DRONER---de kan fylle mange behov

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by kvase »

Takk for den Bjerknez ja jeg hadde jo ikke i min villeste fantasi tanker rundt det med hjelm-- Mobbing er jeg ikke tilhenger av men ja jeg skal innrømme at jeg sjøl har passert middags høyden og dermed fått tydelig spor av det .- litt mere avslappa muskelmasse sier jeg + at jeg har fått blondt hår -
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Bjerknez

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by Bjerknez »

kvase wrote:Takk for den Bjerknez ja jeg hadde jo ikke i min villeste fantasi tanker rundt det med hjelm-- Mobbing er jeg ikke tilhenger av men ja jeg skal innrømme at jeg sjøl har passert middags høyden og dermed fått tydelig spor av det .- litt mere avslappa muskelmasse sier jeg + at jeg har fått blondt hår -
For all del kvase... Det er vel svært få i min alder som er beriket med idealvekt og korrekt BMI. Det var en gang for 18 år siden jeg veide 76kg, hadde vaskebrett og en ganske så god kondisjon. Løp 3000 meteren på 11:18 i militæret og trente regelmessig også utenfor tjenesten. Etter militæret så har vel vekten økt veldig sagte men sikkert kun avbrutt med enkelte slankepeoder.

Jeg husker det enda. Det var en slitsom tid hvor alt skulle være "perfekt". Jeg hadde mange artige opplevelser, men jeg koser meg mer i dag. I dag er jeg mer meg selv, jeg har lært meg å sette pris på livet slik det er og jeg har et ganske avslappet forhold til hva andre mener om meg. Veldig behagelig, selv om vekten er noe høyere :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by ojda »

Så lenge hjelmen i drone-perspektiv skjuler reaten av Ove, har du ingenting å skamme deg over :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Så lenge hjelmen i drone-perspektiv skjuler reaten av Ove, har du ingenting å skamme deg over :lol: :lol:
Men hvis jeg ved "dronebildet" illustrert over satt på motorsykkelen så har jeg et problem.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by ojda »

Det hadde ikke skjedd meg [-( (Traktor) :thumleft

Mange flotte poster i drone-tråden nå \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Det hadde ikke skjedd meg [-( (Traktor) :thumleft

Mange flotte poster i drone-tråden nå \:D/
Ja, denne tråden begynner virkelig å ta seg opp :smt005 :smt005
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by BMWilly »

Gikk til innkjøp av phantom 4 her rett etter hjul. Gikk tilogmed igjennom teori for droneførere som ligger på luftfarts tilsynets sider. Ikke fordi jeg måtte, kun av interesse generelt. Har ingen planer om kommersiell flyging og da sorterer det vel under kategorien leketøy. Regelen sier vel da 50 meter unna folk, kjøretøy eller bygning du ikke har kontroll på. 150 meter hvis det er folkemengde over 100 personer. Disse retningslinjene er da helt greie. Prater du med naboen går det sikkert greit å komme nærmere også. Ved sunn fornuft kan vi nok filme mc kjøring av hjertens lyst, men det er viktig å være klar over juridisk ansvar. Går det galt kan ei drone på 1,4 kg gjøre ganske mye skade.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by KliffArne »

Har luftgeværet på siden av meg når jeg sitter utenfor om sommeren, for å skyte småfugl. Hadde det kommet en drone og lagt seg over hustaket, så skulle jeg testet hvor mange propeller den kunne klart seg uten, før den gikk i bakken
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by Palma »

Droner---de kan fylle mange behov står det... Ja tenker jeg, det kan de nok...men hvilke behov? Behovet for å ha ting og på den måten føle en lykke, noen jeg kjenner har og da kan ikke jeg være dårligere, veldig behov for å sjekke taket, legge ut film av hustaket på face og youtuben og få masse likes, rett og slett muligheten til å HA det..
Jeg blir litt betenkt av og til over alt vi skal HA. Vi blir jo en gjeng med havesyke mennesker hele gjengen... Nei ikke alle da :lol: .
Ole Paus sa en gang: Vi har snart alt, men det er og alt vi har. Meget godt sagt.
Nå er det sikkert gøy med drone, tviler ikke, men jeg skal ikke ha. Men jeg synes det er greit å reflektere litt over utstyrs-jaget vi pisker opp. Det er jo snart større prosedyre å svinge en tur med sykker'n enn det er å ta av fra Gardermoen. Lage rute i 3 program, legge inn på GPS, fortelle om det på forumet, koble opp headset til gps, koble telefon til gps, starte locatoweb, passe på at den sporer hele tiden, koke kaffe med riktig utstyr, ta bilder med riktig kamerautstyr underveis, redigere de riktig når vi kommer hjem, skrive referat, legge ut ruta, og selvsagt vaske sykkern for å legge ut bilde av det og..

Og hvis ikke jeg får mange positive kommentarer på dette innlegget så blir jeg såra og vonbroten. :evil:

Sånn det var dagens oppgulp, helt klart sterkt overdrevet med et snev av generalisering, men også en undertone av alvor. Og for å si det slik, hvis noen filmer i nærheten av meg med ei drone, så sørg for å få gode bilder slik at folk kjenner meg igjen og kan trykke liker \:D/
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by RuneMC »

Synes det er kult med dronefilming når den automatisk følger/sirkler over MC'n



Mavic Pro er vel den som er best i husjettklassen ift størrelse og funksjon?

DJI Inspire 2 hadde nok vært enda bedre med sin toppfart på 100+ km/t - men størrelse og pris på 60K gjør at den får bli lotto-alternativet :)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by KliffArne »

Palma wrote:Droner---de kan fylle mange behov står det... Ja tenker jeg, det kan de nok...men hvilke behov? Behovet for å ha ting og på den måten føle en lykke, noen jeg kjenner har og da kan ikke jeg være dårligere, veldig behov for å sjekke taket, legge ut film av hustaket på face og youtuben og få masse likes, rett og slett muligheten til å HA det..
Jeg blir litt betenkt av og til over alt vi skal HA. Vi blir jo en gjeng med havesyke mennesker hele gjengen... Nei ikke alle da :lol: .
Ole Paus sa en gang: Vi har snart alt, men det er og alt vi har. Meget godt sagt.
Nå er det sikkert gøy med drone, tviler ikke, men jeg skal ikke ha. Men jeg synes det er greit å reflektere litt over utstyrs-jaget vi pisker opp. Det er jo snart større prosedyre å svinge en tur med sykker'n enn det er å ta av fra Gardermoen. Lage rute i 3 program, legge inn på GPS, fortelle om det på forumet, koble opp headset til gps, koble telefon til gps, starte locatoweb, passe på at den sporer hele tiden, koke kaffe med riktig utstyr, ta bilder med riktig kamerautstyr underveis, redigere de riktig når vi kommer hjem, skrive referat, legge ut ruta, og selvsagt vaske sykkern for å legge ut bilde av det og..

Og hvis ikke jeg får mange positive kommentarer på dette innlegget så blir jeg såra og vonbroten. :evil:

Sånn det var dagens oppgulp, helt klart sterkt overdrevet med et snev av generalisering, men også en undertone av alvor. Og for å si det slik, hvis noen filmer i nærheten av meg med ei drone, så sørg for å få gode bilder slik at folk kjenner meg igjen og kan trykke liker \:D/
Liker :thumleft

Selv om det mangler nærbilde..
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by mekkern »

Palma wrote:Droner---de kan fylle mange behov står det... Ja tenker jeg, det kan de nok...men hvilke behov? Behovet for å ha ting og på den måten føle en lykke, noen jeg kjenner har og da kan ikke jeg være dårligere, veldig behov for å sjekke taket, legge ut film av hustaket på face og youtuben og få masse likes, rett og slett muligheten til å HA det..
Jeg blir litt betenkt av og til over alt vi skal HA. Vi blir jo en gjeng med havesyke mennesker hele gjengen... Nei ikke alle da :lol: .
Ole Paus sa en gang: Vi har snart alt, men det er og alt vi har. Meget godt sagt.
Nå er det sikkert gøy med drone, tviler ikke, men jeg skal ikke ha. Men jeg synes det er greit å reflektere litt over utstyrs-jaget vi pisker opp. Det er jo snart større prosedyre å svinge en tur med sykker'n enn det er å ta av fra Gardermoen. Lage rute i 3 program, legge inn på GPS, fortelle om det på forumet, koble opp headset til gps, koble telefon til gps, starte locatoweb, passe på at den sporer hele tiden, koke kaffe med riktig utstyr, ta bilder med riktig kamerautstyr underveis, redigere de riktig når vi kommer hjem, skrive referat, legge ut ruta, og selvsagt vaske sykkern for å legge ut bilde av det og..

Og hvis ikke jeg får mange positive kommentarer på dette innlegget så blir jeg såra og vonbroten. :evil:

Sånn det var dagens oppgulp, helt klart sterkt overdrevet med et snev av generalisering, men også en undertone av alvor. Og for å si det slik, hvis noen filmer i nærheten av meg med ei drone, så sørg for å få gode bilder slik at folk kjenner meg igjen og kan trykke liker \:D/
Der traff du hodet på spikeren... om ikke helt strøkent så godt nok.. =D>

stort sett hele familien min er sterkt angrepet av "dingse-syken".. og hva er artigere enn dingser?
Men vi har begynt å låne litt av hverandre, for det er ikke nødvendig at vi skal overgå hverandre med "stuff" bare for å HA det..
Og skal en være litt ærlig så er det masse en ikke bruker daglig av div skrot...
men litt pussig at ingen i slekta har følt et "behov" for drone?? :-k :shock:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by jhn »

mekkern wrote:
Palma wrote:Droner---de kan fylle mange behov står det... Ja tenker jeg, det kan de nok...men hvilke behov? Behovet for å ha ting og på den måten føle en lykke, noen jeg kjenner har og da kan ikke jeg være dårligere, veldig behov for å sjekke taket, legge ut film av hustaket på face og youtuben og få masse likes, rett og slett muligheten til å HA det..
Jeg blir litt betenkt av og til over alt vi skal HA. Vi blir jo en gjeng med havesyke mennesker hele gjengen... Nei ikke alle da :lol: .
Ole Paus sa en gang: Vi har snart alt, men det er og alt vi har. Meget godt sagt.
Nå er det sikkert gøy med drone, tviler ikke, men jeg skal ikke ha. Men jeg synes det er greit å reflektere litt over utstyrs-jaget vi pisker opp. Det er jo snart større prosedyre å svinge en tur med sykker'n enn det er å ta av fra Gardermoen. Lage rute i 3 program, legge inn på GPS, fortelle om det på forumet, koble opp headset til gps, koble telefon til gps, starte locatoweb, passe på at den sporer hele tiden, koke kaffe med riktig utstyr, ta bilder med riktig kamerautstyr underveis, redigere de riktig når vi kommer hjem, skrive referat, legge ut ruta, og selvsagt vaske sykkern for å legge ut bilde av det og..

Og hvis ikke jeg får mange positive kommentarer på dette innlegget så blir jeg såra og vonbroten. :evil:

Sånn det var dagens oppgulp, helt klart sterkt overdrevet med et snev av generalisering, men også en undertone av alvor. Og for å si det slik, hvis noen filmer i nærheten av meg med ei drone, så sørg for å få gode bilder slik at folk kjenner meg igjen og kan trykke liker \:D/
Der traff du hodet på spikeren... om ikke helt strøkent så godt nok.. =D>

stort sett hele familien min er sterkt angrepet av "dingse-syken".. og hva er artigere enn dingser?
Men vi har begynt å låne litt av hverandre, for det er ikke nødvendig at vi skal overgå hverandre med "stuff" bare for å HA det..
Og skal en være litt ærlig så er det masse en ikke bruker daglig av div skrot...
men litt pussig at ingen i slekta har følt et "behov" for drone?? :-k :shock:
Veldig bra, begge to. Egentlig har jeg også dingsedilla, men klarer å kontrollere det til en viss grad.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: DRONER---de kan fylle mange behov

Post by kvase »

Mye godt sagt/skrevet der palma
Selv liker jeg å ha ting privat i skallen egen harddisk å der får ting surre å gå sin egen gang uten for mye støy av alskens må ha utstyrsjaget er ikke bare her det er slik --
Men må innrømme at annskafelse av GPS å Smart-pack øre kommunikasjon trudde jeg ikke jeg skulle ha meg for 1 år siden -- ja ja utstyr frik :-k jeps på noen enkelt ting
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply