Dine planer for 2017??

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Dine planer for 2017??

Post by ArcticTiger »

Eg regner med å opne MC-Sessongen -17 med å arrangere Pølsetreffet i Andebu Laurdag 29 Appril 2017.
Videre planer er nokså i det blå, tenker meg kanskje en Finnmarkstur til sommern (juli?), det er mange "avstikkere" frå E6 eg kunne tenkt meg å prøve. Og så blir det en tur sørover til Vestfold via omveier, kanskje på ettersommern (aug/sept?).
Så blir det de vanlige lokale turene her i Narvik-området, til Skjomfjellet, Efjord/Håfjellet rundt, Andøya osv. Og så har og noen småveier eg skal utforske.
Så det blir nok en bra Sessong :D
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Dine planer for 2017??

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:Eg regner med å opne MC-Sessongen -17 med å arrangere Pølsetreffet i Andebu Laurdag 29 Appril 2017. .......
...........Og så blir det en tur sørover til Vestfold via omveier, kanskje på ettersommern (aug/sept?).
Gleder meg til pølsetreff AT [WHITE SMILING FACE].
"Via omveier" betyr vel å legge inn grustreff i øst [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]?


Sendt herifra!
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Dine planer for 2017??

Post by pelsen »

Bergen wrote:
pelsen wrote:Tur til Isle of Man er bestilt, ferger og hotell i Douglas på Manx Grand Prix :D
God tur :thumleft Nå kjente jeg at jeg fikk lyst på en tur dit! Har vært på mc tur på kølaholmen 2 ganger siste 10 år samtidig med IOMTT uten å klare å karre meg over eller planlegge tur dit :roll:
Men nå må en vel til Dover siden fergen mellom Esbjerg og Harwich er sluttet å gå. Ellers er jo muligheten der med å sende sykkel i kontainer til Aberdeen og fly dit..
Vi skal ta ferge mellom Rotterdam og Hull. Transportetappen fra Kiel til Rotterdam er lang nok.
Det var bedre den gangen vi tok ferge fra Kristiansand eller Stavanger til Newcastle. Da var det kort tur på fine veier i England og man kunne kjøre veteransykkel. Jeg har vært på Manx GP tre ganger med '62 Bonnevillen, men den må være hjemme til høsten. Det er for langt å kjøre denne gangen.
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: RE: Re: Dine planer for 2017??

Post by pelsen »

Palma wrote:
ArcticTiger wrote:Eg regner med å opne MC-Sessongen -17 med å arrangere Pølsetreffet i Andebu Laurdag 29 Appril 2017. .......
...........Og så blir det en tur sørover til Vestfold via omveier, kanskje på ettersommern (aug/sept?).
Gleder meg til pølsetreff AT [WHITE SMILING FACE].
"Via omveier" betyr vel å legge inn grustreff i øst [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]?


Sendt herifra!
Jeg kommer nok på pølsetreffet jeg også. Kanskje grustreff også, med BSA'n :D
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Dine planer for 2017??

Post by Peter »

Kant1 wrote: Så snart det er brøytet over fjellovergangene rundt Geiranger og Trollstigen, skal jeg ha meg en tur nordover langs kysten, kjøre via Måløy og til Stadtlandet, og få med meg Trollstigen på MC.
Du må gi en lyd når du kommer til Måløy, så skal eg hive meg med på en rundtur, så fremst ny sykkel er komt i garasjen, og du er interessert i selskap! :D
(Holder til i Måløy)

Et genialt rutevalg dersom man ønsker å få utnyttet en dagstur mest mulig, og allerede er i Måløy, er å kjøre til Stryn og opp på Strynefjellet. Derifra kjører du til Geiranger, tar Ørnesvingene, og fortsetter mot Eidsdal (2,5 mil fra Geiranger til Eidsdal). Derifra er det ca. 4 mil til toppen av Trollstigen. Denne ruten kan varmt anbefales, har kjørt den mang en gang med bil! Her får man virkelig sett mye spektakulær Sunnmørsnatur.
Et lite hint på denne ruten er å ta natten i Molde, på Scandic Seilet, for så å ta Atlanterhavsveien og Kristiansund i samme slengen dagen etter. :)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Dine planer for 2017??

Post by Kant1 »

Peter wrote:
Kant1 wrote: Så snart det er brøytet over fjellovergangene rundt Geiranger og Trollstigen, skal jeg ha meg en tur nordover langs kysten, kjøre via Måløy og til Stadtlandet, og få med meg Trollstigen på MC.
Du må gi en lyd når du kommer til Måløy, så skal eg hive meg med på en rundtur, så fremst ny sykkel er komt i garasjen, og du er interessert i selskap! :D
(Holder til i Måløy)

Et genialt rutevalg dersom man ønsker å få utnyttet en dagstur mest mulig, og allerede er i Måløy, er å kjøre til Stryn og opp på Strynefjellet. Derifra kjører du til Geiranger, tar Ørnesvingene, og fortsetter mot Eidsdal (2,5 mil fra Geiranger til Eidsdal). Derifra er det ca. 4 mil til toppen av Trollstigen. Denne ruten kan varmt anbefales, har kjørt den mang en gang med bil! Her får man virkelig sett mye spektakulær Sunnmørsnatur.
Et lite hint på denne ruten er å ta natten i Molde, på Scandic Seilet, for så å ta Atlanterhavsveien og Kristiansund i samme slengen dagen etter. :)
Den er jeg med på... jeg har ikke lagt opp ruta nøyaktig, men jeg skal iallefall ha en overnatting i Florø og drikke øl med mange av de gode kollegaene mine som bor der. 8) Men fra Florø rekker man vel både Måløy og Kannesteinen, samt Stadt på en dag. Kunne tenkt meg å campe i Hoddevika om det er supert vær. Veien videre blir litt sånn "på sparket" etter hvor effektiv man er 8)
Hvilken sykkel skal du ha deg da?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by tshansen »

Hoddevika står på foto og overnattingslisten min for neste år også! Satser på å få meg noen dager der oppe så en kan plukke med seg aursjøvegen også ( om det passer sånn)
Har vertskap i Ålesund, så om det er behov for dusj og kaldt øl, er det muligheter her [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by Snikkeren »

Og så må dere ikke glemme han sunnmørske-bergenseren her, som gjerne slår følge. Fikk ikke tatt Aursjøvegen i år, men neste år skal jeg få tatt den.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by tshansen »

Du er aldri glemt snikkeren, bare på jobb :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Dine planer for 2017??

Post by ashland »

Om skiftplan og jobb tillater satser jeg på Pølsetreff, Lindesnes tur, HPR, PreHøst og en runde igjen på bane
Alpene ga virkelig mersmak og frister veldig til gjentagelse :)
fun is not a straight line
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by Snikkeren »

LordShaft wrote:Du er aldri glemt snikkeren, bare på jobb :plystre
Ja, men da må dere jo bare legge det opp til at dere er her i området i helgen. I ukedagene er jo folk flest på jobb.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Dine planer for 2017??

Post by JRO »

Her kommer min lille liste, bankers er Pølsetreffet, Prehøst og Grustreffet i Øst. Håper å få til HPR også og kanskje Lindesnes. Så blir det nok en race day på Rudskogen og forhåpentligvis mange dagsturer. :D :thumleft

Er jo ikke mange mila til svenskegrensa så noen ojda turer bør det bli, og Gaustadtoppen rundt både vår og høst er fine turer. Har også lyst til å be meg opp til Busa en søndag for noen rundturer på Golsfjellet. \:D/
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dine planer for 2017??

Post by Tommas »

JRO wrote:Har også lyst til å be meg opp til Busa en søndag for noen rundturer på Golsfjellet. \:D/

Det er ikke dumt!


Tror jeg må slenge på Grimsdal & omegn også, det var litt av en tur :thumleft


Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by tshansen »

Grimsdalen og sørover litt lenger inn i landet var sinnsykt spektakulært. Dit skal jeg tilbake selv.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Dine planer for 2017??

Post by KliffArne »

pelsen wrote:
Bergen wrote:
pelsen wrote:Tur til Isle of Man er bestilt, ferger og hotell i Douglas på Manx Grand Prix :D
God tur :thumleft Nå kjente jeg at jeg fikk lyst på en tur dit! Har vært på mc tur på kølaholmen 2 ganger siste 10 år samtidig med IOMTT uten å klare å karre meg over eller planlegge tur dit :roll:
Men nå må en vel til Dover siden fergen mellom Esbjerg og Harwich er sluttet å gå. Ellers er jo muligheten der med å sende sykkel i kontainer til Aberdeen og fly dit..
Vi skal ta ferge mellom Rotterdam og Hull. Transportetappen fra Kiel til Rotterdam er lang nok.
Det var bedre den gangen vi tok ferge fra Kristiansand eller Stavanger til Newcastle. Da var det kort tur på fine veier i England og man kunne kjøre veteransykkel. Jeg har vært på Manx GP tre ganger med '62 Bonnevillen, men den må være hjemme til høsten. Det er for langt å kjøre denne gangen.

Går også ferge fra Ijmuiden til Newcastle, daglig avgang.
Post Reply