Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Bjerknez »

Sikkert sterke påstander fra min side, men uten at jeg skal påberope meg noen "Navy Seal" egenskaper så tror jeg jaggu meg at jeg hadde flyttet på meg når en varebil kom rett i mot meg som på denne videoen altså...

Når en bil har tilsynelatende høy hastighet RETT mot en rundkjøring så hadde jeg vertfall flyttet meg før den traff benken og ikke 5 sekunder etterpå. Han hadde jo rimelig god tid til å reagere.

Så sant han da faktisk så bilen da. Hvis han først fikk øye på bilen når den kjørte over første kanten på rundkjøringen så ser jeg at kanskje tiden blir knapp ja, for det tar jo noen sekunder før man for summet seg når det skjer ting som overhodet ikke forventes...

Uansett... bra dem klarte seg. Vertfall dem på videoen. Årsaken er jeg nesten mer spent på... :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Tommas »

Hvordan folk reagerer når det smeller er bortimot umulig å gjette på forhånd. Noen hadde sikkert vært oppe fra krakken, og tastet 911 før bilen var over første dump, en hadde fått "bambi fryser foran billlys" - mens andre omtrent bare hadde gløttet opp fra avisa når bergebilen kom for å taue bort bilen som nesten kjørte over ham :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by tshansen »

Bjerknez wrote:Sikkert sterke påstander fra min side, men uten at jeg skal påberope meg noen "Navy Seal" egenskaper så tror jeg jaggu meg at jeg hadde flyttet på meg når en varebil kom rett i mot meg som på denne videoen altså...

Når en bil har tilsynelatende høy hastighet RETT mot en rundkjøring så hadde jeg vertfall flyttet meg før den traff benken og ikke 5 sekunder etterpå. Han hadde jo rimelig god tid til å reagere.

Så sant han da faktisk så bilen da. Hvis han først fikk øye på bilen når den kjørte over første kanten på rundkjøringen så ser jeg at kanskje tiden blir knapp ja, for det tar jo noen sekunder før man for summet seg når det skjer ting som overhodet ikke forventes...

Uansett... bra dem klarte seg. Vertfall dem på videoen. Årsaken er jeg nesten mer spent på... :-k
Ja det tror de fleste! Men det er ofte langt ifra hva som skjer i virkeligheten [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Bjerknez »

Jeg befinner meg nok et sted i midten tenker jeg. Jeg hadde nok i denne situasjonen (hvis jeg så bilen hadde god fart mot rundkjøringen) planlagt en liten flukt. Jeg hadde nok ikke ringt 911 før bilen passerte meg, men jeg hadde nok med stor sannsynlighet befunnet meg noen meter fra benken i ufarlig retning.

Men... det er jo lett og være etterpåklok som sagt. Har hatt noen tillfeller i trafikken (ikke med MC) som jeg selv mener jeg har reagert ganske bra på. Blandt annet var jeg en gang for ca. 10 år siden den eneste i en kolonne som ikke ble rammet direkte i en kjedekolisjon. Fyren tre biler forran meg bråbremset (noe jeg la merke til) og jeg bremset derfor med EN gang før bilen forran meg hadde begynt å bremse. Jeg hadde en større varebil bak meg så jeg bråsvingte ut mot midten av veien (der det var plass siden det var sperrelinjer der). Varebilen føyk inn i bilen som var forran meg og jeg sto på siden uten skader.

Var ingen personskader her og det gikk ikke veldig fort, men jeg syntes uansett jeg taklet situasjonen bra.

Mulig det var flaks at jeg var så oppmerksom på bilen lenger frem som bremset, men det var nå vertfall slik jeg reagerte.

jeg hadde også en hendelse med cruiseren i en sving som fersking. Jeg prøvde og følge etter de store gutta (noe som forøvrig var en dårlig ide i utgangspunktet) og i den ene svingen så kom jeg LITT for fort inn og stivnet litt. Bedre ble det jo ikke når jeg oppdaget sand i veien. Jeg valgte å "brekke" cruiseren ned og la det stå til og det hele gikk bra etter en liten hjulslipp som sikkert andre ikke kunne se, men som jeg selv følte var enorm.

Man handler jo på refleks i slike situasjoner og selv om jeg tok et dårlig valg til å begynne med, så var jeg selv tilfreds med det jeg gjorde i etterkant. Sett bort fra den høye farten som jeg kunne spart meg for. Den biten gikk i læreboken :redface
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Bikeridr »

Uten å gå altfor mye innpå detaljer, men også i min jobb har jeg sett diverse.
Så, Bjerknez, jeg kan garantere deg, du har ingen forutsetninger til å vite hvordan hvordan du ville reagert medmindre du tidligere har vært i en slik situasjon.

Eller som de sier på de der helikopterstyrtvideoene vi må se før vi flyr ut til båten (ok før i tiden); "Remember; you *will* panic".
Bjerknez

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Bjerknez »

Bikeridr wrote:Uten å gå altfor mye innpå detaljer, men også i min jobb har jeg sett diverse.
Så, Bjerknez, jeg kan garantere deg, du har ingen forutsetninger til å vite hvordan hvordan du ville reagert medmindre du tidligere har vært i en slik situasjon.

Eller som de sier på de der helikopterstyrtvideoene vi må se før vi flyr ut til båten (ok før i tiden); "Remember; you *will* panic".
Det har du nok rett i Bikeridr. Jeg skrev jo også at dette nok er sterke påstander fra min side lenger opp. jeg synes uansett han fyren i rundkjøringen var i overkant treig. Men det er sikkert en grunn til det... ;-)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Toven »

User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Tommas »

Her er det litt mer bevegelse enn han på krakken :shock:

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by tshansen »

Det ser jaggu ut som han knaller frontruten med trynet [emoji15]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Toven »

Image

heeeeey, endelig en gif som funker her :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by DrGreve »

Sikkert en Trumpvelger..?
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by hakhap »

Image


Image

Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by DrGreve »

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by Tommas »

Trump goes to Washington DC 8)

Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Gif er gøy (tungt for de med 9600 baud...)

Post by DrGreve »

Image
Post Reply