Dine planer for 2017??

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dine planer for 2017??

Post by jhn »

Jeg har heller ingen spesielle planer ... jeg kjører en tur når det passer. Om jeg har lyst.
Jeg har aldri hatt noen spesiell mc-interesse, men bare glad i å kjøre tur på mc ... av og til.

Meen, har jo en liten plan om en tur et eller annet sted for å se om man treffer på noen kjente ... f.eks doktoren på en vfr på den mulige "hurtigruteturen" Eller en vestlandstur. Eller en tur i østerled
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dine planer for 2017??

Post by mekkern »

jhn wrote:Jeg har heller ingen spesielle planer ... jeg kjører en tur når det passer. Om jeg har lyst.
Jeg har aldri hatt noen spesiell mc-interesse, men bare glad i å kjøre tur på mc ... av og til.

Meen, har jo en liten plan om en tur et eller annet sted for å se om man treffer på noen kjente ... f.eks doktoren på en vfr på den mulige "hurtigruteturen" Eller en vestlandstur. Eller en tur i østerled
Tar du deg en tur "sydøstlig" så hadde det vært artig også.
Skulle nok funnet både overnatting og noe å kværulere om... :smt006 :smt003

Men sånn generelt er det litt tidlig å spikre neste sesong-selv om det er noen arrangement jeg sikter meg inn på.... :-k
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by Palma »

Planer og planer... Pølsetreffet er et must, pokerrun hos Kanten frister meget, masse turer på skauen før grustreff i øst er obligatorisk. Ellers håper jeg på en god lang og trygg sesong for alle sammen med mange gode opplevelser. Det frister veldig med en lengre tur på et par uker men... Kanskje utforske mer hjemfylket

Sendt herifra!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Dine planer for 2017??

Post by Toven »

HPR er vel bankers for i år. Ellers håper jeg på noen helgeturer :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Dine planer for 2017??

Post by DrGreve »

jhn wrote:Jeg har heller ingen spesielle planer ... jeg kjører en tur når det passer. Om jeg har lyst.
Jeg har aldri hatt noen spesiell mc-interesse, men bare glad i å kjøre tur på mc ... av og til.

Meen, har jo en liten plan om en tur et eller annet sted for å se om man treffer på noen kjente ... f.eks doktoren på en vfr på den mulige "hurtigruteturen" Eller en vestlandstur. Eller en tur i østerled
Hvis det ikke blir en mer organisert tur alà årets tur så blir det uansett tur på meg og å kjøre innom alle plasser HR er innom er meget mulig. Det kan dog bli noe kluss med å planlegge nå avhengig av om det sykkelkjøp eller ikke.
Det kan også bli vanskelig å kjøre innom alle plasser HR er innom fordi det blir en lang omvei. Tenker da på Harstad og Finnsnes :)
Men tur blir det i en eller annen form og jeg kjører gjerne på tur med Jhn :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dine planer for 2017??

Post by Tommas »

Akkurat nå synes jeg den posten din passer perfekt Olav :thumleft

Hyggelig å tenke på mulighetene for neste år...

Sykkel: lysten på å bytte litt, men vrient å selge Super Duke. Den er rett og slett for morsom og god å kjøre.Super Duke GT virker som litt mye penger i mellom for noe som er veldig likt. Da blir det budsjettmessige utfordringer om man skal til med sykkel #2. :lol: Til veldig mye av kjøringen jeg gjør (og kunne tenke meg å gjøre) så ville en "John Deere" funket ypperlig, men jeg klarer bare ikke å ta på fotformsko og busserull enda.

Men gøy å tenke på :-k


Turer:

Lindesnes når snøen (sånn omtrent) har gått, det må man prøve å få til.

HPR tar jeg alvorlig, byttet hvilke uker jeg har barna så det ikke skal bli NOE kluss :lol:

Jeg er sugen på en europa tur, men det lukter Alaska til sommeren (biltur...). Kombinert med litt sydentur med kidsa så tror jeg nok det må bli en uke på sparket i så fall.

Grustur skal jeg også se om jeg får med, kjører nok Super Duke om ikke budsjettet tåler en morsom grussak 8)

Prehøst: bomma to ganger, prøver igjen i 2017 :thumleft

Bjerknez wrote:Mine planer for 2017 er foreløpig veldig usikre. MC interessen har vært litt dalende. Kanskje dukker den opp igjen når vårsola dukker opp, men foreløpig har jeg ingen andre planer enn den obligatoriske sommeruten til Molde for å besøke famile etc.

Vi skal vel få sneket oss en tur over grensa for en pizza i Strømstad også :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dine planer for 2017??

Post by jhn »

mekkern wrote:
jhn wrote:Jeg har heller ingen spesielle planer ... jeg kjører en tur når det passer. Om jeg har lyst.
Jeg har aldri hatt noen spesiell mc-interesse, men bare glad i å kjøre tur på mc ... av og til.

Meen, har jo en liten plan om en tur et eller annet sted for å se om man treffer på noen kjente ... f.eks doktoren på en vfr på den mulige "hurtigruteturen" Eller en vestlandstur. Eller en tur i østerled
Tar du deg en tur "sydøstlig" så hadde det vært artig også.
Skulle nok funnet både overnatting og noe å kværulere om... :smt006 :smt003

Men sånn generelt er det litt tidlig å spikre neste sesong-selv om det er noen arrangement jeg sikter meg inn på.... :-k
Ja, det jo vært artig, så takker for det :thumleft


Med en sånn skulle jeg også vurdert pølsetreffet
Image

@DrGreve, et eller annet sted langs veien treffes vi nok
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Dine planer for 2017??

Post by KliffArne »

Legger aldri langsiktige planer, men til sommeren skal jeg prøve å få noen dager oppe i Same-land for å fiske laks.

Og hvis jhn ikke ser det, så skal jeg sette den ut igjen 8)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Dine planer for 2017??

Post by Leffy »

Europaturen er en selvfølge nå etter et par år med reiselyst. Ikke planlagt ned til nærmeste detalj, men fortsatt noen mnd og finne ut av ting.

Mc bytte er 95% sikkert. Allerde drevet på en stund, men igjen så er det mangel på den perfekte sykkel pluss at lommeboka har litt og si :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Dine planer for 2017??

Post by jhn »

KliffArne wrote:Legger aldri langsiktige planer, men til sommeren skal jeg prøve å få noen dager oppe i Same-land for å fiske laks.

Og hvis jhn ikke ser det, så skal jeg sette den ut igjen 8)
Ikke tenk på det du ... jeg gjør det samme under elgjakta \:D/
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: Dine planer for 2017??

Post by Olden »

Det blir nok en Tysklandstur med en liten gjeng på vårparten som har blitt en tradisjon.

Jeg skal også ned til Østerrike og Red Bull Ring for å se på ett MotoGP løp i august. Her reiser jeg foreløpig alene ned, men mulig en eller to henger seg på.

Ellers blir det å nyte milene som de kommer, og kanskje få med seg en trackday eller to hvis det lar seg gjøre. :)
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Dine planer for 2017??

Post by Ambro »

Lindesnes, Pølsetreff, Himmelsprett, HPR og PreHøst ligger i kalenderen.
Håper også på å få til en utenlandstur, kanskje til Alpene.
Om det blir en ny solo-tur eller om det blir sammen med andre er jeg jaggu ikke sikker på, får se om muligheten for en fellestur nedover byr seg. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by tshansen »

Ambro wrote:Lindesnes, Pølsetreff, Himmelsprett, HPR og PreHøst ligger i kalenderen.
Håper også på å få til en utenlandstur, kanskje til Alpene.
Om det blir en ny solo-tur eller om det blir sammen med andre er jeg jaggu ikke sikker på, får se om muligheten for en fellestur nedover byr seg. :-k
Vi er jo noen som driver å planlegger i veldig tidlig stadie på ny tur nedover kontinentet [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Dine planer for 2017??

Post by pelsen »

Tur til Isle of Man er bestilt, ferger og hotell i Douglas på Manx Grand Prix :D
Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by Bergen »

pelsen wrote:Tur til Isle of Man er bestilt, ferger og hotell i Douglas på Manx Grand Prix :D
God tur :thumleft Nå kjente jeg at jeg fikk lyst på en tur dit! Har vært på mc tur på kølaholmen 2 ganger siste 10 år samtidig med IOMTT uten å klare å karre meg over eller planlegge tur dit :roll:
Men nå må en vel til Dover siden fergen mellom Esbjerg og Harwich er sluttet å gå. Ellers er jo muligheten der med å sende sykkel i kontainer til Aberdeen og fly dit..
Post Reply