Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Palma »

Nja, det va
r ikke sånn he
lt ille
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bikeridr »

Palma wrote:Nja, det va
r ikke sånn he
lt ille
Du har sjekka på mobilen du også, ser jeg.

Tror "Firmatjenester.no" må lese seg litt opp på "respoinsive templates" ;-)
(Også derfor jeg ikke umiddelbart har applaudert oppgraderingen, men nå er jo jeg gammeldags av meg, da, så fænsy-over-functionality får minuspoeng)
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Bikeridr wrote:
Palma wrote:Nja, det va
r ikke sånn he
lt ille
Du har sjekka på mobilen du også, ser jeg.

Tror "Firmatjenester.no" må lese seg litt opp på "respoinsive templates" ;-)
(Også derfor jeg ikke umiddelbart har applaudert oppgraderingen, men nå er jo jeg gammeldags av meg, da, så fænsy-over-functionality får minuspoeng)
Kan du forklare litt nærmere hva du mener her?
Forklar gjerne hva som vises feil etc. så jeg får rettet det :thumleft

Men å blidgjøre ALLE er nok ikke enkelt :)

I følge daglig leder i NMCU har tilbakemeldingene så langt vært overhengende positive alle sammen. At det kan være rom for forbedringer er nok ganske sikkert. Noen "Barnesykdommer" vil nok forekomme i starten.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by tshansen »

Dette var veldig bra. Å på høy tid =D> =D> Meget bra levert Ove :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

tshansen wrote:Dette var veldig bra. Å på høy tid =D> =D> Meget bra levert Ove :thumleft
Takk for det :redface
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Palma »

Bjerknez wrote: Kan du forklare litt nærmere hva du mener her?
Forklar gjerne hva som vises feil etc. så jeg får rettet det :thumleft
Det kan være min PC osv men var noe ordd
eling der som skrek mot meg..

Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bikeridr »

Bjerknez wrote:
Bikeridr wrote:
Palma wrote:Nja, det va
r ikke sånn he
lt ille
Du har sjekka på mobilen du også, ser jeg.

Tror "Firmatjenester.no" må lese seg litt opp på "respoinsive templates" ;-)
(Også derfor jeg ikke umiddelbart har applaudert oppgraderingen, men nå er jo jeg gammeldags av meg, da, så fænsy-over-functionality får minuspoeng)
Kan du forklare litt nærmere hva du mener her?
Forklar gjerne hva som vises feil etc. så jeg får rettet det :thumleft

Men å blidgjøre ALLE er nok ikke enkelt :)

I følge daglig leder i NMCU har tilbakemeldingene så langt vært overhengende positive alle sammen. At det kan være rom for forbedringer er nok ganske sikkert. Noen "Barnesykdommer" vil nok forekomme i starten.
"Responsive design" er noe bl.a Wordpress har i sine templates. Det gjør at sidene tilpasser seg skjermen de blir vist på. Slik det er nå, så ser det ut som en dass på nettbrett og telefon. Se hvordan Palma har kommentert sidene dine. Legger ved screenshot fra telefon, så ser du hva jeg mener. Antar du har brukt "fixed width" istedet for å legge alle lenker i hver sin dynamiske DIV-tag. Sannsynligvis bruker du ett eller annet program til å kode sidene i WYSIWYG istedet for koding i teksteditor, evt bruker utdaterte templates fra Wordpress..

Litt konstruktiv kritikk her også:
Ortografisk blir det "penere" (i mine øyne) om det står "produsert av" eller "levert av" istedet for "laget av" :)

Screenshot fra telefon i "portrait":
Image

"landscape":
Image
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Takker for opplysningen.
Jeg vet hva responsivt betyr. Jeg tenkte mer på hva du mente rundt hva som ble vist feil på siden, noe du nå har beskrevet.

Når det gjelder orddelingen i tittelen så blir det sånn i dette tillfellet da det er et ganske langt ord. Når det ikke er mer plass til tekst i bredden så må enten bakgrunnen (bildet) utvide seg, eller så må ordet brytes, noe det har gjort her. En enkel css kode vil nok fikse den biffen ved å gjøre teksten mindre på mobile enheter. Alternativt kan man endre font størrelsen på tittelen over hele.

Når det gjelder de boksene som går på utsiden av skjermen i screenshotet over så skal det være sånn. Det er meningen at man skal sveipe til venstre for å lese flere nyheter.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Når det gjelder laget av vs produsert av så er jeg enig med deg. Det skal endres :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bikeridr »

Bjerknez wrote:
Når det gjelder de boksene som går på utsiden av skjermen i screenshotet over så skal det være sånn. Det er meningen at man skal sveipe til venstre for å lese flere nyheter.
Point taken :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
Bjerknez wrote:
Når det gjelder de boksene som går på utsiden av skjermen i screenshotet over så skal det være sånn. Det er meningen at man skal sveipe til venstre for å lese flere nyheter.
Point taken :)
Hvorfor skal det være sånn? De fleste nettsider har ikke sånne irriterende greier.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

Måtte klikke meg inn på NMCU linken bare for å se hvor fantastisk det hadde blitt.

Gjorde dette fra Windows telefonen min, og dere gjetter aldri hva som skjedde da jeg scrollet nedover med fingeren, så jeg kan like godt fortelle det selv. Ser ikke bort ifra at dere tror jeg er full, men tro det eller ei, plutselig ble jeg rutet inn i bloggen til Ove Banan. :shock: En blogg jeg overhodet aldri har vært inne i fra telefonen.

Så Ove, du som er en sånn guru på data, hvordan kunne det skje??
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:
Bjerknez wrote:
Når det gjelder de boksene som går på utsiden av skjermen i screenshotet over så skal det være sånn. Det er meningen at man skal sveipe til venstre for å lese flere nyheter.
Point taken :)
Hvorfor skal det være sånn? De fleste nettsider har ikke sånne irriterende greier.
Det er nok bare slik themet er bygget og skal man gjøre noe med det så vil det koste tid og penger. Å gjøre alle til lags er uansett en umulig oppgave så jeg er redd du må leve med denne irritasjonen.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
jhn wrote:
Bikeridr wrote: Point taken :)
Hvorfor skal det være sånn? De fleste nettsider har ikke sånne irriterende greier.
Det er nok bare slik themet er bygget og skal man gjøre noe med det så vil det koste tid og penger. Å gjøre alle til lags er uansett en umulig oppgave så jeg er redd du må leve med denne irritasjonen.
Minner meg om noe en snekker sa en gang noen klagde på arbeidet hans ... han hadde gjort et virkelig dårlig arbeid. På spørsmål om hvorfor det ble så dårlig/stygt svarte snekkeren ""næh, æ vet ikke. Det bare blei sånn""
Min påstand er at Ingenting "bare blir sånn" ... noen må gjøre det "sånn" .... og sånn er det innenfor de fleste fagområder.

Jeg lever nok fint med det skal du se ... som du vet er jeg ikke noen stor forbruker av NMCU's tjenester.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Bjerknez wrote:
jhn wrote: Hvorfor skal det være sånn? De fleste nettsider har ikke sånne irriterende greier.
Det er nok bare slik themet er bygget og skal man gjøre noe med det så vil det koste tid og penger. Å gjøre alle til lags er uansett en umulig oppgave så jeg er redd du må leve med denne irritasjonen.
Minner meg om noe en snekker sa en gang noen klagde på arbeidet hans ... han hadde gjort et virkelig dårlig arbeid. På spørsmål om hvorfor det ble så dårlig/stygt svarte snekkeren ""næh, æ vet ikke. Det bare blei sånn""
Min påstand er at Ingenting "bare blir sånn" ... noen må gjøre det "sånn" .... og sånn er det innenfor de fleste fagområder.

Jeg lever nok fint med det skal du se ... som du vet er jeg ikke noen stor forbruker av NMCU's tjenester.
Blir vel ikke helt det samme.

Nå er jo ikke grunnen til din irritasjon vedrørende nettsiden resultat av dårlig arbeid. Det er laget sånn med vilje. Noen finner det vanskelig og sveipe med fingeren på telefonen, noen synes det unødvendig og scrolle seg i hjel på skjermen også er det faktisk noen som foretrekker ikke responsive sider også slik at dem kan "zoome" inn på innholdet selv.

Man kan jo så klart være uenig i at det ble slik og man kan også mene at dette er en dårlig måte og gjøre det på, men "dårlig arbeid" er det ikke.

Jeg tror nok dette vil gå seg helt fint til når man først blir vant til det.
Post Reply