Hvilken hjelm bruker du?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvilken hjelm bruker du?

Post by tshansen »

Da kan det jo være en ide å alliere seg med en som har mange gode år på sykkel, som kan gi gode råd i forhold til passform og hva dere må ha til grunne for å lage en hjelm som passer flest mulig!

Det er heldigvis en positiv vekst i de unge miljøene der ute. Men de er ikke nødvendigvis de som har beste forutsetningen for å kunne betale mye for dyre hjelmer! Å vi vet alle at noe må gå på bekostning hvis en skal levere et lavpriset produkt!

Dette er mest en brain storming fra min side! Greit å få en god diskusjon rundt dette så dere får belyst alle aspektene rundt hva vi vil ha en god hjelm
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Hvilken hjelm bruker du?

Post by Elolz »

Problemet med hjelmer er at de sitter veldig forskjellig på hodet fra merke til merke. Noen merker passer bedre til visse hodeformer. Jeg har ofte sett meg ut hjelmer som jeg syns ser helt rå ut (Nolan, HJC, Shark etc), men etter å ha prøvd de på hodet så var det bare å slå det fra seg. Nå har jeg funnet et merke som passer til meg, AGV, som både passer veldig bra og ser ganske aggressiv og stilig ut, så AGV vil jeg holde meg til. Vet ikke om det bare er meg som er rimelig fastlås på hjelmmerke pga passform? :-k

Det hjelper liksom ikke om hjelmen har behagelig padding og ser stilig ut hvis den rett og slett ikke passer til nøtta. Har dere tenkt noe over denne problemstillingen, eller tenker dere å kun gå for én passform?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvilken hjelm bruker du?

Post by tshansen »

Stemmer dette elolz, men du har i all hovedsak to typer, å det er rund eller oval passform! Med noen små variasjoner utifra det! Arai, Shoei og shark er eksempler på oval mener jeg [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bergen

Re: Hvilken hjelm bruker du?

Post by Bergen »

JacobMyrer wrote: Hensikten med denne undersøkelsen er å få en viss oversikt over markedet, hvilken hjelm bør man satse på, hvilken prisklasse og relevante aldersgrupper å markedsføre seg til.
Når vi har funnet ut hvor vi vil satse, så kjører vi på med det du nevner over, en mer detaljert undersøkelse som viser hva forbruker vil ha :)
Veldig bra. Hva skal dere bruke undersøkelsen til videre?
Har forresten svart :thumleft
Post Reply