Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by jhn »

Okda wrote:
Det jeg mener er at det som er bevist i dag sannsynligvis vil endre seg over tid. Klima som "alle" snakker om mer eller mindre overbevisende i dag er vel den vitenskapen med aller flest varianter og konklisjoner. Det eneste som er helt garantert er at alle sammen tar feil! Ingen har den rette konklusjonen som kommer til å bli bevist - til det er det alt for mange usikkerheter som skal falle sammen. Likevel snakker mange som om deres overbevisning er den rette.

Med andre ord - de aller fleste snakker om sin overbevisning som om det var sannhet og alle andre som ikke tror på det samme er litt dumme fordi de ikke skjønner deres sannhet.....
Det kommer vel litt an på hvordan du tolker "alle"
Jeg oppfatter jo at "alle" sier "det meste tyder på ... " "foreløpige beregninger .." osv osv
Hvis man har et litt åpent sinn, så skjønner man at man ikke har den endelige fasiten ennå. Og det gjelder vel innenfor alle fagfelt.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by voodoodoo »

Konflikten i Ukraina er også ganske så ensidig.. Hvorfor har for eksempel ingen mainstream media kommentert hvordan USA ved CIA aktivt bidro til regimeskifte. Her er for eksempel er lydopptak av Ass. Utenriksminister Nuland og ambassadør Pyatt der de diskuterer det forekommende regimeskiftet i Ukraina.


Oliver Stone har forøvrig sagt ganske klart hva han mener bør gjøres.

http://www.derimot.no/blog/fortell-folk-sannheten

For aviser og myndigheter er Internett noe herk da man ikke lenger kan kontrollere media og styre det som skrives. Nå kan alle publisere sine meninger fritt og nå ut til hele verden, nesten.

Hvem som eier sannheten kan jo diskuteres men for å bruke litt nerdespråk så er iallefall kildekoden åpen pr. I dag slik at hvem som helst kan gå inn og endre og korrigere..


Sent from my iPhone using Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by Tommas »

voodoodoo wrote:For aviser og myndigheter er Internett noe herk da man ikke lenger kan kontrollere media og styre det som skrives.

Tror du at feks myndighetene i Norge styrer det som skrives i feks VG, Aftenposten og Dagbladet?

Jeg synes det høres helt kokko ut 8)


Mye av grunnen til at aviser rundt omkring ikke publiserer alskens "sannheter" er jo at det ofte ikke lar seg verifisere slik aviser krever for å ha ting på trykk (to kilder, uavhengige kilder etc). I motsetning til "internett" så har de fleste aviser en del krav til hva som kommer på trykk.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by mekkern »

jhn wrote:
Okda wrote:
Det jeg mener er at det som er bevist i dag sannsynligvis vil endre seg over tid. Klima som "alle" snakker om mer eller mindre overbevisende i dag er vel den vitenskapen med aller flest varianter og konklisjoner. Det eneste som er helt garantert er at alle sammen tar feil! Ingen har den rette konklusjonen som kommer til å bli bevist - til det er det alt for mange usikkerheter som skal falle sammen. Likevel snakker mange som om deres overbevisning er den rette.

Med andre ord - de aller fleste snakker om sin overbevisning som om det var sannhet og alle andre som ikke tror på det samme er litt dumme fordi de ikke skjønner deres sannhet.....
Det kommer vel litt an på hvordan du tolker "alle"
Jeg oppfatter jo at "alle" sier "det meste tyder på ... " "foreløpige beregninger .." osv osv
Hvis man har et litt åpent sinn, så skjønner man at man ikke har den endelige fasiten ennå. Og det gjelder vel innenfor alle fagfelt.
Så hvorfor sable ned alle som stiller spørsmål om det kan være alternative tolkninger av rapporter og statestikker?
det er jo her "politisk korrekt" kommer inn...som et samlebegrep om de som ikke stiller spørsmål, men benytter behageligheten ved bare å viderebringe majoritetens oppfatning av status.
OG i tillegg benytte dette for å diskreditere og latterliggjøre mindretallets meninger for egen glede og agenda.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by Okda »

mekkern wrote:
jhn wrote:
Okda wrote:
Det jeg mener er at det som er bevist i dag sannsynligvis vil endre seg over tid. Klima som "alle" snakker om mer eller mindre overbevisende i dag er vel den vitenskapen med aller flest varianter og konklisjoner. Det eneste som er helt garantert er at alle sammen tar feil! Ingen har den rette konklusjonen som kommer til å bli bevist - til det er det alt for mange usikkerheter som skal falle sammen. Likevel snakker mange som om deres overbevisning er den rette.

Med andre ord - de aller fleste snakker om sin overbevisning som om det var sannhet og alle andre som ikke tror på det samme er litt dumme fordi de ikke skjønner deres sannhet.....
Det kommer vel litt an på hvordan du tolker "alle"
Jeg oppfatter jo at "alle" sier "det meste tyder på ... " "foreløpige beregninger .." osv osv
Hvis man har et litt åpent sinn, så skjønner man at man ikke har den endelige fasiten ennå. Og det gjelder vel innenfor alle fagfelt.
Så hvorfor sable ned alle som stiller spørsmål om det kan være alternative tolkninger av rapporter og statestikker?
det er jo her "politisk korrekt" kommer inn...som et samlebegrep om de som ikke stiller spørsmål, men benytter behageligheten ved bare å viderebringe majoritetens oppfatning av status.
OG i tillegg benytte dette for å diskreditere og latterliggjøre mindretallets meninger for egen glede og agenda.
Sier ikke mer enn :thumleft for denne Mekkeren
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by DrGreve »

mekkern wrote:
jhn wrote:
Okda wrote:
Det jeg mener er at det som er bevist i dag sannsynligvis vil endre seg over tid. Klima som "alle" snakker om mer eller mindre overbevisende i dag er vel den vitenskapen med aller flest varianter og konklisjoner. Det eneste som er helt garantert er at alle sammen tar feil! Ingen har den rette konklusjonen som kommer til å bli bevist - til det er det alt for mange usikkerheter som skal falle sammen. Likevel snakker mange som om deres overbevisning er den rette.

Med andre ord - de aller fleste snakker om sin overbevisning som om det var sannhet og alle andre som ikke tror på det samme er litt dumme fordi de ikke skjønner deres sannhet.....
Det kommer vel litt an på hvordan du tolker "alle"
Jeg oppfatter jo at "alle" sier "det meste tyder på ... " "foreløpige beregninger .." osv osv
Hvis man har et litt åpent sinn, så skjønner man at man ikke har den endelige fasiten ennå. Og det gjelder vel innenfor alle fagfelt.
Så hvorfor sable ned alle som stiller spørsmål om det kan være alternative tolkninger av rapporter og statestikker?
det er jo her "politisk korrekt" kommer inn...som et samlebegrep om de som ikke stiller spørsmål, men benytter behageligheten ved bare å viderebringe majoritetens oppfatning av status.
OG i tillegg benytte dette for å diskreditere og latterliggjøre mindretallets meninger for egen glede og agenda.
Med respekt å melde, du snur ting helt på hodet. Begrepet politisk korrekt blir jo brukt som en form for hersketeknikk i det offentlige ordskiftet og har lite å gjøre med verken den tause majoritet eller å diskredditering å gjøre, eller rettere sagt, begrepet blir brukt nettopp for å diskredditere. Det samme med godhetstyrrani og meningsterror.
Forøvrig, de fra ytterste høyre har importert begrepene fra Ayn Rand og google gjerne hva hun står for og får tilhengerne av hennes "objektivisme" og "rasjonell egoisme" for mye makt så er det farvel til den norske velferdsmodellen..
Det er ikke tilgeldig at blant annet Listhaug var den første til å innføre begrepet i Norge.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by Okda »

DrGreve wrote: Med respekt å melde, du snur ting helt på hodet. Begrepet politisk korrekt blir jo brukt som en form for hersketeknikk i det offentlige ordskiftet og har lite å gjøre med verken den tause majoritet eller å diskredditering å gjøre, eller rettere sagt, begrepet blir brukt nettopp for å diskredditere. Det samme med godhetstyrrani og meningsterror.
Forøvrig, de fra ytterste høyre har importert begrepene fra Ayn Rand og google gjerne hva hun står for og får tilhengerne av hennes "objektivisme" og "rasjonell egoisme" for mye makt så er det farvel til den norske velferdsmodellen..
Det er ikke tilgeldig at blant annet Listhaug var den første til å innføre begrepet i Norge.
Dette er nonsen i hht Wikipedia. Din definisjon passer sikkert i din verden men ikke så mye lenger - dette er det som står i Wikipedia. Mekkeren sin tolkning mer i overenstemmelse med det flere mener og også Wikipedia uten at det dermed er sagt at Wiki alltid er korrekt. :

Politisk korrekthet (ofte forkortet PK) er et begrep som betegner utsagn, ideer og oppførsel som brukes slik at man søker å unngå å støte andre i sosiale og institusjonelle sammenhenger,[1] for eksempel når det gjelder kjønn, rase, kultur, seksuell orientering, religion, trosretning, funksjonshemning eller aldersforskjeller, og gjerne når dette gjøres i utstrakt grad. Politisk korrekthet kan også betegne utsagn, ideer og oppførsel som søker å unngå å bryte med normene og idealene i det sosiale miljøet man er en del av. Politisk korrekthet kan være en form for selvsensur i offentlig debatt.[2]

I Norge er begrepet brukt i forbindelse med debatter om innvandrings- og integreringspolitikk, hvor innvandringskritiske debattanter påstår at enkelte problemstillinger ikke debatteres av frykt for stigmatisering, og at kritikk av disse forholdene kan støte de gjeldende gruppene. Samtidig finner man debattanter på den andre siden av debatten som mener det motsatte.[trenger referanse]

Begrepet politisk korrekt har også etter hvert antatt en mer uformell betydning, der begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe. En slik gruppe kan være alt fra samfunnet generelt til mindre grupper, som for eksempel foreninger.[trenger referanse]

Om det som bryter med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, bruker man gjerne begrepet «politisk ukorrekt».
Sitat /kopi slutt

Kan vel se ut som om det her er DrGreve som snur ting på hodet og legger helt andre definisjoner inn i dette enn det som er gjengs.... politikken han nevner skal jeg ikke diskutere videre her for det blir en stooor og ufin utglidning.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by DrGreve »

Okda wrote:
DrGreve wrote: Med respekt å melde, du snur ting helt på hodet. Begrepet politisk korrekt blir jo brukt som en form for hersketeknikk i det offentlige ordskiftet og har lite å gjøre med verken den tause majoritet eller å diskredditering å gjøre, eller rettere sagt, begrepet blir brukt nettopp for å diskredditere. Det samme med godhetstyrrani og meningsterror.
Forøvrig, de fra ytterste høyre har importert begrepene fra Ayn Rand og google gjerne hva hun står for og får tilhengerne av hennes "objektivisme" og "rasjonell egoisme" for mye makt så er det farvel til den norske velferdsmodellen..
Det er ikke tilgeldig at blant annet Listhaug var den første til å innføre begrepet i Norge.
Dette er nonsen i hht Wikipedia. Din definisjon passer sikkert i din verden men ikke så mye lenger - dette er det som står i Wikipedia. Mekkeren sin tolkning mer i overenstemmelse med det flere mener og også Wikipedia uten at det dermed er sagt at Wiki alltid er korrekt. :

Politisk korrekthet (ofte forkortet PK) er et begrep som betegner utsagn, ideer og oppførsel som brukes slik at man søker å unngå å støte andre i sosiale og institusjonelle sammenhenger,[1] for eksempel når det gjelder kjønn, rase, kultur, seksuell orientering, religion, trosretning, funksjonshemning eller aldersforskjeller, og gjerne når dette gjøres i utstrakt grad. Politisk korrekthet kan også betegne utsagn, ideer og oppførsel som søker å unngå å bryte med normene og idealene i det sosiale miljøet man er en del av. Politisk korrekthet kan være en form for selvsensur i offentlig debatt.[2]

I Norge er begrepet brukt i forbindelse med debatter om innvandrings- og integreringspolitikk, hvor innvandringskritiske debattanter påstår at enkelte problemstillinger ikke debatteres av frykt for stigmatisering, og at kritikk av disse forholdene kan støte de gjeldende gruppene. Samtidig finner man debattanter på den andre siden av debatten som mener det motsatte.[trenger referanse]

Begrepet politisk korrekt har også etter hvert antatt en mer uformell betydning, der begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe. En slik gruppe kan være alt fra samfunnet generelt til mindre grupper, som for eksempel foreninger.[trenger referanse]

Om det som bryter med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, bruker man gjerne begrepet «politisk ukorrekt».
Sitat /kopi slutt

Kan vel se ut som om det her er DrGreve som snur ting på hodet og legger helt andre definisjoner inn i dette enn det som er gjengs.... politikken han nevner skal jeg ikke diskutere videre her for det blir en stooor og ufin utglidning.
Min verden, hva med din, er den mer virkelighetsnær sammenlignet med min og starter du ikke hele argumentasjonsgrauten din med en gedigen hersketeknikk?
Begrepet ble brukt første gang av representanter fra ytterste høyre som en retorisk hesrketeknikk og det klarer du ikke å argumentere deg bort fra.
Og så kan vi koke det litt ned i forhold til min replikk til mekkern. Han skrev og jeg legger emphasis med rødt:
mekkern wrote:det er jo her "politisk korrekt" kommer inn...som et samlebegrep om de som ikke stiller spørsmål, men benytter behageligheten ved bare å viderebringe majoritetens oppfatning av status.
OG i tillegg benytte dette for å diskreditere og latterliggjøre mindretallets meninger for egen glede og agenda.

Min påstand er at begrepet politisk korrekt blir brukt av mindretallet mot flertallet og ikke motsatt, som en nedrakking. Ergo, mekkern snur ting på hodet.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by jhn »

Okda wrote:
mekkern wrote:
jhn wrote: Det kommer vel litt an på hvordan du tolker "alle"
Jeg oppfatter jo at "alle" sier "det meste tyder på ... " "foreløpige beregninger .." osv osv
Hvis man har et litt åpent sinn, så skjønner man at man ikke har den endelige fasiten ennå. Og det gjelder vel innenfor alle fagfelt.
Så hvorfor sable ned alle som stiller spørsmål om det kan være alternative tolkninger av rapporter og statestikker?
det er jo her "politisk korrekt" kommer inn...som et samlebegrep om de som ikke stiller spørsmål, men benytter behageligheten ved bare å viderebringe majoritetens oppfatning av status.
OG i tillegg benytte dette for å diskreditere og latterliggjøre mindretallets meninger for egen glede og agenda.
Sier ikke mer enn :thumleft for denne Mekkeren
Om de spørsmålene stilles på den rette måten, med litt faglig substans, så får man gjerne et brukbart svar ...men bærer spørsmålet mere preg av beskyldninger om politisk agenda, korrupsjon og uredelighet, ja da blir det nedsablling.
Man bør jo kunne begrunne den kritikken man kommer med ... synes du ikke?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by mekkern »

Dr Greve:
Når jeg snakker om politisk korrekt/Ukorrekt så er ikke dette for meg et nytt begrep.
Dette husker jeg også fra min barndom på 70 tallet mellom eksempelvis arbeiderpartiet og akp-ml og andre partier når de hadde politiske diskusjoner på radio og svarthvitt tv`n.

jeg setter heller ikke dette i noen spesiell politisk vinkling men heller som "storsamfunnets" gjengs oppfatning.

Under den kalde krigen/korea/vietnamkrigen var det heller ikke "lurt" å utfordre den offisielle politikken -selv her i Norge under et overveiende sosialistisk styre.
Vi har ikke så mange årene siden det ble åpnet for å kunne "se mappa mi" som et resultat av tidligere overvåkning av "politisk ukorrekte".

Så å benytte betegnelsen "politisk korrekt" har jo også litt med å utfordre de "offisielle sannheter".

Edit:
Når en ser hvordan vi få "her" diskuterer dette så forstår en at det er vanskelig å få alle på kloden til å bli enige om klima.... :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by DrGreve »

mekkern wrote:Dr Greve:
Når jeg snakker om politisk korrekt/Ukorrekt så er ikke dette for meg et nytt begrep.
Dette husker jeg også fra min barndom på 70 tallet mellom eksempelvis arbeiderpartiet og akp-ml og andre partier når de hadde politiske diskusjoner på radio og svarthvitt tv`n.

jeg setter heller ikke dette i noen spesiell politisk vinkling men heller som "storsamfunnets" gjengs oppfatning.

Under den kalde krigen/korea/vietnamkrigen var det heller ikke "lurt" å utfordre den offisielle politikken -selv her i Norge under et overveiende sosialistisk styre.
Vi har ikke så mange årene siden det ble åpnet for å kunne "se mappa mi" som et resultat av tidligere overvåkning av "politisk ukorrekte".

Så å benytte betegnelsen "politisk korrekt" har jo også litt med å utfordre de "offisielle sannheter".

Edit:
Når en ser hvordan vi få "her" diskuterer dette så forstår en at det er vanskelig å få alle på kloden til å bli enige om klima.... :lol:
Vel, det er godt mulig at begrepet har blitt brukt før men uansett snur du dagens begrepsbruk på hodet all den tid du hevder at det er flertallet som forsøker å diskredittere mindretallet. Det er den ytterste høyre fløy som er mest aktive brukere av begrepet og i "min verden" er ytterste høyre fløy fremdeles et mindretall.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by Okda »

DrGreve wrote: Min påstand er at begrepet politisk korrekt blir brukt av mindretallet mot flertallet og ikke motsatt, som en nedrakking. Ergo, mekkern snur ting på hodet.
Store Norske:

https://snl.no/politisk_korrekt


I følge dette er den Politiske korrekte den som gjør og sier akkurat som øvrigheta sier.

Etter dette er begrepet brukt både i positiv og negativ mening og nå for tiden er det vel venstresida som bruker det som en negativ vending mot høyresida.
Begrepet er det for øvrig ingen som kan ta til seg som den eneste rette definisjonen. Mekkeren har rett. Brukt i en annen sammenheng kan det også brukes korrekt og i så måte er DrGreve ganske så Politisk korrekt overfor sine egne (knallrøde) i sin omtale om den andre siden (blå).

Forøvrig skriver du i din selvgodhet:
---- sammenlignet med min og starter du ikke hele argumentasjonsgrauten din med en gedigen hersketeknikk?

Du er vel den eneste her som snakker aktivt om hersketeknikker og som kan mest om dette ser det ut for og så kommer dette... Det eneste som mangler her er at det kommer en klapper deg på skuldra..... ordet hersketeknikk bør du kanskje vurdere om du ikke skal legge på hylla...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by Tommas »

Viss du er ein av dei som bruker uttrykka politisk korrekt og politisk ukorrekt, så har eg berre ein ting å seie: Slutt med det. Berre slutt. Desse uttrykka har vore meiningslause i mange år no.
Ti år gammelt, men sikker litt relevant enda:

http://arekalvo.no/ymse-tekstar/534/pol ... debrvbarkt
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by DrGreve »

Okda wrote:
DrGreve wrote: Min påstand er at begrepet politisk korrekt blir brukt av mindretallet mot flertallet og ikke motsatt, som en nedrakking. Ergo, mekkern snur ting på hodet.
Store Norske:

https://snl.no/politisk_korrekt


I følge dette er den Politiske korrekte den som gjør og sier akkurat som øvrigheta sier.

Etter dette er begrepet brukt både i positiv og negativ mening og nå for tiden er det vel venstresida som bruker det som en negativ vending mot høyresida.
Begrepet er det for øvrig ingen som kan ta til seg som den eneste rette definisjonen. Mekkeren har rett. Brukt i en annen sammenheng kan det også brukes korrekt og i så måte er DrGreve ganske så Politisk korrekt overfor sine egne (knallrøde) i sin omtale om den andre siden (blå).

Forøvrig skriver du i din selvgodhet:
---- sammenlignet med min og starter du ikke hele argumentasjonsgrauten din med en gedigen hersketeknikk?

Du er vel den eneste her som snakker aktivt om hersketeknikker og som kan mest om dette ser det ut for og så kommer dette... Det eneste som mangler her er at det kommer en klapper deg på skuldra..... ordet hersketeknikk bør du kanskje vurdere om du ikke skal legge på hylla...
Selvgod, gitt :)
For det første, du er den eneste som ikke har evne til å diskutere sak, men er særdeles flink til å skrive dritt om de du ikke er enige i. Har du ikke noe godt å skrive om andre så anbefaler jeg deg å heller holde deg borte fra debatten. Etter min mening forsøpler du en tråd som i utgangspunktet kunne være interessant å delta i, og er det personer du helst vil snakke om bør du heller krype tilbake til ekkokamrene.
Dernest, Listhaug var den første til å bruke begrepet i det norske ordskiftet i nyere tid for å dikredittere meningsmotstandere og hun representerer ett mindretall, heldigvis.
Og sist men ikke minst, farger har i flere tiår blitt brukt for å beskrive politiske partier og ideologier og jeg anser meg som blå eller lyseblå :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Jeg er skikkelig bekymra - div fake news

Post by jhn »

Jeg har ikke noe statistikk å vise til, men jeg har et ganske bestemt inntrykk av at PK i all hovedsak brukes av høyresiden om venstresiden. Men det bør vel strengt tatt snues 180 grader nå?
Det er vel, i følge de definisjonene det linkes til, de som som er mest enige med den til enhver tid sittende regjering som er PK.
Eller tar jeg feil?
Post Reply