Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

ojda wrote:Jeg har bevisst latt være å kommentere flere av innleggene fra pro-NMCUsiden,
siden de garrantert ikke gjør ugang med innsatsen sin [-(
Men jeg tenker at endel av de karakteristikkene og selvfølgelige forventningene til å
styre andres bruk av penger, ikke i nevneverdig grad er med på å samle nye medlemmer
i foreningen [-(

Kjenner ivertfall at jeg kan bli litt "Vill-ikke"!
Jeg hadde det sånn når jeg skulle slutte å røyke - aldri vanskelig å finne unnskyldninger for noe man ikke vil og heller ikke vanskelig å finne en grunn som gjør at andre har skylda for unndragelsen....

Når det gjelder Jhn og Bjerknes så er det vel det at de mener seg berettiget til å fortelle hvordan NMCU skal drives uten at de i det hele tatt vil være med og støtte opp med de få kronene det koster i årlig kontingent. Det synes i hvert fall jeg er litt provoserende. Vil de ikke være med, så vil de ikke være med. Får de fordeler som er fremforhandlet av og ved NMCU og de er klar over at de får disse fordelen så snylter de litt på de fordelene medlemmene har stått for uten at de har støttet opp om utført jobb. Dette er helt likt all annen organisert virksomhet - fagorganisasjonene mener jo at de som ikke er organisert men får fordeler som om de skulle være det, er snyltere - sånn er det bare.
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:Nå skal jeg vertfall uansett snart ut på årets første julebord og da kommer jeg sikkert til å bruke ti ganger så mye som den kontigenten koster. Om jeg har dårlig samvittighet? Overhodet ikke. :lol:
Du stiger til uante høyder i aktelse :twisted:
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Okda wrote:
Bruk pengene dine akkurat som du vil !

Om jeg mener de som drar nytte av NMCU sitt arbeid uten å støtte opp om jobben de gjør, er litt snyltere så mener jeg akkurat det. Dette er jo ikke noe du kan gjøre noe med.

Om det er ok å si det kan saktens diskuteres, men siden du ikke er munnvalen sjøl når det kommer til stykket, så må du regne med å få hørt det tilbake når anledningen kommer.
Nei, det har du rett i, jeg kan ikke ikke gjøre noe med det.
Men jeg kan si noe om hva jeg forventer av tilsynelatende voksne mennesker som prøver kapre medlemmer til "sin" forening.

Joda, jeg kan nok være litt flåkjefta av og til, men stort sett er det i en humoristisk setting.
Jeg tror du skal leite en stund før du finner at jeg sjikanerer folk i fullt alvor pga sånne små forskjeller i personlige valg .
Det er en frivillig sak som under 10% av norske motorsyklister har valgt å bruke penger på..
Man skal leve ganske så moralsk perfekt for å kunne være så fordømmende ... i min verden
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Trondgv »

Disse trådene med flere sider av kverulering fra ulike hold har i alle fått meg til å vippe over til NMCU og jeg meldte meg inn der for et par uker siden. \:D/
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:
Okda wrote:
Bruk pengene dine akkurat som du vil !

Om jeg mener de som drar nytte av NMCU sitt arbeid uten å støtte opp om jobben de gjør, er litt snyltere så mener jeg akkurat det. Dette er jo ikke noe du kan gjøre noe med.

Om det er ok å si det kan saktens diskuteres, men siden du ikke er munnvalen sjøl når det kommer til stykket, så må du regne med å få hørt det tilbake når anledningen kommer.
Nei, det har du rett i, jeg kan ikke ikke gjøre noe med det.
Men jeg kan si noe om hva jeg forventer av tilsynelatende voksne mennesker som prøver kapre medlemmer til "sin" forening.

Joda, jeg kan nok være litt flåkjefta av og til, men stort sett er det i en humoristisk setting.
Jeg tror du skal leite en stund før du finner at jeg sjikanerer folk i fullt alvor pga sånne små forskjeller i personlige valg .
Det er en frivillig sak som under 10% av norske motorsyklister har valgt å bruke penger på..
Man skal leve ganske så moralsk perfekt for å kunne være så fordømmende ... i min verden
Sooo, hvis jeg sier hva jeg mener så er det sjikane og det som verre er - hvis du sier hva du mener og provoserer så er det humoristisk - DET må være prototype på Nordnorsk humor, men beklager hvis jeg har klart å fornærme deg noe veldig, meningen var å fornærme, litt - bare litt :twisted: .
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Trondgv wrote:Disse trådene med flere sider av kverulering fra ulike hold har i alle fått meg til å vippe over til NMCU og jeg meldte meg inn der for et par uker siden. \:D/

8) :thumleft det var det jeg visste - all reklame er god reklame :lol:
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

@Okda, kunne du være såpass grei å slutte å påstå at jeg har noen meninger om hvordan NMCU skal drives?
Jeg har ikke det
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Er vel jeg som har meninger rundt dette. Hva DEM akter å gjøre med det vites ikke, men jeg vet såpass at jeg ikke er HELT på jordet med det jeg nevner om digital markedsføring. Om jeg treffer blink hver gang? Absolutt ikke. Men at det er lettere å få besøkende når lokalene ser freshe ut er vel ikke noen hemelighet. Kanskje et skilt på døra også? Eller... det blir kanskje litt mye... ;-)

Jeg var betalende medlem for to år siden og da hadde jeg ingen meninger, så jeg tar det nå i steden :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Okda wrote: ... beklager ....
Du er tilgitt
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Er vel jeg som har meninger rundt dette. Hva DEM akter å gjøre med det vites ikke, men jeg vet såpass at jeg ikke er HELT på jordet med det jeg nevner om digital markedsføring. Om jeg treffer blink hver gang? Absolutt ikke. Men at det er lettere å få besøkende når lokalene ser freshe ut er vel ikke noen hemelighet. Kanskje et skilt på døra også? Eller... det blir kanskje litt mye... ;-)

Jeg var betalende medlem for to år siden og da hadde jeg ingen meninger, så jeg tar det nå i steden :lol:

Du mente vel at om de bare oppfylte kravene dine (eller de gode rådene?), så ville du vurdere å melde deg inn. Men ikke før det 8)

Hva kommer først: Bjerknes eller egget?

Jobben de gjør kan åpenbart ikke være god nok, så lenge de ikke har en fancy side på nett og en adekvat digital tilstedeværelse men heller bruker mesteparten av kreftene på faktisk innsats. Websiden er gammelmodig, men det virker da absolutt som de har en god dose gjennomslagskraft allerede.

Du burde meldt deg inn, og grasiøst donert litt av ekspertisen din som et bidrag til Norske motorsyklisters generelle ve og vel.


Da hadde det nok blitt fart på sakene 8)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Jompa »

Godt skrevet, Tommas.
Jeg er sjelden innom nettsida, men ble litt nyskjerrig i går.
Synes sida er både ryddig og oversiktelig, og tilsynelatende oppdatert utifra dato på nyhetene.
Tagene på venstresida gjør det lett å finne frem også.

Og som deg foretrekker jeg at min lille komtigentslant brukes på praktisk arbeid fremfor glitter og fjas.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by DrGreve »

Okda wrote:
jhn wrote:
Okda wrote:
Bruk pengene dine akkurat som du vil !

Om jeg mener de som drar nytte av NMCU sitt arbeid uten å støtte opp om jobben de gjør, er litt snyltere så mener jeg akkurat det. Dette er jo ikke noe du kan gjøre noe med.

Om det er ok å si det kan saktens diskuteres, men siden du ikke er munnvalen sjøl når det kommer til stykket, så må du regne med å få hørt det tilbake når anledningen kommer.
Nei, det har du rett i, jeg kan ikke ikke gjøre noe med det.
Men jeg kan si noe om hva jeg forventer av tilsynelatende voksne mennesker som prøver kapre medlemmer til "sin" forening.

Joda, jeg kan nok være litt flåkjefta av og til, men stort sett er det i en humoristisk setting.
Jeg tror du skal leite en stund før du finner at jeg sjikanerer folk i fullt alvor pga sånne små forskjeller i personlige valg .
Det er en frivillig sak som under 10% av norske motorsyklister har valgt å bruke penger på..
Man skal leve ganske så moralsk perfekt for å kunne være så fordømmende ... i min verden
Sooo, hvis jeg sier hva jeg mener så er det sjikane og det som verre er - hvis du sier hva du mener og provoserer så er det humoristisk - DET må være prototype på Nordnorsk humor, men beklager hvis jeg har klart å fornærme deg noe veldig, meningen var å fornærme, litt - bare litt :twisted: .
Nå har jeg hatt gleden av å kjøre og bo sammen med Jhn over flere dager og jeg kan garantere at det meste han skriver og sier er sagt med glimt i øyet. Ikke les så mye mellom linjene, se for deg en godlynt kar med en umiskjennelig latter og skuldre som rister når latterkula kommer :)
Når det er sagt så er jeg enig i at det beste hadde vært om alle som har interesse av å kjøre mc også er medlem av NMCU. Men nå er det en gang frivillig og å da må man også akseptere at noen velger å ikke være medlem uten at trenger å drive meningsterror av den grunn. Noen er medlem av KNA, andre NAF, IOGT eller NVK. Bruk heller energien på å snakke frem NMCU i stedet for å snakke ned de som ikke er medlem :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Kant1 »

Meget godt innlegg av Doktoren her, synes jeg.... og av flere før ham.
Har ikke følt at jeg har vært utsatt for meningsterror i denne tråden her, men jeg liker alltid å velge selv.
Så etter å ha lest igjennom tråden, endte jeg opp med å besøke nettsida, og må si meg enig.. den er iallefall oppdatert mtp nyheter osv, men design og layout framstår som litt utdatert.
Nå er ikke jeg noen feinschmekker ang web.design, så det funka iallefall for meg.
Lett å melde seg inn i NMCU var det også \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
Bjerknez wrote:Er vel jeg som har meninger rundt dette. Hva DEM akter å gjøre med det vites ikke, men jeg vet såpass at jeg ikke er HELT på jordet med det jeg nevner om digital markedsføring. Om jeg treffer blink hver gang? Absolutt ikke. Men at det er lettere å få besøkende når lokalene ser freshe ut er vel ikke noen hemelighet. Kanskje et skilt på døra også? Eller... det blir kanskje litt mye... ;-)

Jeg var betalende medlem for to år siden og da hadde jeg ingen meninger, så jeg tar det nå i steden :lol:

Du mente vel at om de bare oppfylte kravene dine (eller de gode rådene?), så ville du vurdere å melde deg inn. Men ikke før det 8)

Hva kommer først: Bjerknes eller egget?

Jobben de gjør kan åpenbart ikke være god nok, så lenge de ikke har en fancy side på nett og en adekvat digital tilstedeværelse men heller bruker mesteparten av kreftene på faktisk innsats. Websiden er gammelmodig, men det virker da absolutt som de har en god dose gjennomslagskraft allerede.

Du burde meldt deg inn, og grasiøst donert litt av ekspertisen din som et bidrag til Norske motorsyklisters generelle ve og vel.


Da hadde det nok blitt fart på sakene 8)
Nei, jeg mente ikke helt det Tommas. Jeg mener at jeg vil se at det blir gjort noen forandringer ut fra hva dem selv har sagt før jeg vurderer å melde meg inn. Jeg forventer overhodet ikke at noen skal følge mine råd eller se på meg som en slags mentor. Så god er jeg ikke.

Jobben dem gjør utad har jeg aldri klaget på med tanke på det dem gjør politisk. Med flere medlemmer får dem mer ressurser og hvordan får dem flere medlemmer?

Dem har jo allerede tenkt på en oppgradering samt luftet forslaget og bedt om innspill her inne så da kan jeg jo ikke være helt på jordet med hva jeg mener her.

At alle mine forslag er gode vet jeg jo ikke da det krever at man har litt mer informasjon før man kan konkludere,
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

DrGreve wrote:
Okda wrote:
jhn wrote: Nei, det har du rett i, jeg kan ikke ikke gjøre noe med det.
Men jeg kan si noe om hva jeg forventer av tilsynelatende voksne mennesker som prøver kapre medlemmer til "sin" forening.

Joda, jeg kan nok være litt flåkjefta av og til, men stort sett er det i en humoristisk setting.
Jeg tror du skal leite en stund før du finner at jeg sjikanerer folk i fullt alvor pga sånne små forskjeller i personlige valg .
Det er en frivillig sak som under 10% av norske motorsyklister har valgt å bruke penger på..
Man skal leve ganske så moralsk perfekt for å kunne være så fordømmende ... i min verden
Sooo, hvis jeg sier hva jeg mener så er det sjikane og det som verre er - hvis du sier hva du mener og provoserer så er det humoristisk - DET må være prototype på Nordnorsk humor, men beklager hvis jeg har klart å fornærme deg noe veldig, meningen var å fornærme, litt - bare litt :twisted: .
Nå har jeg hatt gleden av å kjøre og bo sammen med Jhn over flere dager og jeg kan garantere at det meste han skriver og sier er sagt med glimt i øyet. Ikke les så mye mellom linjene, se for deg en godlynt kar med en umiskjennelig latter og skuldre som rister når latterkula kommer :)
Når det er sagt så er jeg enig i at det beste hadde vært om alle som har interesse av å kjøre mc også er medlem av NMCU. Men nå er det en gang frivillig og å da må man også akseptere at noen velger å ikke være medlem uten at trenger å drive meningsterror av den grunn. Noen er medlem av KNA, andre NAF, IOGT eller NVK. Bruk heller energien på å snakke frem NMCU i stedet for å snakke ned de som ikke er medlem :thumleft
Takk for hyggelige ord doktor. :)
Ja, du har helt rett, det aller meste jeg sier blir sagt med et lite smil i munnvika. Også mitt første innlegg i denne tråden.
Jeg må kanskje ta på meg litt av skylda for at det oppstår misforståelser siden jeg uttrykker meg som jeg gjør. Og kanskje jeg burde si at jeg skal skjerpe meg, men det er egentlig uaktuellt ... jeg er som jeg er, og sånn vil det forbli.
Det er helt greit at folk misforstår hverandre, men det er ikke greit å gang på gang måtte krangle om, og forsvare seg mot påstander om at jeg har sagt og ment ditten og datten ... som jeg aldri verken har sagt eller ment. Det er langt i fra greit.
Om okda f.eks, eller andre, har lyst til å krangle med meg, og skjelle meg ut, så ta tak i noe jeg virkelig har sagt og ment ... da er det helt greit, og kan til og med være artig.

Ang NMCU. Jeg har overhodet ingen negative meninger om de, de gjør helt sikkert mye bra ... men det finnes det hundrevis av andre organisasjoner som også gjør, og fortjener glatt noen hundrelapper i året. Mange av de stiller foran i køen om jeg skal velge noe å bruke penger på.
Jeg er ikke først og fremst en motorsyklist ... motorsykkelkjøring utgjør en forsvinnende liten del av livet mitt.
At man grunn av det skal bli kalt en snylter, av en eller annen snåling, et eller annet sted i landet, som ikke vet en dritt om meg, er ganske irriterende.
Jeg lurer jo på om okda er like fordømmende, påståelig og utrivelig mot alle ikke-medlemmer, når man møter han ansikt til ansikt ... eller om det bare er her inne han anser det som ok :-s

Men det må også sies ... jeg synes at å bruke en litt gammeldags nettside som forklaring eller unnskylding for å ikke være medlem er litt pussig, når man samtidig sier at NMCU gjør en god jobb.
Det er jo en god ting at de ikke har valgt å bruke penger på bling
Post Reply