Morna Høgmo

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bergen

Re: Morna Høgmo

Post by Bergen »

Du er nok inne på noe Tommas :thumleft
Men de sa ingenting om kontrakten på pressekonferansen, og ville heller ikke stille i Dagsnytt. Det gir media vann på mølla.
Personlig tror jeg åpenhet hadde lønnet seg for fremtiden. Det hadde gitt ro i leiren, om enn at noen hadde fått flekker på sin cv (les: Høgmo) Gutteklubben jobber videre..
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Morna Høgmo

Post by jhn »

Bergen wrote:Helt enig med det du skriver jhn, de må gjerne se til håndball som spesielt på damesiden har gjort suksess etter suksess.

Men tror vanlige folk reagerer på at han selv kan si opp jobben med krav om at han skal ha lønn ut kontrakt periode uten å lette en finger. Og at ledelsen kan godkjenne det etter et lite kveldsmøte i går.

Lokal og breddefotball har stort behov for penger. Her kjøpes lodd og vafler over en lav sko for å få råd til å skifte et utslitt kunstgress feks (som klubben ungene spiller i nett har gjort, med 680 spillere og en gressbane kun for seniorer og en kunstgressbane til resten).
Så kan samme forbund "gi vekk" nesten 4 mill til noen som sannsynligvis ikke har rett på pengene. Slikt skaper forakt, og såpass bør ledelsen i NFF være klar over før de går på kveldsmøte med en som er litt lei.
Om pengene er et krav eller et tilbud, aner ikke jeg, og heller ikke om PMH har rett til pengene ... jeg har ikke sett kontrakten, og var ikke tilstede på møte.
Det er så mye hodeløs pengebruk i div organisasjoner, og denne dråpen i det store havet opprører ikke meg nevneverdig.
Ikke en eneste krone av de 4 mill ville hverken min eller din idrettsklubb sett noe til om PMH hadde takket nei.
Og som Tommas sier, uansett hvordan han forsvinner ville han mest sannsynlig fått pengene.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Morna Høgmo

Post by KliffArne »

Bergen wrote:At han sier nei til 10 mill til fordel for 4 mill sier litt... Gutteklubben grei burde overlatt til profesjonelle å finne trener.
Nå er er det styret og Semb samt generalsekretær i NFF som igjen skal på kompis jakt. Det går nok ikke bedre enn sist de tabbet seg ut :shock:
For utenforstående virker det som om enkelte har klippekort på overbetalte stillinger i NFF.
Hann KliffArne ha vor på trænarjakt førr Gutteklubben, her e næste lainnslagstrænar:

[youtube][/youtube]
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Morna Høgmo

Post by knutk »

Nå sier jeg ikke at treneren ikke påvirker resultatet, men det er ikke treneren som er på banen og spiller ball.

Mantraen de senere årene er at om laget er dårlig skyldes det dårlig trener.

Nå er jeg ikke kvalifisert til å bedømme omtalte treners kvalifikasjoner, men med den saueflokken som springer ut på banen blir det for enkelt å bare skylde på treneren.
At spillerne mangler forståelse for spillet, er treige i ræva og mangler ballpresisjon skyldes ikke treneren.

Landslaget har de senere år forsøkt med ulike trenere, og resultatene har uteblitt, uansett trener.

Man kan ikke lage gull av gråstein.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Morna Høgmo

Post by Tommas »

Jeg tror du tar litt feil her. Rett trener er i mine øyne helt avgjørende for å få best mulig prestasjon ut av ethvert lag, uansett hva slags materiale han har å jobbe med. Derimot passer ikke alle trenere for alle lag, og det er vel muligens noe av problemet her.

Gull av gråstein er fortsatt vrient, men det er mange mange tilfeller i forskjellige idretter hvor dyktige trenere har fått lag til å overprestere enormt.

Høgmo var nok ikke rette mannen, men blir det klaff med trener så gjør hele laget også en bedre figur. Det vedder jeg en kald juleøl på :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Morna Høgmo

Post by jhn »

Enig med deg. Ta bare Tom Nordli f.eks ... det har jo skjedd et par tre fire? ganger at han har fått et lag til å prestere langt over det forventede, på kort tid. Men det virker som det kan bli heftig å ha han rundt seg daglig
Derfor har jeg mistanke om at han kunne egne seg som landslagstrener .... spillerne drar på samling og piskes, pules,, bankes og jages rundt av en trollkuk av trener, og etter ei ukes tid kan spillerne dra hjem å hvile ut på klubblaget ... kanskje med en myk og vennlig, lavmelt Fagermo f.eks som trener.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Morna Høgmo

Post by intruder »

Finnes mange dyktige folk i andre "bransjer" enn han Høgmo som tjener mindre...?

..og Høgmo var langtfra dyktig... =D>
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Morna Høgmo

Post by jhn »

intruder wrote:Finnes mange dyktige folk i andre "bransjer" enn han Høgmo som tjener mindre...?

..og Høgmo var langtfra dyktig... =D>
Det finnes også udyktige folk som tjener mere

... og Høgmo har vært dyktig ... men han har bæsja litt på leggen de siste to tre åra
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Morna Høgmo

Post by knutk »

Jeg er enig i at en trener kan gjøre en forskjell, men kun innenfor rimelighetens grenser.
Når man ser laget spille preges spillestilen av upresise pasninger og lav fart på spillerne. Der finnes unntak, men de er få og langt imellom.

Selv om de fleste spillerne er utenlands-proffer er de fleste av dem benkeslitere. Hjelper ikke med fint navn på trøya om man kun sitter på benken og ser på kamper fra sidelinjen.

Uansett hvilken trener man får tror jeg det Norske landslaget vil slite med å kvalifisere til både EM og VM med utvalget av spillere som finnes tilgjengelig.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Morna Høgmo

Post by intruder »

I fotballverdenen finnes det spillere som tjener 1 mill om dagen...måteholdet i sentrum... :(
Bjerknez

Re: Morna Høgmo

Post by Bjerknez »

At noen tjener gode penger på og løpe rundt etter en ball er jo sikkert artig for dem som synes dette er gøy. Personlig så bryr jeg meg ikke. Jeg kunne ikke skåret et mål om jeg var alene på banen.
Post Reply