (med norsk førerkort) har jeg vel blitt stoppet for promillekontroll, dokumentkontroll og fartskontroll en 10-11 ganger..

Toppen

Legg innLagt inn: 06 jun 2017 18:07 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: Nåværende: 2015. Triumph Explorer 1200 igjen
Sted: Kristiania
Ja da har du jo fått prøvet det :thumleft
Sjøl har jeg blitt stoppet totalt 1 gang 99,99% i Norge på 35 år (Stopp v fartsovertredelser regnes ikke med) :redface

2016:28k, 15: 22k, 14: 24k, 13: 25k, 12: 19k, 11: 9k. Dekkbytte på:57570

Toppen

Legg innLagt inn: 06 jun 2017 19:31 
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2017
Sted: Rena
Bikeridr skrev:

Takker så mye for info :thumleft

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: Bullweiler28

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00