Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by ojda »

Artig Greven, men de gyldene nattetimene på Nordenden av Andøya
Streifet meg i sta når jeg skrev mitt igjennomtenkte men unnvikende svar i denne tråden
som et av de fantastiske "øyeblikkene" denne sommeren har gitt :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Flanker »

Ohhhh... Årets høydepunkt, hmmm...

Første tur på ny (brukt) Tiger Explorer var selvfølgelig fett, og også årets første tur fra Skien og hjem.

Så var det 3-dagers fjellhoppingen mot vest i et sykt fint vær! Høydepunktet her må være over Tindevegen for første gang, helt topp...

Men den beste MC opplevelsen i år var overraskelses-avstikkeren opp til Blåhø på Smia MCs høsttur i år, den dagen vi hadde fint vær! Knapt noe vind på toppen heller, og en begynnende solnedgang etter 15km. klatrende grusvei av variabel standard... Priceless! [emoji106]

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by tshansen »

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by ojda »

Uforglemmelig LordShaft =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by knutk »

Har også hatt en fabelaktig sesong. Det er vanskelig å si at DET er det beste minnet. Man føler det gjerne der og da at "Dæven, dette lar seg ikke toppe". Så, noen dager/uker senere sitter man med samme tanke på nytt.
For min del begynte sesongen for alvor med treffet hos AT i Andebu. En knallstart på sesongen, og en stor dag for JRO som kom med flettandes ny sykkel. Dog hadde AT hentet seg et flott eksemplar av samme art et par dager før. Sannelig en fin dag, og takk til AT som tar seg bryet.

Våren fortsatte med fellesturer med BMW-klubben i sluddbyger over Haukelifjell. Kan vel best beskrives som "Alternativt høydepunkt".

I slutten av mai var der veterantreff i Ed, og BO40 tok turen sammen med undertegnede.
Her er et eksempel på hva som møtte oss.
Image

Ferien i juli ble tilbrakt nord på og et par dager i JHNs rike var riktig så staselig.
Image

Etter ferien ble det mest småturer.
Så kom slutten av august og Grustreff i regi av Palma. Definitivt ett av sesongens høydepunkt. Stiftet kjennskap med flere nye medlemmer av dette forum. Praktfulle mennesker :thumleft . Om jeg skal trekke fremme noe fra den helga er det vel kveldsstemningen jeg husker best. Vi satt rundt bålpanna, pølser på grillen, skummende drikke på boks, og siden eneste lyset stort sett kom fra bålpanna låg stjernehimmelen med alle sine uttallige stjerner over oss som et gedigent teppe. En magisk stemning som er vanskelig å gjengi. Det bare sitter inne i hodet som en liten juvel man drar frem i passende stunder. Stor takk til alle som kom, fra både nær og fjernt, og Palma i særdeleshet. Helga i 2017 er allerede markert i kalenderen.

Siste skikkelig tur for min del var i september, sammen med BO40, hvor vi kjørte bl.a Aursjøvegen. Også den ga meg mange flotte minner.
Om jeg skal trekke frem noe kan jeg vel nevne da vi kjørte nedover Raumadalen i tåka. Kort etter at tåka letter blir vi møtt av Trollveggen,
Image

En time senere, på vei til Eikesdal blir vi møtt av dette synet.
Image.

Samme tur hadde flere høydepunkt. Men jeg stopper her. Ofte når man drar på tur tar man bilder. En gang i blant slumper man til å ta et bilde som er pent for alle som ser det. Men ofte finner jeg at bilder av heller medioker kvalitet er de mest verdifulle, ikke fordi de er fantastiske bilder, men de fester minnet til en spesiell opplevelse som fremkalles hver gang man ser bildet.

Nå er det ikke så lenge til de begynner å salte veiene her på østlandet, så sesongen er nesten over for undertegnede.
Det har vært en flott sesong, og jeg ser frem til en nye opplevelser i 2017.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Jompa »

Beste minne fra sesongen?
Utvilsomt NN-turen. 6 dager for min del, som begynte med besøk hos Arctic Tiger der jeg ble mottatt som en kongelig.
Ikke overraskende, jeg har vært der en gang før, uansett like fint hver gang.
Som jeg skrev i bloggen min på mc-siden: enkelte folk har man bare lyst til å bli på besøk hos, leenge.

Videre sørover til Rognan og Norgestreffet, ei overnatting før jeg traff søringene på vei nordover på Ørnes.
Skal ikke referere hele turen, bare ta med at det var en kjempeflott tur med et herlig sammensurium av folk,
hele spennet fra Lordens adhd-lignende tilstand til Bikjemannen som var nærmere det motsatte.
Kjøring på artige veier i flott natur, har de andre sagt, sjøl ser æ vel ikke skogen for bare trær, eller Lofoten for bare fjell....
Enda en gang, tusen takk for turen, og ekstra takk til DrGreve som hadde planlagt det meste av ruta og sørga for at vi fikk i oss skikkelig mat etpar ganger underveis.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Tommas »

Som flere sier her, så har det vært en strålende sesong.

Snøvær til Lindesnes, nutellavegen, HPR og flere turer som har vært helt kanon. OlavK's første bilde er fra en av de absolutt beste kjøredagene denne sesongen. Blikkstille vann, strålende vær og utrolig godt selskap. Klar sekser på terningen!

Image



Må nesten få nevne helgeturen med utgangspunkt i Skeikampen også. Ojda og Busatrond forbarmet seg over en grusfersking, og vi forsynte oss grovt av flotte motorsykkelveier. En av de bedre helgene noensinne på MC :thumleft


Image


Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by ojda »

Hahahaha :lol: Som kua i ei grønn eng =D>
Men jodda, det var en flott tur. (Det også) \:D/


ImageDSC05081 by ojda, on Flickr
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
B040
Posts: 47
Joined: 09 Oct 2015 09:33
MC: 2018 BMW R1200GSA
1991 BMW R80 GS
2000 BMW C1 200
1990 Honda XR600r

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by B040 »

Henger meg på med KnutK her. Den turen vi hadde opp og ned til Ausjøvegen var nok årets beste :thumleft
Har også hatt flotte turer med Ringerike og Hadeland grand prix, Tour of Norway, Tour des Fjords og Ladies Tour (mcmarshall på sykkelritt)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by jhn »

Må si meg enig med de som nevner finnbiffen på Andøya .. en meget bra avslutning på en strålende dag.
Dagen startet på Ramberg, en liten tur til Henningsvær, og et par timer i/på? Reine før jeg kjørte til Moskenes for å møte gjengen.
Har møtt ca halvparten før, så det var jo et hyggelig gjensyn ... eller som ojda sa det .. "ikkeno spesielt, men helt greit"
Resten av gjengen viste seg også å være "helt greie" :thumleft Strålende gjeng.
Og så, en hel dag med mye fin kjøring på fine veier i fin natur før finnbiffen serveres med noen øl, litt Riga og mye tullprat. Perfekt dag :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by mekkern »

Tja... hvordan skal en rangere ting da?
Sesongen har vært bra på mange måter-har truffet mange nye og gamle MC-ister.
kjørt mange turer med vekslende vær, alene og sammen med andre.
En årlig sikker "høydare" er Andebua med pølsetreff.
Besøk av "lorden" på østlandstur.
og ellers mange som ikke er nevnt men heller ikke glemt..

men høyest sto nok Frankriketuren til Wheels&waves.
for meg som er en "sucker" for rart sært og gammelt var dette en opplevelse...

Ikke mine filmer men det får gå... ;-)

https://vimeo.com/170571012
https://vimeo.com/170710020
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by RuneMC »

Turen 16-18 august. \:D/
Spesielt 17 August da det ble start fra Skjåk tidlig om morgenen og fikk med meg Gamle Strynefjellsveg, Geiranger, Trollstigen og Aursjøvegen (som toppet det hele) på samme dag i et helt fantastisk vær :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Lasse Liten »

Beste øyeblikket sesongen 2016, som for øvrig ikke er over var helt klart turen fra Vestre Jakobselv til Hamningsberg, nord for Vardø.
Nord-norge turen meg og Amaliuhuu hadde sammen i August / September står tilbake som innehaver av de beste øyeblikkene.
Landskapet ytterst på Varangerhalvøyen tok nesten pusten ut av meg, været skiftet lynraskt og bygdene langs veien får "dar ingen skulle tru at nokon kunne bu" til å bli en ren komedie. Dette bildet (sorry, tatt med mobil) synes jeg viser godt hvordan veiene snor seg igjennom det knallharde månelandskapet.
ImageIMG_3520 by Lasse Brunborg, on Flickr
Nordkapp var også et høydepunkt. Selv om vindene var bitende kalde og utsikten så som så var det veldig deilig å ha kommet frem til endestasjonen, oppnådd målet. Amaliuhuu var i hvertfall superglad, og etter dette vokste bare mestringsfølelsen for oss begge hele veien tilbake til Bergen.
ImageIMG_3470 (1) by Lasse Brunborg, on Flickr
Den fineste veien vi kjørte på var Fv 812 over Misværfjellet, etter anbefaling fra Dr.Greve :thumleft
ImageIMG_3364 by Lasse Brunborg, on Flickr

Må også trekke frem Kant1 sin uforglemmelige Hardanger Pokerrun.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by hakhap »

Ble ikke så mange turer i år grunnet problemen med som var på Tuonoen, men noen minner ble det, disse er det ikke så enkelt å velge ut det beste fra.


Årets første tur, er så digg å få høre den dobbel v-twin brøle etter en lang viterdvale i hiet. Var ikke den rare turen uten en tur rundt Eikern, Fiksum til Darbu mot Kongsberg ned mot Hvittingfoss og via Hof og Eidsfoss tilbake. Deilig å følelse å være ute på to hjul igjen.

Foto fra Sundhaug1
Image
Og obligatorisk video
[youtube][/youtube]


Nest ting er den årlige pølsetreffen på Andebu, mye er allerede skrivet om denne begivenhet og i år var den ikke dårligere siden det var å bli 2 nye sykler på treffet, begge Multistrada med med forskjellige konfigrasjon. OG her fikk jeg anledning å treffe Lorden himself og utveksle noen ord. Ble ikke så lang treff for meg i år da forpliktelser i heimen ventede men uanset alltig hyggelig.

RuneMC sin AT (ny i år og)
Image

Noen av syklene på treffet
Image
Image
Image
Og ein av de nye Multistrada (AT sin)
Image

Og video av turen dit, siden jeg ble litt sein til møtepunkten "måtte" jeg kjøre ikapp gruppen
[youtube][/youtube]

Den siste turen som deler beste minne er følelsen og heldagsturen hjem fra Helsingborg etter at jeg hentet Tuonoen der etter garanti jobben de gjorde på flapper valve (det første tegnet på noe var galt skulle det vise seg).

Tok morgen bussen mot København og var framme ved verkstedet i Helsingborg ca kl 12. 26 grader og skyfri himmel lovte en god tur. Var bare å fylle tanken, som dere vet er Tuono en tørst elskerinne, og sette av lang E6 mot Hallandsåsen, der var ett lokalt regn mellom Helsingborg og Hallandsåsen som best passeres i aktpågivende atferd. Ved halmsta blev det å svinge ut mot Tylösand og la være å bruke motorveien.
Stoppet ved Ringenäs for en pause og en liten fotosesjon
Image

Her kom jeg i samtale med en hyggelig eldre herreman som nå for tida skruet mer en han kjørte da han følte seg, han var godt inn i pensjonist alderen, for gammel for å kjøre rundt med de italienske R syklene han skruet på, disse var tydelig alle fra før 1990. Veldig hyggelig prat da han fortalte om turer ned til Italia på luftkjølte sykler i +40C o.l.
Herfra tok turen seg mot Varberg med noe vekslende landsveier, mest 70 og 90 men ikke super svingete vestlandsveier, som kan tas i va som føles for lav hastighet på Tuonoen men fortsatt aktpågivende.
Turen fortsatte videare mot Borås og mot Vara hvor jeg skulle stanna over natten.
Veien fra Borås til Vara er og ikke den mest svingete men med god asfalt og lange svinger som ennå engang gir følelsen at en kan kjøre mye mye mye raskere med en sykkel slik som en Tuono men jeg nøjde meg med aktpågivende.
Foto ved solnedgang en bit fra Vara
Image

Del 1 og 2 video fra turen

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]


Nå var ikke noen av disse turerne noen NN eller Alpe tur men uanset gav de meg ett stort smil og gode minnen.
Egentligen budre nok prøveturen på RSV4 og vart med her men det er knappt en tur med sine snaue 20 min :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply