Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Posted: 17 Oct 2017 01:11
Det foreslås å øke avgiften med 443,-
NMCU-kontingenten er økt til 450,-
Man sparer 7,- om man ikke er medlem
Men alvorlig .... nei, ikke helt, men ang underskinne, som jo blir dratt fram som et meget viktig sikkerhetstiltak ... av meget sikkerhetsbevisste motorsyklister ... er det noen som vet hvor mange meter som er montert? Eller noen eksempler på hvor man kan finne en sving med underskinne?
Jeg kan ikke huske å ha sett det noen steder.
Er det ikke litt paradoksalt at man anser disse skinnene som meget viktige for vår sikkerhet, og kjemper hardt for å få noen meter hist og pist, samtidig som man fullstendig ignorerer det fagfolk anser som det mest effektive virkemiddelet ... å senke farta ned til det lovlige.
For egen del kan jeg si at det er uaktuelt, og derfor synes jeg det blir litt .... eeh ... skamløst kanskje? å kreve at hele befolkningen skal være med å betale for ekstra tiltak pga vår risikable adferd.
Jeg føler meg ganske sikker på at om vi senket marsfarta ned til det lovlige, hadde det nesten ikke vært omkomne og hardt skadde motorsyklister ... men som sagt, det er ikke aktuelt for min del.
Jeg aksepterte at det er en viss risiko å kjøre MC, når jeg begnyte å kjøre, og jeg har følt det på kroppen, og jeg aksepterer det fortsatt.
Og når vi i tillegg helst oppsøker smale svingete veier med gråstein som autovern, så blir kravet om disse underskinnene nærmest litt komisk
NMCU-kontingenten er økt til 450,-
Man sparer 7,- om man ikke er medlem
Men alvorlig .... nei, ikke helt, men ang underskinne, som jo blir dratt fram som et meget viktig sikkerhetstiltak ... av meget sikkerhetsbevisste motorsyklister ... er det noen som vet hvor mange meter som er montert? Eller noen eksempler på hvor man kan finne en sving med underskinne?
Jeg kan ikke huske å ha sett det noen steder.
Er det ikke litt paradoksalt at man anser disse skinnene som meget viktige for vår sikkerhet, og kjemper hardt for å få noen meter hist og pist, samtidig som man fullstendig ignorerer det fagfolk anser som det mest effektive virkemiddelet ... å senke farta ned til det lovlige.
For egen del kan jeg si at det er uaktuelt, og derfor synes jeg det blir litt .... eeh ... skamløst kanskje? å kreve at hele befolkningen skal være med å betale for ekstra tiltak pga vår risikable adferd.
Jeg føler meg ganske sikker på at om vi senket marsfarta ned til det lovlige, hadde det nesten ikke vært omkomne og hardt skadde motorsyklister ... men som sagt, det er ikke aktuelt for min del.
Jeg aksepterte at det er en viss risiko å kjøre MC, når jeg begnyte å kjøre, og jeg har følt det på kroppen, og jeg aksepterer det fortsatt.
Og når vi i tillegg helst oppsøker smale svingete veier med gråstein som autovern, så blir kravet om disse underskinnene nærmest litt komisk