Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Tommas »

Stang inn her også!

Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Kant1 »

:redface
Solo-rider wrote:Satser på sesongstart om MINDRE enn 100 dager :thumleft 8)

Er ikke uenig i det... for å si det forsiktig :thumleft =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Stang inn her også!

Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Betale ned litt lån eller bare brenne av alt på en gang? Er jo lett å gå litt bananas når man vinner penger...
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by ArcticTiger »

Bjerknez wrote:Noen her må ha et utrolig festlig liv siden selv tråder som KUN skal inneholde positive ting også blir besudlet med sure oppstøt. Spesielt med tanke på at det allerede finnes en "klagetråd" :lol:

Men for å komme med noe positivt her igjen så vil jeg bare si at jeg nå gleder meg til julehelgen. Mye godt ØL er innkjøpt og jeg tror faktisk julaften i år blir ganske oppegående. Liker ikke slike "høytidelige" høytider hos svigers med kromkaker og røverhistorier fra krigen. I år blir det nok litt mer "spennende" siden en kompis skal ha innflyttingsfest i sitt nye hus, på selveste julaften! :lol: 8)

Til førstkommende tirsdag skal jeg i møte med NMCU angående hjemmesiden og jeg må si jeg gleder meg litt. Vet ikke helt hvorfor, siden jeg ikke tjener en dritt på dette, men blir litt spennende og evt. begi seg ut på et slikt prosjekt. :thumleft

Føler livet smiler til meg, og jeg smiler derfor pent tilbake :lol:
jaja, du får koooooooozzzze deg så lenge det varer pjerksnezz :roll:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by mekkern »

Synes det er jævlig positivt at jeg fikk lov til å våkne i dag også!

det er mange som ikke fikk det.

men JEG fikk. \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by mekkern »

Synes det er jævlig positivt at jeg fikk lov til å våkne i dag også!

det er mange som ikke fikk det.

men JEG fikk. \:D/
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by JK95 »

I dag er positivitetens dag, endelig skal det bli JULEFERIE!!! \:D/ \:D/ \:D/

Bare en masse mønstringer, innleveringer og romvask og drit og lort først :roll:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by supermons »

Se Jeanette! En helt egen koz&klemz-tråd \:D/

Er jo nesten som i gamle dager :D
Jeanette wrote:.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Tommas »

JK95 wrote:I dag er positivitetens dag, endelig skal det bli JULEFERIE!!! \:D/ \:D/ \:D/

Bare en masse mønstringer, innleveringer og romvask og drit og lort først :roll:

Det er jo noe å se frem til!

Vi var så kry av romvasken vår, selv når han løftet opp senga hadde vi vasket under bena etter tips fra forrige kontingent 8)

Men, det skulle finnes nok til en liten omvask, så med hvite hansker fant han så klart noe: under vinduskarmen, på yttersiden av vinduet :lol:

Han innrømmet etterpå at det var å tøye det litt, så vi fikk beskjed om at det nok ikke ville bli sjekket der i fremtiden :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by JK95 »

Fantastisk, Tommas =D> :lol:
Fikk høre nå at utvasking venter til i morgen, og jeg skal dra i kveld 8) Så blir å legge igjen en sjokolade eller noe i kondolanse til roomiene :lol:
Ellers kan jeg melde mer positivt :shock: Fruen er ferdig med skole i god tid til HPR, så hun blir nok å bli med igjen \:D/ Buggemann, samt en felles kompis av oss er også godkjenning av fri unna å bli med :twisted:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by tshansen »

Med oss skrudde han ut lyspæren og brukte i q-tips inni! Der var det selvfølgelig støv [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Med oss skrudde han ut lyspæren og brukte i q-tips inni! Der var det selvfølgelig støv [emoji23]
Tro det eller ei, men der hadde vi også tørket - men han sjekket aldri. Vi løftet også opp døren og tørket av der du kan komme til hengslene samt under døra. Tok frem alle skap, vasket over/under/bak/inni. Løftet opp bord, senger og stoler for å vaske under bena.

Vi ante at han uansett kom til å finne noe, men det gikk litt sport i å gjøre det vrient for ham :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Palma »

LordShaft wrote:Med oss skrudde han ut lyspæren og brukte i q-tips inni! Der var det selvfølgelig støv [emoji23]
Det var vel på den tiden Lorden begynte med Wet-wipes :-k :erte
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by JK95 »

Palma wrote:
LordShaft wrote:Med oss skrudde han ut lyspæren og brukte i q-tips inni! Der var det selvfølgelig støv [emoji23]
Det var vel på den tiden Lorden begynte med Wet-wipes :-k :erte
:lol: :lol: :lol: :lol: Fantastisk =D>
Bjerknez

Re: Den positive tråden for positive medlemmer med positive hensikter...

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
LordShaft wrote:Med oss skrudde han ut lyspæren og brukte i q-tips inni! Der var det selvfølgelig støv [emoji23]
Tro det eller ei, men der hadde vi også tørket - men han sjekket aldri. Vi løftet også opp døren og tørket av der du kan komme til hengslene samt under døra. Tok frem alle skap, vasket over/under/bak/inni. Løftet opp bord, senger og stoler for å vaske under bena.

Vi ante at han uansett kom til å finne noe, men det gikk litt sport i å gjøre det vrient for ham :lol:
Da var du langt mer dannet enn meg Tommas når det kom til romvask i militæret :lol:

Jeg var regelrett en gigantisk pøbel i militæret og tilbragte vel like mange dager i "kakebua" som ute i felten, haha. (litt overdrevet dog)
Det gikk stort sett på fyllerør (lå jo en pub like ved, selv i Skjold) Pub'en hette den gang "Carma Pub" og der ble det meget fuktig til tider (les: hver helg)

Jeg hadde spart meg opp en god slump penger før militæret så de dagpengene gikk rett tilbake til samfunnet via denne pub'en. Jeg betalte meg også ut av en god del "drittjobber" og de "fattigste" i troppen sa ja hver gang :lol:

Mens romvasken ble tatt og støvlene mine ble pusset så lå jeg og sov stort sett. Mener å huske jeg betalte 1000,- pr.mnd. for denne luksussen. Ikke HELE tiden det var mulig, men det var jaggu ikke mange dagene jeg var med på romvasken. I klausulen lå det også at jeg slapp omvask.

I det hele tatt så hadde jeg bare positive opplevelser i militæret. Bortsett fra den ene gangen vi fikk en General på besøk i leiren. En General er i hovedsak (så vidt jeg husker) den høyeste graden man kan få og den gang var det kun fire Generaler i Norge. Mener å huske han hette "Solli" til etternavn. Kongen har også så vidt jeg vet betegnelsen "General"

Dette er en person man på en måte har stor respekt for som 18-åring og det hadde jeg på en måte også. Jeg sto vakt den dagen og de som står vakt blir ekstra nøye inspisert. Han spurte meg om jeg ikke hadde lært og pusse sko i tiden jeg var i miltæret. Jeg skal ta opp dette med han som har pusset dem sa jeg hvor jeg også påpekte at jeg synes dem var blankere enn hans støvler (på en humoristisk måte)

Han humret litt og gikk videre, men etter at han hadde forlatt leieren så så ble jeg innkalt til kapteinens kontor og jeg tror neppe jeg har sett en mer illsindt person enn han. Generalen hadde tydeligvis nevnt mine kommentarer og det hadde nok kapteinen fått høre. Jo sintere han ble og høyere han kjeftet jo mer komisk syntes jeg det ble og det endte med at jeg brøt ut i en liten latterkule.

Det resulterte i tre dager i kakebua for usømmelig oppførsel overfor overordnede.

Man lever litt i en liten boble når man er i miltæret og jeg hadde ikke så lyst til å delta i denne. Spesielt ikke siden befalene sa at hovedoppgaven var å bryte oss ned for så og bygge oss opp. Jeg var ikke helt enig i det og dermed så prøvde jeg så godt jeg kunne og ikke spille etter hver og en regel som ble tillagt oss.

Dm prøvde og straffe meg med lengre tjeneste og avbrudd i dagpenger etc. men jeg sa ta jeg likte meg i millitæret og jeg syntes det var en sosial artig greie. Pengene var ikke så viktig for meg den gangen så om dagpengene forsvant var ingen big issue for min del.

Så det endte med at jeg ble flyttet til Ingeniør Bataljonen til slutt og nærmere bestemt "maskintroppen" hvor jeg fikk brøyte snø med julaster. Grunnen var at etter grundig gjennomgang så fant dem ikke min oppførsel passende hvis det skulle oppstå unntakstilstand" Jeg fikk dermed en mer sivil oppgave som jeg selv syntes var viktigere i en fredsnasjon som Norge og da ble det ikke noe mer problemer fra meg, haha.

Pølse på Statoil hver dag, en kaffe i koppholderen samt et velfungerende varmeapparat må jeg si var en god konvertering :lol:

Det eneste jeg aldri klarte og forstå var når vi ble opplært til å rykke frem FORRAN maskinene midt i skuddlinjen for å beskytte maskinen. Maskinen var tydeligvis viktigere enn mitt liv... Man kan jo også spørre seg hvor mye denne maskinen var verdt som redskap uten en evt. fører...

Min ærlige mening om militæret er at dette er norges største barnehage. I mine øyne et trivelig sted å være, men også ett sted med hjernevaskede mennesker som masjerer i takt og spiser på ordre. Slike scenarier passer bare ikke meg. :redface
Post Reply