ulovlige eksosanlegg og ulovlig avskilting?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

ulovlige eksosanlegg og ulovlig avskilting?

Post by gsx750_80 »

Så på NRK tidligere denne uka, at politi og/eller vegvesen hadde aksjoner mot "ombygde" mc.
Antar at andre her også har sett innslaget.
Vet ikke om 2-hjulinger ble avskiltet pga bråkete eksosanlegg alene, men det er i så fall muligens tvilsom
praksis, ut fra denne artikkelen:
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/nJA ... a-avskilte
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ulovlige eksosanlegg og ulovlig avskilting?

Post by intruder »

Var originalanlegg på Intruderen og er det på Viragoen med....har ikke helt sansen for bråket og efffekten økes vel heller ikke nevneverdig om man bytter eksosanlegg ..?

men er jo enkelte som bråker noe innmari jævlig...blant annet et par som startet opp etter gammal-Kawitreffet på Helgøya sist helg... :plystre














+
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: ulovlige eksosanlegg og ulovlig avskilting?

Post by Tekumseh »

gsx750_80 wrote: 27 Aug 2021 12:37 Så på NRK tidligere denne uka, at politi og/eller vegvesen hadde aksjoner mot "ombygde" mc.
Antar at andre her også har sett innslaget.
Vet ikke om 2-hjulinger ble avskiltet pga bråkete eksosanlegg alene, men det er i så fall muligens tvilsom
praksis, ut fra denne artikkelen:
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/nJA ... a-avskilte
Skal vel helst bli mangellapp om du har "feil" potter.

Jeg mista innmaten på min Harley Night Rod midt nedi Sverige, og det hadde vært litt kjedelig å blitt avskilta.
Hører med til historia at jeg oppdaga først at jeg mista dreiemoment på normalt turtall.. Mye lyd gir mer power kun på full gass. Etter landeveien i 5:e gear mister du kraft.
Post Reply