Endelig sesongåpning med verdens beste mottor

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Endelig sesongåpning med verdens beste mottor

Post by KliffArne »

Yess!! =D> Endelig sesongåpning.

Nydelig vær idag, så fant ut at tiden var inne for en runde eller to. Måtte bare få hentet frem doningen som jeg parkerte ifjor høst, var litt spent på om den ville starte.
Glemte jo helt ut å kjøre forgasseren tom for bensin da jeg parkerte den, så det var vel tvilsomt om den ville starte sånn helt uten videre. Det har jeg lest om kunne bli et problem. Bensintanken var bare kvart full, så regner med mye av det var kondens. Huttetu :shock:
Men som den optimisten jeg er, så satte jeg igang med godt mot. Trilla skjiten ut, og gav 4-5 pump på gassen. Starta på første "knykket" :thumleft

Det ble en liten times tur ut av det i finværet. Ikke et feilslag. Verdens beste mottor, i år skal den kanskje få ny olje.

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Endelig sesongåpning med verdens beste mottor

Post by Tommas »

Bare ikke bruk Biltema olje!

:lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Endelig sesongåpning med verdens beste mottor

Post by mekkern »

KliffArne wrote:Yess!!  =D> Endelig sesongåpning.

Nydelig vær idag, så fant ut at tiden var inne for en runde eller to. Måtte bare få hentet frem doningen som jeg parkerte ifjor høst, var litt spent på om den ville starte.
Glemte jo helt ut å kjøre forgasseren tom for bensin da jeg parkerte den, så det var vel tvilsomt om den ville starte sånn helt uten videre. Det har jeg lest om kunne bli et problem. Bensintanken var bare kvart full, så regner med mye av det var kondens. Huttetu :shock:
Men som den optimisten jeg er, så satte jeg igang med godt mot. Trilla skjiten ut, og gav 4-5 pump på gassen. Starta på første "knykket" :thumleft

Det ble en liten times tur ut av det i finværet. Ikke et feilslag. Verdens beste mottor, i år skal den kanskje få ny olje.
Ikke så rart-du stengte ikke krana og det har da etterfylt etterhvert som det har dampet vekk og kondens ligger oftest igjen på bunnen av tanken til den starter-dessuten er det ikke noe finavstemte greier så den gulper i seg mer enn den egentlig trenger...og den greier seg med væl 80 oktan mexicosuppe.

Men ikke helt normalt at bæsj&strap-on fyrer på første draget-uansett... :lol:

Har en gammel norlett gressklipper og hvis den står ute i regnet så legger det seg vann i bunn av tanken-starter greit men stopper når vannet "blander seg" med bensina..
etter et par minutter starter den igjen greit,for så å stoppe.. stusset fælt på den inntil jeg startet med tanklokket av og så at bensina skiftet farge/konsistens når den startet.. :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Endelig sesongåpning med verdens beste mottor

Post by Desmo »

Her har det i vertfall ikke vært bruk for slikt utstyr i dag. Og det blir det heller ikke på en stund når snøen har tint.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply