Risiko forbundet med MC-livet...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by kvase »

stygge ulykker med alt bare ta denne her men kan da ikke gji seg for det
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by mekkern »

Pst!....
Vi dør alle sammen.....jeg garanterer...

Hvis en skal begynne å vekte alle ting en foretar seg så kommer angsten å tar en selv i senga.....

personlig så setter jeg dog en grense ved å kaste meg utfor stup med en ryggsekk som rekreasjon .......det er ikke mange timene "falltid" før statistikken innhenter deg der... [-(
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by Bikeridr »

kvase wrote:stygge ulykker med alt bare ta denne her men kan da ikke gji seg for det
Nå så jeg på langt nær hele filmen, men bare på de første 5 minuttene der så jeg svært mange "sjåfører" som, hadde jeg vært vitne, ville jeg slått til de slutta å puste "and then some" :evil: :evil: :evil:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by tshansen »

På de første 5 minuttene føler jeg egen feil, spesielt av enkelte fotgjengere er overrepresentert [emoji849] men som sagt før, man har ingen garanti for hva andre gjør eller tenker i trafikken! Å marginene er små når det smeller
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by Bikeridr »

Når man går på "grønn mann" og det kommer en Lada i 117km/t mot rødt og meier ned en hel familie, ja da er det lov å slå jævel'n til Kingdom Come. Samme med han idioten i Niva'en som svinger høyre og kjører over en mann i fotgjengerfeltet for deretter å stikke av. Hadde jeg stått to biler ned i motgående kø (med bil, vel og merke), så hadde jeg ofra fronten min og henta frem samekniven.

Men ja, det var endel fotgjengere også som nok fikk litt mer enn fortjent
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by mekkern »

Hvis en bruker hue og tar det litt med ro går det som regel bra... ofte slipper man unna med livet selv ved ganske "ville stunt" også..

men garantier finnes ingen steder-heller ikke i trafikken..
[youtube][/youtube]

"Liker" å ta en runde og se litt på sånne filmer før sesongstart, så jeg kan minne meg selv på at en ikke skal bli for "tøff" og at det er mange "idioter" der ute...
User avatar
Hal73
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2016 19:21
MC: BMW R1200R, 2007 modell

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by Hal73 »

Mitt svar på tråden: etter at søstera mi døde av kreft i våres så kjøpte jeg meg MC igjen. Hun hadde før dette vært plaget ms i flere år. Livet er for kort til å gå rundt å engste seg. Før man vet ordet av det kan man bli veldig syk eller noen i nærfamilien slik at livet sette på pause. Jeg vil heller bli sittende å tenke på det jeg fikk opplevd i livet mitt fremfor å angre på det jeg ikke gjorde. MC er nettopp én av disse tingene. Ja, det er farlig men det er absolutt verdt det
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by Peter »

Hal73 wrote:Mitt svar på tråden: etter at søstera mi døde av kreft i våres så kjøpte jeg meg MC igjen. Hun hadde før dette vært plaget ms i flere år. Livet er for kort til å gå rundt å engste seg. Før man vet ordet av det kan man bli veldig syk eller noen i nærfamilien slik at livet sette på pause. Jeg vil heller bli sittende å tenke på det jeg fikk opplevd i livet mitt fremfor å angre på det jeg ikke gjorde. MC er nettopp én av disse tingene. Ja, det er farlig men det er absolutt verdt det
Er enig i det du skriver her ja! Har mistet veldig mye familie de siste årene, grunnet sykdom... Så en ting er sikkert; Lev mens en kan! :)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Risiko forbundet med MC-livet...

Post by tshansen »

Hal73 wrote:Mitt svar på tråden: etter at søstera mi døde av kreft i våres så kjøpte jeg meg MC igjen. Hun hadde før dette vært plaget ms i flere år. Livet er for kort til å gå rundt å engste seg. Før man vet ordet av det kan man bli veldig syk eller noen i nærfamilien slik at livet sette på pause. Jeg vil heller bli sittende å tenke på det jeg fikk opplevd i livet mitt fremfor å angre på det jeg ikke gjorde. MC er nettopp én av disse tingene. Ja, det er farlig men det er absolutt verdt det
Har akkurat samme tankesett som deg =D> Trist å høre om søsteren din, men er ofte slike opplevelser som vekker oss litt i forhold til det å faktisk leve livet, ikke bare eksistere gjennom hverdagen :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply