Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Ja dette blir evt. et veldig stort prosjekt for meg. Normalt er det flere som arbeider sammen for å få til noe i en slik skala, så jeg er helt avhengig av en god dialog og tydelig informasjon gjennom hele prosessen.

Man må liksom lage en "skisse" for å vite hvordan siden skal se ut før man begynner å implementere for mye. Dette må tas i flere etapper. Siden det for meg ikke har noen tidsramme så blir det også overkommelig og gjøre noe slikt.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:Ja dette blir evt. et veldig stort prosjekt for meg. Normalt er det flere som arbeider sammen for å få til noe i en slik skala, så jeg er helt avhengig av en god dialog og tydelig informasjon gjennom hele prosessen.

Man må liksom lage en "skisse" for å vite hvordan siden skal se ut før man begynner å implementere for mye. Dette må tas i flere etapper. Siden det for meg ikke har noen tidsramme så blir det også overkommelig og gjøre noe slikt.

Veldig bra dette. Hold oss underettet og spør dersom det er -----arbeid (er visst ett "ikke godkjent" ord som skal inn der) som skal gjøres så er det slett ikke umulig noen melder seg! Bare vær klar på hva som er forutsetningene på de jobbene som skal utføres.
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Ja, jeg skal gi beskjed. Men for all del... jeg må først få et svar fra dem før jeg gjør noe mer. Aller helst bør vi få til et møte for å kartlegge første etappe.

Jeg har ingen andre forutsetninger enn at det må påberegnes rikelig med tid. Jeg garanterer ikke noe som helst med tanke på dato for ferdigstillelse. Det avhenger av veldig mye.

Det er ikke noe av dette som er spesielt vanskelig egentlig. Det er bare veldig tidkrevende. Vi snakker om flere hundre nyhetsartikler og et virrvarr med informasjon skal skal plasseres på en ryddig måte. Wordpress er jo såpass genialt i seg selv at man finner en drøss med tilleggsfunkjsoner som lett kan implementeres. Det er tillpassingen som tar tid.

Men hvis jeg får hjelp med selve innleggelsen av nyhetene etc. så bør det gå greit å få den ferdig innen rimelig tid. Men alt kommer ann på hva slags funksjonalitet som skal implementeres og hvor mye tillpassninger det blir.

En nettbutikk må jo også være mulig å inmplementere (Woocommerce). Dette er også helt gratis. men igjen.. det tar mye tid... :redface
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by hakhap »

Nå skal det sies at det kanskje ikke alls trenges å flytte noe som helts manuellt. Uten noen kjennedom om dagens løsning men mtp hvordan sytemer nornalt er bygget ligger alle postene i en databas og hvis noen med kjennedom om Wordpress sitt format, og etter en katalogisering mtp på hvor ulike poster skal til, kan nog det gamle formatet flyttes automatisert over til den nye platformen (wordpress, jomla eller hva det nu må være) kan og tenkes at de finner ut at det "bare" trenges ett ansisklyft i form av en ny frontend på eksisterende tekniske platform.

Det må nok gjøres en jobb mtp innhold og målgrupper, eks ikke medlemmer, medlemmer, andre intressenter og andre orgnaisasjoner dette for å gi best mulige bruk og målrettelse for hvert og en av disse. samt å se over litt hva NMCU ønsker og.

Etter dette kan man begjynne å se på det som Bjerknez er inne på, med bla CMS platform slik som eks Wordpress, Jomla o.l.

Men som Bjerknez er inne på må dette startes fra NMCU og det vill det sikkert blitt og.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Ja, det kan være en bitteliten mulighet for at databasen kan importeres fra nåværende side, men jeg tviler. Det blir uansett en jobb og legge inn dette i en ny cms løsning da man også bør ha med bilder etc. Bildene må også ha en viss oppløsning for at det skal vises riktig og i det hele tatt er jeg usikker på hvor besparende en importering blir.

Da kan det være like enkelt med klipp og lim metoden. Men det må vi uansett finne ut av før man evt. Starter opp. Er som sagt en del ting som skal falle på plass før man kan ta det flrste steget.

Hakhap:
Du er jo en datamann så vidt jeg har skjønt. Er du villig til å hjelpe til litt under prosessen hvis det skulle trengs?
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Tommas »

Damn Bjerknez!

Baddabing - så var siden flyttet over fra msdos-tiden til moderne format. Den er jo praktisk talt ferdig (overdrivelse med vilje...).
Selv om det bare er et utkast så er det veldig ryddig og pent.

Kjenner på meg at jeg i god Bjerknesånd tar på meg bittelitt av æren for å ha dyttet deg i gang 8)


Jeg finner skrivebordet på pc'en, så si fra om du trenger litt manpower :thumleft
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Har tenkt på dette lenge Tommas, men det er først nå jeg har kommet frem til at jeg synes det hadde vert en lærerik opplevelse. Så jeg kan desverre ikke tilskrive deg noe av æren her Tommas. :lol:

Men alt henger hos NMCU nå.

Men at en overgang til Wordpress vil gjøre fremtidige oppdateringer samt innleggelse av informasjon på siden til en laaangt lettere opplevelse er helt sikkert. Den siden dem har i dag tror jeg bare har en haug statiske sider med statiske innlegg med litt ymse formateringer og plasseringer. Altså et stort kaos i forhold til hvordan det evt. Vil bli. :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by hakhap »

Bjerknez wrote: Hakhap:
Du er jo en datamann så vidt jeg har skjønt. Er du villig til å hjelpe til litt under prosessen hvis det skulle trengs?
Har meldt ifra til NMCU for en god stund siden at jeg kan bidra med det jeg kan så ja det skal nok la seg gjøres.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

hakhap wrote:
Bjerknez wrote: Hakhap:
Du er jo en datamann så vidt jeg har skjønt. Er du villig til å hjelpe til litt under prosessen hvis det skulle trengs?
Har meldt ifra til NMCU for en god stund siden at jeg kan bidra med det jeg kan så ja det skal nok la seg gjøres.
:thumleft
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:
hakhap wrote:
Bjerknez wrote: Hakhap:
Du er jo en datamann så vidt jeg har skjønt. Er du villig til å hjelpe til litt under prosessen hvis det skulle trengs?
Har meldt ifra til NMCU for en god stund siden at jeg kan bidra med det jeg kan så ja det skal nok la seg gjøres.
:thumleft
Ikke for å helle kaldt vann i hodet på noen som helst men realiteten er vel at dette må styrebehandles før det iverksettes noe her, men når den prosessen er i gang og de får sikkerhet for at dette blir gjennomført fullt ut så skal det godt gjøres at dette ikke settes i gang.

Det er vel ingen som er uenig i at det trengs og nå har de virkelig muligheter..... håper han som har vært her tidligere også følger med her nå og tar kontakt snares - får vel vente til han er på jobb men.... dette kan bli bra !
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Jeg tar dette med knusende ro. Blir det ikke noe av så finnes det nok drøssevis av andre der ute som ønsker seg en gratis hjemmeside :thumleft

Men da har jeg vertfall gitt dem tilbudet. Nå er resten opp til dem :thumleft
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Da har jeg fått svar på mailen fra dem og det ser ut til at jeg skal ta et møte med dem for å se an hvordan vi skal angripe dette prosjektet.

Noe detaljer rundt dette synes jeg det blir feil å poste her så jeg holder det litt generelt fra nå av :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:Da har jeg fått svar på mailen fra dem og det ser ut til at jeg skal ta et møte med dem for å se an hvordan vi skal angripe dette prosjektet.

Noe detaljer rundt dette synes jeg det blir feil å poste her så jeg holder det litt generelt fra nå av :thumleft
Veldig spennende Ove. =D>
Og et utrolig godt og positivt initiativ, som jeg håper og tror svært mange vil sette pris på :) :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Tommas »

:thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Palma »

Skal se han Bjerknez får gratis (tvangs)medlemskap i NMCU :lol :thumleft
Post Reply