Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Ganske utspekulert type ... krangle seg til gratis medlemskap og gratis PR
Selv opnådde jeg bare svinkjeft :-s
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by ojda »

Det er nok portrettet av Sautjuven han er ute etter skal dere se :lol:

Men helt serriøst synes jeg det var hyggelig gjort av han jeg, (selom det selvfølgelig også gavner han selv).
Tviler på at jeg hadde giddet å bruke av min fritid etter de kommentarene som har blitt brukt om han her [-(

Men fint for foreningen og medlemmene da :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

ojda wrote:Det er nok portrettet av Sautjuven han er ute etter skal dere se :lol:

Men helt serriøst synes jeg det var hyggelig gjort av han jeg, (selom det selvfølgelig også gavner han selv).
Tviler på at jeg hadde giddet å bruke av min fritid etter de kommentarene som har blitt brukt om han her [-(

Men fint for foreningen og medlemmene da :thumleft
Jovisst er det flott gjort. Meget gavmildt :thumleft
Og det er jo ikke NMCU som har kranglet ... bare et par stk som driver meningsterrorisme (tror jeg var ordet som ble brukt)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Jhn


Viser til dine private meldinger og vår avtale om å la hverandre være fullstendig i fred fremover etter forslag fra DEG. Akseptert og signert av meg og du driter langt i både beklagelse og avtale!

Minner også om hvem som STARTET denne tråden.

Vil du holde dritten din borte fra denne tråden fremover ?
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Okda wrote:Jhn


Viser til dine private meldinger og vår avtale om å la hverandre være fullstendig i fred fremover etter forslag fra DEG. Akseptert og signert av meg og du driter langt i både beklagelse og avtale!

Minner også om hvem som STARTET denne tråden.

Vil du holde dritten din borte fra denne tråden fremover ?
Jeg foreslo å la være å kommentere hverandres innlegg, og at vi kunne ta dritten privat for å spare folket ... verken mer eller mindre.
Jeg kommer til å fortsette å kommunisere med andre, helt uavhengig av hvem som er trådstarter.
Jeg stopper der.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by ojda »

Jeg får vondt i ørene [-X
Detta er da for faan ikke noen tone å holde på "Det Hyggelige Forumet" :twisted:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

ojda wrote:Jeg får vondt i ørene [-X
Detta er da for faan ikke noen tone å holde på "Det Hyggelige Forumet" :twisted:
Jeg er enig, og vil beklage støyen min humor, ironi, sarkasme osv forårsaker

PS. Heretter blir det ikke mere av den slags vanskelige greier, bare nøkterne fakta ... det er nok tryggest og mest behagelig
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Om det er noen trøst med tanke på støyen her, så er jeg glad i dere alle, på hver sin måte :lol:

Når det er sagt så beviser vel min deltagelse her at mine ord ikke må tas så bokstavelig angående det jeg mener rundt NMCU og medlemsskap der og grunnene til dette. Jeg tar ikke på meg en slik enorm oppgave gratis for å vinne noe ansikt. For meg er dette en utmerket måte og utvikle meg på med tanke på oppsett av hjemmesider samtidig som jeg hjelper en organisasjon som stiller opp for oss politisk.

Når blir det jo også gjort noe med det jeg har nevnt i tråden så da skal man ikke se bort fra på sikt at jeg melder meg inn :thumleft

Suss og kram :smt008
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

ojda wrote:Jeg får vondt i ørene [-X
Detta er da for faan ikke noen tone å holde på "Det Hyggelige Forumet" :twisted:
Dette er for svarte ikke bra i det hele tatt. Nå har vi hatt nesten 2 sider med kun positive innlegg og hvor Bjerknes har kommet med en kjempenyhet som er mottatt kun med positive tilbakemeldinger fra alle involverte helt til Jhn kommer tilbake med sine kjempehumoristiske innlegg. Mange positive innspill og det siste nå er at Bjerknes skal i møte med NMCU og diskutere dette. At Bjerknes vil få god reklame og positiv omtale hos de 12 - 15 000 medlemmene hos NMCU tilbake som betaling skulle bare mangle. Han burde holde av øvre høyre hjørne til egenreklame på siden som betaling for jobben - kjempebra!

Når det gjelder Jhn så vet jeg forsåvidt ikke helt hva jeg kan gjøre - jeg har offentlig beklaget til Jhn at han har blitt fornærmet og han har beviselig sagt at han tilgir dette.

Videre ble vi faktisk enige i å la hverandre være i fred internt på meldingssiden siden vi ikke tåler "trynet" på hverandre. Jeg rekker faktisk ikke å skrive ok før han er i gang med sine "såkalte humoristiske" innlegg igjen. At avtalen kun gjaldt direkte oss mellom var jeg ikke klar over. At det skulle være greit å drite hverandre ut i innlegg til andre var jeg ikke oppmerksom på.

Håper dette endrer seg og at denne tråden kan fortsette i den positive trenden som var før dette kom tilbake.... !
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by DrGreve »

Nå tror jeg noen trenger en liten time out og puster med magen og tenke over at forumet kalles "det hyggelige forumet" og ikke bruker en mann som sitter på en dass som premissleverandør for atmosfæren :)
Ingen nevnt, ingen glemt.
Nå vet jeg at Jhn ikke mener noe eller noen vondt, men han kunne med fordel legge inn en smilyes eller ett annet emoticon når han skriver "med glimt i øyet". Da er det lettere å tolke det han skriver mer positivt. Og Okda burde kanskje ikke tolke alt i verste mening. Da har jeg vel dekt de det gjelder :)
Når det er sagt, Bjerknez sin tanke er noe vi burde applaudere uansett om man vil være medlem av NMCU eller ikke, og sponsing handler vel i bunn og grunn for å goodwill så la oss gi han nettopp det.
Snillt gjort :thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by ole m. »

Bjerknez wrote:Jeg tar ikke på meg en slik enorm oppgave gratis for å vinne noe ansikt.
Slapp av, du skal da bare lage en webside, er vel ikke så enorm oppgave. Selv jeg har fått til det på noen timer. 8)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

DrGreve wrote:Nå tror jeg noen trenger en liten time out og puster med magen og tenke over at forumet kalles "det hyggelige forumet" og ikke bruker en mann som sitter på en dass som premissleverandør for atmosfæren :)
Ingen nevnt, ingen glemt. - men så nevner du likevel:
Nå vet jeg at Jhn ikke mener noe eller noen vondt, men han kunne med fordel legge inn en smilyes eller ett annet emoticon når han skriver "med glimt i øyet". Da er det lettere å tolke det han skriver mer positivt. Og Okda burde kanskje ikke tolke alt i verste mening. Da har jeg vel dekt de det gjelder :)
:thumleft

Jeg viser til BEKLAGELSE fra meg og AVTALE på melding mellom ham og meg om å la hverandre være i fred, så vi slipper disse diskusjonene i offentlighet. Eee, hvorfor spør du ikke ham om hvorfor han ikke kutter ut å lage støy?

Det VAR faktisk veldig greit her helt til Jhn kom tilbake og la inn den ene posten med litt dritt i post etter post, Basert på avtalen om å la hverandre i fred passet dette svært dårlig. Hver for seg av postene ikke så mye å ta inn over seg, men totalen sammen med forrige krasj blir at hele den gode tonen som var opparbeidet her med Bjerknes sitt kjempepositive innspill forsvant som dugg for solen. Håper han tar en pause herfra i dette emne så skal jeg også det så roer det seg kanskje....
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:Om det er noen trøst med tanke på støyen her, så er jeg glad i dere alle, på hver sin måte :lol:

Når det er sagt så beviser vel min deltagelse her at mine ord ikke må tas så bokstavelig angående det jeg mener rundt NMCU og medlemsskap der og grunnene til dette. Jeg tar ikke på meg en slik enorm oppgave gratis for å vinne noe ansikt. For meg er dette en utmerket måte og utvikle meg på med tanke på oppsett av hjemmesider samtidig som jeg hjelper en organisasjon som stiller opp for oss politisk.

Når blir det jo også gjort noe med det jeg har nevnt i tråden så da skal man ikke se bort fra på sikt at jeg melder meg inn :thumleft

Suss og kram :smt008

Godt sagt. Tar den til meg uansett, jeg :) en god dram sammen etter en god diskusjon er egentlig veldig bra skål.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by DrGreve »

Okda wrote:
DrGreve wrote:Nå tror jeg noen trenger en liten time out og puster med magen og tenke over at forumet kalles "det hyggelige forumet" og ikke bruker en mann som sitter på en dass som premissleverandør for atmosfæren :)
Ingen nevnt, ingen glemt. - men så nevner du likevel:
Nå vet jeg at Jhn ikke mener noe eller noen vondt, men han kunne med fordel legge inn en smilyes eller ett annet emoticon når han skriver "med glimt i øyet". Da er det lettere å tolke det han skriver mer positivt. Og Okda burde kanskje ikke tolke alt i verste mening. Da har jeg vel dekt de det gjelder :)
:thumleft

Jeg viser til BEKLAGELSE fra meg og AVTALE på melding mellom ham og meg om å la hverandre være i fred, så vi slipper disse diskusjonene i offentlighet. Eee, hvorfor spør du ikke ham om hvorfor han ikke kutter ut å lage støy?

Det VAR faktisk veldig greit her helt til Jhn kom tilbake og la inn den ene posten med litt dritt i post etter post, Basert på avtalen om å la hverandre i fred passet dette svært dårlig. Hver for seg av postene ikke så mye å ta inn over seg, men totalen sammen med forrige krasj blir at hele den gode tonen som var opparbeidet her med Bjerknes sitt kjempepositive innspill forsvant som dugg for solen. Håper han tar en pause herfra i dette emne så skal jeg også det så roer det seg kanskje....
Ja, det var en retorisk selvmotsigelse men substansen i kommentaren om å puste med magen forsvinner ikke av den grunn. ;)
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

ole m. wrote:
Bjerknez wrote:Jeg tar ikke på meg en slik enorm oppgave gratis for å vinne noe ansikt.
Slapp av, du skal da bare lage en webside, er vel ikke så enorm oppgave. Selv jeg har fått til det på noen timer. 8)
Da tror jeg du aner svært lite om hva jobben faktisk går ut på. :lol:

Å sette opp en vanlig webside er ingenting i forhold til dette. En vanlig nettside er oppe på noen få timer ja. Hvis man ikke tar med implementering av innhold så setter man opp en vanlig hjemmeside på under 30 minutter :thumleft

Men jeg tror din hjelp hadde vert velkommen hvis du mener dette er fort gjort. :thumleft
Post Reply