Apropos .... hva som helst

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Apropos .... hva som helst

Post by DrGreve »

mekkern wrote:Oooooooog syklene er parkert for sesongen merker jeg.... :shock:
Ja, det kan virke som det :)
Til Okda, hvordan kan du karakterisere de som velger å ikke være medlem av NMCU?
Gjør du det samme om de som velger å ikke være medlem av NAF eller OBOS. Meg bekjent betaler de som har en sykkel som ruller på norske veier betalt for seg i form av veiavgift og avgift på drivstoffet han bruker.
Om folk ikke ser nytten av å få kalenderen og 4 eks. av Mc-bladet og støtte den jobbem NMCU gjør, får være opp til enhver å vurdere uten at jeg ser hva snylteriet innebærer.
For ordens skyld så mener jeg også at mc-folk melder seg inn og jeg er selv medlem.
Som jeg har nevnt i en annen tråd, å holde på med denne ordkrigen tjener ikke noen, skal man verve noen til å bli medlem nytter det ikke med en polariserende krangel, start heller med å snakke NMCU frem og ikke snakke ikke-medlemmer ned.
Til Jhn, legg inn årene, dere kommer ikke noe nærmere en forståelse av hverandres synspunkter, hvis det fortsetter blir det bare sirkelargumentasjon hvor alt repeteres igjen og igjen. :)
Snart snur sola og om 3-4 mnd er vi på veien igjen :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Apropos .... hva som helst

Post by jhn »

Jeg har lagt inn ... jeg fikk sagt det jeg mener uten å ødelegge mer i andre tråder, og gidder ikke mer
Heretter skal jeg begrense meninger, humor, ironi, sarkasme o.l ... mest mulig udiskutable tørre fakta.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Til Jhn, legg inn årene, dere kommer ikke noe nærmere en forståelse av hverandres synspunkter, hvis det fortsetter blir det bare sirkelargumentasjon hvor alt repeteres igjen og igjen. :)
Snart snur sola og om 3-4 mnd er vi på veien igjen :thumleft
Hvis jhn skal legge inn årene, så skal okda også det.
Jeg har ikke tenkt å kaste så veldig mye bensin på bålet her, men jeg har etpar stykker på herværende forum som jeg har en negativ formening om. Snart ser det ut til at det kan bli flere.
Vi hadde jo tidligere en overhårsår bruker her som absolutt ikke tålte andres meninger og fikk (etter eget ønske) fjernet seg selv og alle innlegg.
Er det slik trend vi er ute etter? Da finnes det andre forum de kan sokne til med "mc" i starten av navnet..
jhn wrote:Jeg har lagt inn ... jeg fikk sagt det jeg mener uten å ødelegge mer i andre tråder, og gidder ikke mer
Heretter skal jeg begrense meninger, humor, ironi, sarkasme o.l ... mest mulig udiskutable tørre fakta.
Ikke gjør det. Da blir det bare kjedelig her. Foreløpig er det ytterst få her inne som ikke tåler humoren og språket ditt.
Én forsvant jo, og der tror jeg til og med jeg var medskyldig :?
De aller fleste andre her tåler jo både en og to støyter :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Apropos .... hva som helst

Post by DrGreve »

Joda, henstillingen om å legge inn årene kan adresseres til begge to, men jeg har jo møtt Jhn og hatt flere gode ordvekslinger med han tidligere og vet at han tåler en slik henstilling. Han andre er jeg litt mer usikker på :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Apropos .... hva som helst

Post by ojda »

jhn wrote:Jeg har lagt inn ... jeg fikk sagt det jeg mener uten å ødelegge mer i andre tråder, og gidder ikke mer
Heretter skal jeg begrense meninger, humor, ironi, sarkasme o.l ... mest mulig udiskutable tørre fakta.
Det kan da virkelig ikke være nødvendig å iverksette "personlighetsforvandling" selvom du har
møtt 1 enkelt peson du ikke matcher med [-(

Nei fortsett som før du, kranglevoren på nett og pusekatt på direkten :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Okda »

jhn wrote:Jeg har lagt inn ... jeg fikk sagt det jeg mener uten å ødelegge mer i andre tråder, og gidder ikke mer
Heretter skal jeg begrense meninger, humor, ironi, sarkasme o.l ... mest mulig udiskutable tørre fakta.
Det var jo litt lettvint da - etter den salven du legger ut og får svar på. Du tok diskusjonen hit fordi du ikke ville ødelegge tråden med videre diskusjon i NMCU tråden og det er jeg veldig enig i. Da bør du jo fullføre på en skikkelig måte. Du har lagt ut hva du var misfornøyd med uten at jeg finner din påstand igjen i innleggene, selv etter å lese igjennom alle de 5 siden. Finner ikke grunnlaget for påstanden din. Hvor er grunnlaget?

Jeg har vel tvert i mot tilbakevist det aller meste av dine kvervulerende påstander, hvis det ikke er mine meninger du vil ha erklært som feilaktige.

At du og tydeligvis flere ikke liker at jeg mener at de som ikke er medlemmer, men likevel utnytter fordelene vi oppnår på grunn av det de gjør i NMCU er litt snyltere beklager jeg, men de som ikke ser at det ligger en liten reduksjon i den meningen mao en liten smiley når jeg skriver "litt" må være "litt" på jordet for å si det sånn. Dette er gjentatt flere ganger og gjort for å få reaksjoner. Å gå fra konseptene for dette blir litt spesielt for ikke å si feil, men hva kan man gjøre når språkforståelsen er slik den er mht beklagelse for eks.

- at de som ikke er medlemmer i NAF, Falken, LO, politiske organisasjoner og i grunnen hvilken som helst organisasjon som arbeider for noe de selv kan dra nytte av er "litt snyltere"? ------- jo i grunnen. Ikke dermed sagt at alle skal være med i alle organisasjoner, men "litt snylter" er de nok hvis de drar nytte av fordelene uten å bidra, så sant ikke organisasjonen er basert på gratis underholdning/hjelpe andre osv. DET er i grunnen alvorsgraden på den definisjonen. Jeg går ikke rundt og forakter noen av den grunn.

Forresten er ikke OBOS for meg en sånn organisasjon siden jeg ikke drar nytte av dem og heller ikke kan dra nytte av dem - de opererer ikke i min nærhet. Her må du betale for å dra nytte av deres tjenester. Noe annet er ikke mulig, så langt jeg vet. Der er forskjellen.

Nå forventer ikke jeg at så mange her inne leser mer enn første linje og kommenterer videre ut fra hvilken side de har tatt i diskusjonen så dersom det ikke kommer noe med essens så står mitt forrige innlegg fortsatt med en del ubesvarte påstander som Jhn burde forklare seg om siden de kommer som svar på og som en følge av hans påstander tatt fullstendig ut av luften om han ikke finner frem grunnlaget for dem.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Apropos .... hva som helst

Post by DrGreve »

Okda wrote:
jhn wrote:Jeg har lagt inn ... jeg fikk sagt det jeg mener uten å ødelegge mer i andre tråder, og gidder ikke mer
Heretter skal jeg begrense meninger, humor, ironi, sarkasme o.l ... mest mulig udiskutable tørre fakta.
Det var jo litt lettvint da - etter den salven du legger ut og får svar på. Du tok diskusjonen hit fordi du ikke ville ødelegge tråden med videre diskusjon i NMCU tråden og det er jeg veldig enig i. Da bør du jo fullføre på en skikkelig måte. Du har lagt ut hva du var misfornøyd med uten at jeg finner din påstand igjen i innleggene, selv etter å lese igjennom alle de 5 siden. Finner ikke grunnlaget for påstanden din. Hvor er grunnlaget?

Jeg har vel tvert i mot tilbakevist det aller meste av dine kvervulerende påstander, hvis det ikke er mine meninger du vil ha erklært som feilaktige.

At du og tydeligvis flere ikke liker at jeg mener at de som ikke er medlemmer, men likevel utnytter fordelene vi oppnår på grunn av det de gjør i NMCU er litt snyltere beklager jeg, men de som ikke ser at det ligger en liten reduksjon i den meningen mao en liten smiley når jeg skriver "litt" må være "litt" på jordet for å si det sånn. Dette er gjentatt flere ganger og gjort for å få reaksjoner. Å gå fra konseptene for dette blir litt spesielt for ikke å si feil, men hva kan man gjøre når språkforståelsen er slik den er mht beklagelse for eks.

- at de som ikke er medlemmer i NAF, Falken, LO, politiske organisasjoner og i grunnen hvilken som helst organisasjon som arbeider for noe de selv kan dra nytte av er "litt snyltere"? ------- jo i grunnen. Ikke dermed sagt at alle skal være med i alle organisasjoner, men "litt snylter" er de nok hvis de drar nytte av fordelene uten å bidra, så sant ikke organisasjonen er basert på gratis underholdning/hjelpe andre osv. DET er i grunnen alvorsgraden på den definisjonen. Jeg går ikke rundt og forakter noen av den grunn.

Forresten er ikke OBOS for meg en sånn organisasjon siden jeg ikke drar nytte av dem og heller ikke kan dra nytte av dem - de opererer ikke i min nærhet. Her må du betale for å dra nytte av deres tjenester. Noe annet er ikke mulig, så langt jeg vet. Der er forskjellen.

Nå forventer ikke jeg at så mange her inne leser mer enn første linje og kommenterer videre ut fra hvilken side de har tatt i diskusjonen så dersom det ikke kommer noe med essens så står mitt forrige innlegg fortsatt med en del ubesvarte påstander som Jhn burde forklare seg om siden de kommer som svar på og som en følge av hans påstander tatt fullstendig ut av luften om han ikke finner frem grunnlaget for dem.
De kommemtarer jeg leser, leser jeg ikke bare overskriften, jeg leser alt.
Debatten startet med at du kaller de som velger å stå utenfor NMCU for snyltere, noe jeg mener er helt på trynet. Om de er "litt", "noe" eller "mye" snylter er egentlig uvesntlig, du mener pr. definisjon at de er snyltere uansett.
Alt det andre gidder jeg ikke å kommentere, det tjener ingen og i alle fall ikke NMCU :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Apropos .... hva som helst

Post by jhn »

Nei, okda det var ikke lettvint i det hele tatt ... det røkke og slit i hele kroppen \:D/
Neida, nå tuller jeg. :redface
Jeg la inn årene på denne diskusjonen i går kveld. Jeg fikk sagt mitt, og kastet noen spørsmål ut i lufta ... som tidligere nevnt, vi forstår ikke hverandre ... og nå driter jeg i det. Gidder ikke mer

.... men før jeg gikk og la meg, så jeg noe interessant ....
jhn wrote:
DrGreve wrote:Artig diskusjon :)
Det finnes ingen adaptive egenskaper på en mc som automatisk korrigerer for ytre påvirkninger, det må føreren selv utføre.
Å kjøre i kraftig sidevind er som å kjøre i sving, man må motvirke den sideveise påvirkningen med å svinge mot det som påvirker sykkelen sideveis.
Ergo, å kjøre over Sennalandet eller Saltfjellet i kraftig sidevind er det samme som å kjøre i en helvetes lang sving :)
Ja, som en jævla lang sving ... spørsmålet var derfor ... er det jeg som kontrastyrer inn mot vinden, eller legger sykkelen seg først, så jeg må korrigere etter det.
Jeg regner egentlig med det første, men har ofte følelsen av det siste.
... og jeg har virkelig prøvd å observere hva som egentlig foregår

Jeg har forresten en videosnutt hvor man tydelig ser at sykkelen lener seg mot høyre, i en venstresving, i 80-90 km/t ... en ganske merkelig følelse :?
Har noe datatrøbbel, så jeg får ikke redigert videoen
Ja, denne hadde jeg glemt …. altså, på rett vei, med vind fra høyre, ligger sykkelen mot høyre mens vi kontrastyrer … altså, forhjulet peker mot venstre. Akkurat som en høyresving.
Så kommer en virkelig høyresving …. Da rettes sykkelen opp, helt loddrett, og jeg må faktisk styre/peke forhjulet mot høyre. Det kjennes ganske merkelig i 80 - 90 - 100 km/t. Må understreke at nå er det snakk om ganske mye vind … la oss si 14-15 m/s og oppover
Spørsmålet er hvor mye av dette man har kontroll over … eller hvordan man skal si det?
I følge treghetsloven vil jo sykkelen rett fram …. høyrevinden vil legge en død gjenstand mot venstre … hvordan virker vinden på forhjulet/gaffelen som er hengslet fast i resten av ekvipasjen? … turbulens med undertrykk, overtrykk, sug og løft og blæs og tut ….gyrokrefter.
Her er mange ting som foregår, mange forskjellige lover og krefter som har innvirkning på hverandre. Jeg synes litt for mye skjer såpass kjapt, plutselig, overraskende, automatisk elns til at alt skal gjøres av meg … bevisst eller ubevisst.

I en normal sving er jeg ikke i tvil om hva som skjer, eller hvem som er sjefen … altså, jeg er sjefen
Jeg var ikke bevisst dette fenomenet før jeg kunne sitte stabilt med 30 graders styrbordshall i mange minutter å observere og fundere :-k
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Okda »

DrGreve wrote:De kommemtarer jeg leser, leser jeg ikke bare overskriften, jeg leser alt.
Debatten startet med at du kaller de som velger å stå utenfor NMCU for snyltere, noe jeg mener er helt på trynet. Om de er "litt", "noe" eller "mye" snylter er egentlig uvesntlig, du mener pr. definisjon at de er snyltere uansett.
Alt det andre gidder jeg ikke å kommentere, det tjener ingen og i alle fall ikke NMCU :)

Nå er vi ikke inne i NMCU tåden så det gjør forsåvidt ikke noe. Debatten / tråden om NMCU startet med noe helt annet enn en påstand om snyltere. Jeg brukte riktignok ordet først etter noen innlegg og beklaget i neste innlegg at det ble for sterkt. Beklagelse gikk til den som mente seg forurettet og Jhn gav meg visstnok sin "tilgivelse", som om den var noe verd.

Jeg definerte ganske nøyaktig hva jeg mener og mente med uttalelsen. Når jeg definerer hva jeg mener kan du selvfølgelig ikke overprøve det. Selv ikke om du kaller deg Dr. Overprøver du dette så tillegger du meg meninger jeg selvfølgelig ikke har.

Om du for krangelen sin del ønsker å fucke opp stemningen mot undertegnede og forsvare Jhn ved å overdrive som du gjør, deg om det, men da gjør du nøyaktig det han er så forbannet for at andre gjør og det er ikke rettere i dette tilfellet enn om Jhn hadde rett i sin påstand.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Apropos .... hva som helst

Post by DrGreve »

Okda wrote:Jeg definerte ganske nøyaktig hva jeg mener og mente med uttalelsen. Når jeg definerer hva jeg mener kan du selvfølgelig ikke overprøve det. Selv ikke om du kaller deg Dr. Overprøver du dette så tillegger du meg meninger jeg selvfølgelig ikke har.

Om du for krangelen sin del ønsker å fucke opp stemningen mot undertegnede og forsvare Jhn ved å overdrive som du gjør, deg om det, men da gjør du nøyaktig det han er så forbannet for at andre gjør og det er ikke rettere i dette tilfellet enn om Jhn hadde rett i sin påstand.
Jeg gidder ikke å diskutere med noen som til de grader har behov for å få det siste ordet :)
Det jeg anbefaler deg å IKKE gjøre er å prøve deg på hersketeknikker, der møter du kvist. Hva jeg kaller meg på forumet er en gedigen avsporing.
Jeg har ikke tillagt deg noen meninger du ikke har, du kalte folk for snyltere fordi de ikke er medlem av NMCU, det mener jeg er en kortslutning, hverken mer eller mindre
Ok da?
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Okda »

DrGreve wrote:
Okda wrote:Jeg definerte ganske nøyaktig hva jeg mener og mente med uttalelsen. Når jeg definerer hva jeg mener kan du selvfølgelig ikke overprøve det. Selv ikke om du kaller deg Dr. Overprøver du dette så tillegger du meg meninger jeg selvfølgelig ikke har.

Om du for krangelen sin del ønsker å fucke opp stemningen mot undertegnede og forsvare Jhn ved å overdrive som du gjør, deg om det, men da gjør du nøyaktig det han er så forbannet for at andre gjør og det er ikke rettere i dette tilfellet enn om Jhn hadde rett i sin påstand.
Jeg gidder ikke å diskutere med noen som til de grader har behov for å få det siste ordet :)
Det jeg anbefaler deg å IKKE gjøre er å prøve deg på hersketeknikker, der møter du kvist. Hva jeg kaller meg på forumet er en gedigen avsporing.
Jeg har ikke tillagt deg noen meninger du ikke har, du kalte folk for snyltere fordi de ikke er medlem av NMCU, det mener jeg er en kortslutning, hverken mer eller mindre
Ok da?
Det du da gjør er å tillegge meg meninger jeg ikke har, deg om det - det er ikke ok, men det er ditt valg og du gjør det mot bedre vitende.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Apropos .... hva som helst

Post by DrGreve »

Okda wrote:
DrGreve wrote:
Okda wrote:Jeg definerte ganske nøyaktig hva jeg mener og mente med uttalelsen. Når jeg definerer hva jeg mener kan du selvfølgelig ikke overprøve det. Selv ikke om du kaller deg Dr. Overprøver du dette så tillegger du meg meninger jeg selvfølgelig ikke har.

Om du for krangelen sin del ønsker å fucke opp stemningen mot undertegnede og forsvare Jhn ved å overdrive som du gjør, deg om det, men da gjør du nøyaktig det han er så forbannet for at andre gjør og det er ikke rettere i dette tilfellet enn om Jhn hadde rett i sin påstand.
Jeg gidder ikke å diskutere med noen som til de grader har behov for å få det siste ordet :)
Det jeg anbefaler deg å IKKE gjøre er å prøve deg på hersketeknikker, der møter du kvist. Hva jeg kaller meg på forumet er en gedigen avsporing.
Jeg har ikke tillagt deg noen meninger du ikke har, du kalte folk for snyltere fordi de ikke er medlem av NMCU, det mener jeg er en kortslutning, hverken mer eller mindre
Ok da?
Det du da gjør er å tillegge meg meninger jeg ikke har, deg om det - det er ikke ok, men det er ditt valg og du gjør det mot bedre vitende.
Siden du prøver å vri tua knusktørr, så må jeg nesten spørre... Kalte du de som velger å ikke være medlem av NMCU for snyltere (i en eller annen potens)?
Hvis ja, hvilke andre meninger tillegger jeg deg som du ikke har? Hvis nei, så må jeg kanskje gå en tur til optiker.
Derpå kalte jeg det for meningsterror, det mente jeg i går, det mener jeg i dag og det mener jeg i morgen..
Noe annet har jeg ikke tillagt deg, det eneste andre jeg har gjort er å prøve å dempe gemyttene en smule samt prøvd å forklare at Jhn egentlig er en grei kar. Hvis du, som jeg aldri har møtt, mener at jeg tar feil av en person jeg er møtt, så du om det.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Bikeridr »

Okda wrote:
DrGreve wrote:
Okda wrote:Jeg definerte ganske nøyaktig hva jeg mener og mente med uttalelsen. Når jeg definerer hva jeg mener kan du selvfølgelig ikke overprøve det. Selv ikke om du kaller deg Dr. Overprøver du dette så tillegger du meg meninger jeg selvfølgelig ikke har.

Om du for krangelen sin del ønsker å fucke opp stemningen mot undertegnede og forsvare Jhn ved å overdrive som du gjør, deg om det, men da gjør du nøyaktig det han er så forbannet for at andre gjør og det er ikke rettere i dette tilfellet enn om Jhn hadde rett i sin påstand.
Jeg gidder ikke å diskutere med noen som til de grader har behov for å få det siste ordet :)
Det jeg anbefaler deg å IKKE gjøre er å prøve deg på hersketeknikker, der møter du kvist. Hva jeg kaller meg på forumet er en gedigen avsporing.
Jeg har ikke tillagt deg noen meninger du ikke har, du kalte folk for snyltere fordi de ikke er medlem av NMCU, det mener jeg er en kortslutning, hverken mer eller mindre
Ok da?
Det du da gjør er å tillegge meg meninger jeg ikke har, deg om det - det er ikke ok, men det er ditt valg og du gjør det mot bedre vitende.
Nå ble jeg nysgjerrig her.
Hvilke meninger er det Dr.Greve har tillagt deg?
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Apropos .... hva som helst

Post by Okda »

DrGreve wrote:
Okda wrote:
DrGreve wrote: Jeg gidder ikke å diskutere med noen som til de grader har behov for å få det siste ordet :)
Det jeg anbefaler deg å IKKE gjøre er å prøve deg på hersketeknikker, der møter du kvist. Hva jeg kaller meg på forumet er en gedigen avsporing.
Jeg har ikke tillagt deg noen meninger du ikke har, du kalte folk for snyltere fordi de ikke er medlem av NMCU, det mener jeg er en kortslutning, hverken mer eller mindre
Ok da?
Det du da gjør er å tillegge meg meninger jeg ikke har, deg om det - det er ikke ok, men det er ditt valg og du gjør det mot bedre vitende.
Siden du prøver å vri tua knusktørr, så må jeg nesten spørre... Kalte du de som velger å ikke være medlem av NMCU for snyltere (i en eller annen potens)?
Hvis ja, hvilke andre meninger tillegger jeg deg som du ikke har? Hvis nei, så må jeg kanskje gå en tur til optiker.
Derpå kalte jeg det for meningsterror, det mente jeg i går, det mener jeg i dag og det mener jeg i morgen..
Noe annet har jeg ikke tillagt deg, det eneste andre jeg har gjort er å prøve å dempe gemyttene en smule samt prøvd å forklare at Jhn egentlig er en grei kar. Hvis du, som jeg aldri har møtt, mener at jeg tar feil av en person jeg er møtt, så du om det.

xxx samler seg ser jeg. Alt dette finner du svar på hvis du gidder å lese noe av det som er skrevet. Takk for meg.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Apropos .... hva som helst

Post by jhn »

Apropos snylting ... kanskje det går an vrenge litt på det.
NMCU - kontingenten går til lobbyvirksomhet og lønn osv, ikke sant?
Utbedringene, montering av underskinne, bytte ut wire-rekkverk osv betales av alle skattepliktige, Ikke sant?
Er det nå helt rettferdig at alle som betaler skatt skal være med å betale for en ganske liten gruppe som helt bevisst velger en risikofylt hobby, for deretter å klage på sikkerheten? (noen sier til og med at risikoen er noe av grunnen til at man valgte den hobbyen [-( )
De nevnte tiltakene har ingen betydning for en bilist, eller ei gammel bestemor som aldri har hatt noe kjøretøy, men motorsyklister krever at alle skal være med på å betale ... er ikke det en smule egoistisk? Et litt urimelig krav?
Man kan nesten si at NMCU jobber mot Risikosøkende motorsyklisters interesser.
Kanskje noen må starte NRMCU?

:-k hmm ... veldig usikker på hvilken smiley som hadde passet best her :redface
Post Reply