Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:
DrGreve wrote:
Okda wrote:
Sooo, hvis jeg sier hva jeg mener så er det sjikane og det som verre er - hvis du sier hva du mener og provoserer så er det humoristisk - DET må være prototype på Nordnorsk humor, men beklager hvis jeg har klart å fornærme deg noe veldig, meningen var å fornærme, litt - bare litt :twisted: .
Nå har jeg hatt gleden av å kjøre og bo sammen med Jhn over flere dager og jeg kan garantere at det meste han skriver og sier er sagt med glimt i øyet. Ikke les så mye mellom linjene, se for deg en godlynt kar med en umiskjennelig latter og skuldre som rister når latterkula kommer :)
Når det er sagt så er jeg enig i at det beste hadde vært om alle som har interesse av å kjøre mc også er medlem av NMCU. Men nå er det en gang frivillig og å da må man også akseptere at noen velger å ikke være medlem uten at trenger å drive meningsterror av den grunn. Noen er medlem av KNA, andre NAF, IOGT eller NVK. Bruk heller energien på å snakke frem NMCU i stedet for å snakke ned de som ikke er medlem :thumleft
Takk for hyggelige ord doktor. :)
Ja, du har helt rett, det aller meste jeg sier blir sagt med et lite smil i munnvika. Også mitt første innlegg i denne tråden.
Jeg må kanskje ta på meg litt av skylda for at det oppstår misforståelser siden jeg uttrykker meg som jeg gjør. Og kanskje jeg burde si at jeg skal skjerpe meg, men det er egentlig uaktuellt ... jeg er som jeg er, og sånn vil det forbli.
Det er helt greit at folk misforstår hverandre, men det er ikke greit å gang på gang måtte krangle om, og forsvare seg mot påstander om at jeg har sagt og ment ditten og datten ... som jeg aldri verken har sagt eller ment. Det er langt i fra greit.
Om okda f.eks, eller andre, har lyst til å krangle med meg, og skjelle meg ut, så ta tak i noe jeg virkelig har sagt og ment ... da er det helt greit, og kan til og med være artig.

Ang NMCU. Jeg har overhodet ingen negative meninger om de, de gjør helt sikkert mye bra ... men det finnes det hundrevis av andre organisasjoner som også gjør, og fortjener glatt noen hundrelapper i året. Mange av de stiller foran i køen om jeg skal velge noe å bruke penger på.
Jeg er ikke først og fremst en motorsyklist ... motorsykkelkjøring utgjør en forsvinnende liten del av livet mitt.
At man grunn av det skal bli kalt en snylter, av en eller annen snåling, et eller annet sted i landet, som ikke vet en dritt om meg, er ganske irriterende.
Jeg lurer jo på om okda er like fordømmende, påståelig og utrivelig mot alle ikke-medlemmer, når man møter han ansikt til ansikt ... eller om det bare er her inne han anser det som ok :-s

Men det må også sies ... jeg synes at å bruke en litt gammeldags nettside som forklaring eller unnskylding for å ikke være medlem er litt pussig, når man samtidig sier at NMCU gjør en god jobb.
Det er jo en god ting at de ikke har valgt å bruke penger på bling
Underlig at en som er takknemlig for god omtale presterer så mye gørr i takketalen ....'
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Takketalen til doktoren bestod av 5 ord.
Gørret var til andre interesserte
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:Takketalen til doktoren bestod av 5 ord.
Gørret var til andre interesserte

Jeg beklaget visst at jeg hadde ordlagt meg på en måte som din sarte (beklager :twisted: ) nordnorske sjel kunne reagere på ----Ser hvor mye din såkalte "tilgivelse" er verd. En liten oppmuntring fra Greven så var du i gang igjen. Makan!
Last edited by Okda on 03 Dec 2016 19:50, edited 1 time in total.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bikeridr »

Okda wrote:
jhn wrote:Takketalen til doktoren bestod av 5 ord.
Gørret var til andre interesserte

Jeg beklaget visst at jeg hadde ordlagt meg på en måte som din sarte nordlanske sjel kunne reagere på ----Ser hvor mye din såkalte "tilgivelse" er verd. En liten oppmuntring fra Greven så var du i gang igjen. Makan!
Nå tror jeg du for alvor har terget på deg jhn. Han er da aldeles ikke "nordlandsk" men en staut Finnmarking. Nordfinnmarking til og med [-X

(Og her er sileyene mine for posten ;-) :) )
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
Okda wrote:
jhn wrote:Takketalen til doktoren bestod av 5 ord.
Gørret var til andre interesserte

Jeg beklaget visst at jeg hadde ordlagt meg på en måte som din sarte nordlanske sjel kunne reagere på ----Ser hvor mye din såkalte "tilgivelse" er verd. En liten oppmuntring fra Greven så var du i gang igjen. Makan!
Nå tror jeg du for alvor har terget på deg jhn. Han er da aldeles ikke "nordlandsk" men en staut Finnmarking. Nordfinnmarking til og med [-X

(Og her er sileyene mine for posten ;-) :) )
Det finnes jo ingen grenser for hva man skal finne seg i. :shock: Nordlending! Makan til ufin type skal man leite lenge etter.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
Okda wrote:
(Og her er sileyene mine for posten ;-) :) )
Det finnes jo ingen grenser for hva man skal finne seg i. :shock: Nordlending! Makan til ufin type skal man leite lenge etter.

Nå har jeg både beklaget og korrigert i orginalposten - for lenge siden......!
OkDa
Fjr 1300
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
Okda wrote:

Jeg beklaget visst at jeg hadde ordlagt meg på en måte som din sarte nordlanske sjel kunne reagere på ----Ser hvor mye din såkalte "tilgivelse" er verd. En liten oppmuntring fra Greven så var du i gang igjen. Makan!
Nå tror jeg du for alvor har terget på deg jhn. Han er da aldeles ikke "nordlandsk" men en staut Finnmarking. Nordfinnmarking til og med [-X

(Og her er sileyene mine for posten ;-) :) )
Det finnes jo ingen grenser for hva man skal finne seg i. :shock: Nordlending! Makan til ufin type skal man leite lenge etter.
Ja, fy fan, hann sku ha hatt se enn puinn øyrstolan :evil:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Ja vesst fan sku han det
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Et lite eksempel på hvordan jeg ser for meg fremsiden til NMCU. Kun de "viktigste" linkene er lagt inn i headeren mens de resterende linkene ligger i footeren.

Her får man en tydelig "Bli medlem" notis øverst og nyhetsseksjonen under. Når man poster nyheter så legger disse seg i forskjellige bulker avhengig av hvilken kategori man har tagget dem med.

Dette er bare et raskt forslag jeg kokte sammen på en liten halvtime så ingen av undersidene etc. har noe innhold. Teksten må ses på som eksempeltekst etc.

http://avada.firmatjenester.no/
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Jeg har også sendt en mail til NMCU hvor jeg har tilbudt min hjelp (gratis) med tanke på oppsett av hjemmeside for dem. Jeg aner jo ikke om dem i det hele tatt er interresert i dette, men vertfall så kan jeg fortelle at en slik jobb er ganske enorm da det er sinnsyke mengder med nyheter og tekst som skal overføres og dette må gjøres på den manuelle måten.

Dette er en jobb som jeg evt. må ta litt på si og jeg ser for meg at dette kan ta flere måneder. Men jeg har tilbudt meg å gjøre det gratis så lenge det ikke påberoper seg kostnader underveis som krever betalte tilleggsfunksjoner. Men selve jobben gjør jeg gratis.

Men det krever at dem tar i bruk Wordpress som CMS system noe jeg mener er det beste valget i dette tillfellet. Siden jeg evt. setter opp vil gjøre fremtidige nyposteringer på siden MYE lettere.

Wordpress er som kjent et perfekt system til dette. Man klikker på "Nytt innlegg" skriver det man ønsker, legger til et forhåndsvisningbilde og velger riktig kategori og vips så legger innlegget seg automatisk til et forhåndsbestemt sted på nettsiden.

Kontakt skjemaer, registreringsskjemaer, implementering av kortbetaling er også en ting som må implementeres så det er en haug å ta tak i.

Til gjengjeld (hvis dem godtar hjelpen) så får jeg jo forhåpentligvis en god referanse som igjen vil gi meg inntekter så for min del blir dette sett på som ren markedsføring.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Ad innlegg 1 etter julebord:
- veldig god start dette, Bjerknes og en helt annen tilnærming til saken enn tidligere - er det bakrusen etter Julebordet som har trigget deg ? 8) (det siste var en spøk -!).

Ad innlegg 2 etter julebord
Når jeg ser innlegget som helt klart må skyldes bakrusen etter julebordet :thumleft så får du min store respekt for dette tilbudet. Klart du vil få kredit for dette og vil kunne sette navnet ditt nede på siden.

Skal se at dette blir veldig bra - med alle de 1000vis av medlemmer som får sett dette så vil det være en kjempereklame fremover :thumleft
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Okda wrote:Ad innlegg 1 etter julebord:
- veldig god start dette, Bjerknes og en helt annen tilnærming til saken enn tidligere - er det bakrusen etter Julebordet som har trigget deg ? 8) (det siste var en spøk -!).

Ad innlegg 2 etter julebord
Når jeg ser innlegget som helt klart må skyldes bakrusen etter julebordet :thumleft så får du min store respekt for dette tilbudet. Klart du vil få kredit for dette og vil kunne sette navnet ditt nede på siden.

Skal se at dette blir veldig bra - med alle de 1000vis av medlemmer som får sett dette så vil det være en kjempereklame fremover :thumleft
Hehe, nei dette er nok noe jeg har hatt lyst til lenge. Men jeg er nødt til å gjøre dette gratis da jeg ikke har tid til å prioritere dette. Jeg må ta det litt når jeg får tid. Det vil garantert dukke opp utfordringer underveis og det krever en del planlegging etc.

En slik jobb som dette ville i utgangspunktet ha kostet et seks siffret beløp.

Et alternativ er at jeg setter opp "malen" og viser dem hvordan det gjøres slik at dem selv kan overføre innholdet. Det er nettopp denne overføringen som tar mye tid. Men når alt er overført så vil dette bli en meget oppegående hjemmeside som blir lett og oppgradere senere.

Men det gjenstår og se om dem godtar tilbudet. :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Kant1 »

Bjerknez-- MEGET bra!! =D> =D> =D>
Nuff said!! :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Palma »

:thumleft =D> =D> =D>
Det er artig med denna jula, den får lissom fram det go'e ti folka deinn. Tell og med han Bjerknesen var det noe godt i nede på bunnen.(Men faan så grumsete det var der :shock: ) Veldig bra. Jeg er sikker på at nissen som og sikkert er medlem av NMCU setter pris på dette Bjerkiz og gir deg rundhåndet tilbake :)
Veldig bra !!!
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:
Okda wrote:Ad innlegg 1 etter julebord:
- veldig god start dette, Bjerknes og en helt annen tilnærming til saken enn tidligere - er det bakrusen etter Julebordet som har trigget deg ? 8) (det siste var en spøk -!).

Ad innlegg 2 etter julebord
Når jeg ser innlegget som helt klart må skyldes bakrusen etter julebordet :thumleft så får du min store respekt for dette tilbudet. Klart du vil få kredit for dette og vil kunne sette navnet ditt nede på siden.

Skal se at dette blir veldig bra - med alle de 1000vis av medlemmer som får sett dette så vil det være en kjempereklame fremover :thumleft
Hehe, nei dette er nok noe jeg har hatt lyst til lenge. Men jeg er nødt til å gjøre dette gratis da jeg ikke har tid til å prioritere dette. Jeg må ta det litt når jeg får tid. Det vil garantert dukke opp utfordringer underveis og det krever en del planlegging etc.

En slik jobb som dette ville i utgangspunktet ha kostet et seks siffret beløp.

Et alternativ er at jeg setter opp "malen" og viser dem hvordan det gjøres slik at dem selv kan overføre innholdet. Det er nettopp denne overføringen som tar mye tid. Men når alt er overført så vil dette bli en meget oppegående hjemmeside som blir lett og oppgradere senere.

Men det gjenstår og se om dem godtar tilbudet. :thumleft
For å si det sånn så er det ganske sikker flere som kan tenke seg å være med på å utvikle ett sånt prosjekt dersom noen sier hvordan det skal gjøres når det bare kommer i gang og noen har hånd om oppsettet. Viktig at det er en som styrer det og lager ett oppsett på arbeidsoppgaver.

:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
OkDa
Fjr 1300
Post Reply