Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Man kan diskutere mye frem og tilbake rundt NMCU, men at dem gjør en knakande god jobb for oss motorsyklister haar jeg aldri vært i tvil om. Dog har jeg vært mer skeptisk til den noe tilbakeholdne markedsføringen dem har praktisert så langt.

Nå ser det vertfall ut til at dem har har våknet opp skikkelig og i følge siste utgave av MC Bladet så er det store endringer under veis. Ny nettside blir også publisert innen få dager og dette har virkelig vært en langt større oppgave enn jeg først trodde.

Det er mye som skal på plass. Alt av innhold måtte skrives (klipp og lim stort sett) på nytt og bunken med PDF filer var så enorm at vi bestemte oss for å gjøre om et utvalg av disse til faktiske nyheter, mens resten kan søkes og finnes på den nye siden for dem som ønsker det.

Å drifte en slik side som snart dukker opp kreves langt mer av brukeren enn å taste noen ord og klikke "publiser". Det er mye man må tenke på rundt publisering av nye innlegg hvis formålet er å bli mest mulig synlig der ute.

Alt vil nok ikke virke perfekt fra dag en og feil vil nok dukke opp i startfasen, men NMCU er åpen for forslag til forbedringer.

Dette har vært et prosjekt jeg/vi har holdt på med i ganske nøyaktig ett år år nå og siden jeg også har andre ting som skjer i livet mitt så har jeg ikke hatt mulighet for å sitte lenge av gangen med hjemmesiden. En time her og en time der og da holder man liksom ikke flyten. Men gjør man noe gratis så må det for min del bare nedprioriteres i forhold til andre oppgaver da jeg også har utgifter og betale og da må det penger også inn :thumleft

Samarbeidet mellom meg og Daglig Leder i NMCU har vært formidabelt og over all forventning. Jeg forventet meg styrevedtak på styrevedtak og litt tunge prosesser, men jeg har kun forholdt meg til Daglig Leder via Facebook Chatten og det har gjort at prosessen har gått litt kjappere enn forventet. Men mye skal på plass. Noe er vi enige om, og andre ting ikke. Sånn vil det alltid være, men det har alltid vært en hyggelig tone.

For ordens skyld så kan jeg vel nå nevne (uten at det bør være noen hemmelighet) at detforeløpig er meg som blir å jobbe som kontaktperson for NMCU angående nettsiden fremover. Det blir uansett spennende å se hva medlemmer og besøkende mener om den nye siden. Noen sure oppstøt vil det helt klart komme fra noen, men mest av alt tror jeg nok NMCU er mest tjent med konstruktiv kritikk på godt og vondt.

Så følg med den nermeste uken så tror jeg nok dere vil finne de nye nettsidene på plass, hvis alt går som det skal. Men å love noe 100% tør jeg ikke. Men kanskje 95%? ;-)

Nå gjenstår det bare å få tilbake førerkortet og det skal hentes førstkommende tirsdag. Deretter er det bare å spole tiden fem måneder frem til mc sesongen så er alt som det skal igjen. men først.... juleribbe, julebord, og en god del julepils 8)

EDIT:
For ordens skyld så må alle forslag om endringer rundt den nye siden rettes til NMCU, så får det være opp til dem om endringene er verdt å bruke tid på og evt. kontakte meg. Jeg kommer ikke til å gjøre noe som helst på denne siden uten grønn lampe fra min kontakperson, så sant det ikke er helt åpenbare ting som er vesentlige.

Så forslag til endringer etc. bør ikke tas i denne tråden da dem uansett ikke vil bli vektlagt stort. Det må skje den "riktige" veien. Da blir det også mer ryddig :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by supermons »

Morsomt, gleder meg til å se resultatet :)

SEO-messig er det nok også smart å lage artikler, og ikke bare ha PDF-filer liggende til nedlasting.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

supermons wrote:Morsomt, gleder meg til å se resultatet :)

SEO-messig er det nok også smart å lage artikler, og ikke bare ha PDF-filer liggende til nedlasting.
Ja, det har du rett i. Men det var så mange pdf filer at vi måtte inngå et kompromiss der.

Siden er forøvrig publisert nå :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by supermons »

Bjerknez wrote:
supermons wrote:Morsomt, gleder meg til å se resultatet :)

SEO-messig er det nok også smart å lage artikler, og ikke bare ha PDF-filer liggende til nedlasting.
Ja, det har du rett i. Men det var så mange pdf filer at vi måtte inngå et kompromiss der.

Siden er forøvrig publisert nå :)
Skjønner det :)

Ser bra ut!
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Er mye som står igjen ennå for min del, men nå er vertfall siden publisert og "god nok" foreløpig :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by supermons »

Bjerknez wrote:Er mye som står igjen ennå for min del, men nå er vertfall siden publisert og "god nok" foreløpig :)
Ser du har flyttet bildet jeg linket til i forum-headeren også, skal oppdatere linken i løpet av helgen :)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Tommas »

Stor forbedring :thumleft
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Ble hakket bedre ja. :)

Jobber med en del ting i kulissene skal sies. Dem har i praksis en hjemmeside til som det jobbes med. Kan brukes til landingssider og evt. Til internt bruk etc :)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by JRO »

Syns den ikke bare var hakket bedre, men mye bedre. Der har du gjort en god jobb Bjerknez. :thumleft =D>
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

JRO wrote:Syns den ikke bare var hakket bedre, men mye bedre. Der har du gjort en god jobb Bjerknez. :thumleft =D>
Takk for det JRO :redface

Har blitt mange timer, mange diskusjoner (trivelige dog) og uhyre mye frem og tilbake med mail og facebook chat for at den har blitt slik den er nå. Men alt kan forbedres hele tiden, og det er så langt delvis min jobb samens med NMCU.

Dette kan bare bli bedre.

Har mange andre ting i kikkerten som vil dukke opp på sikt :)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Den der så bra ut - godt jobba ! :)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Toven »

Herlig!!
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Takk for det :redface
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by freddy123 »

Veldig bra jobbet Bjerknez [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Kant1 »

Dette fortjener fagnad og åtgaum. :thumleft
Altså anerkjennelse og begeistring.

Meget bra jobbet, det er jo total forbedring, og det blir sikkert enda bedre framover. =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply