Hvorfor er det så lite bråk her?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by hakhap »

Blir vel ikke mer bråk enn hva en lager? Ønsker ein mer bråk så må ein lage mer bråk så enkelt er det.

Nå har vi proffe kverulanter på dette forumet så det skal nok la seg gjøre å få opphettete diskusjoner om det ønskes.

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Tommas »

Jeg tror rett og slett de fleste her ikke skriver så mye de ikke kunne sagt til folk ansikt til ansikt. Da blir det begrenset med drittslenging, i det minste fra min side 8)
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Palma »

ALLE SOM IKKE KJØRER ADV-SYKKEL/BMW ER VEGETARIANERE !!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol

Den tenker jeg satt !
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Trondgv »

Det er vi da faen ikke, vi er ung kjøttspisende ungdom i forhold dere i pensjonistklubben GS (gamle sutrebukker) som risikerer å sette fast gebisset i et kjøttstykke. [emoji35] [emoji35] [emoji35] [emoji35]
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

Palma wrote:ALLE SOM IKKE KJØRER ADV-SYKKEL/BMW ER VEGETARIANERE !!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol

Den tenker jeg satt !
Ja da er det som vanlig fra den kanten ja...

Ja -til 5000 ulv i grensetraktene rundt Kongsvinger.... :mrgreen:
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Palma »

mekkern wrote:
Palma wrote:ALLE SOM IKKE KJØRER ADV-SYKKEL/BMW ER VEGETARIANERE !!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol

Den tenker jeg satt !
Ja da er det som vanlig fra den kanten ja...

Ja -til 5000 ulv i grensetraktene rundt Kongsvinger.... :mrgreen:
[-X :smt108 :smt082
Bergen

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Bergen »

jhn wrote:Når ingen forteller deg, eller meg, hva vi får lov til å mene om hva, blir det ikke bråk.
Alt kranglingen "der borte" foregikk mellom moderatorene og brukerne ... aldri mellom bare brukere.
Good point, og sikkert grunnen til at mange forlot arenaen :thumleft "Stasi" fakter gidder ikke voksne folk finne seg i. Vi er oppvokst med en viss grad av ytringsfrihet i Norge.
FjellBekken wrote:Det virker som de som er aktive her, er de som har vært på tur sammen, sett utenfra.
Her treffer du nok spikeren på hodet. Men fra min side som har truffet et par av medlemmene på Hardanger Poker Run i år, så leser jeg vel så mye andres innlegg som de jeg har truffet personlig. Blir bare lettere å kommentere når du har hilst face to face.
Men alt mc relatert stoff fra medlemmene av forumet er velkomment, det er jo tross alt derfor en er her! Bare lettere å kommentere til de man vet ansiktet på..

Men størstedelen av mc livet foregår nok utenfor http://www.internett :D
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

Palma wrote:ALLE SOM KJØRER ADV-SYKKEL/BMW ER VEGETARIANERE !!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol

Den tenker jeg satt !
(litt edit)

Stemmer. De glemmer gebisset hjemme så de ikke kan spise kjøtt. Utgamle og inntørka hele gjengen !


DEN satt, tenker je !!!!
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Toven »

Gleder meg til PMS tida... :roll: :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by ArcticTiger »

Toven wrote:Gleder meg til PMS tida... :roll: :lol:
Den er da allereie godt i gang, for noen.... :thumleft
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by JohnnyTh »

Denne tråden var aldri ment som kritikk mot det andre forumet som mange av oss har vært og er på. Jeg trives fremdeles godt der og, men siden det er mer aktivitet her så blir det naturlig for meg å være mest aktiv her.

Men det forundrer meg at det er så god tone her. Tross alt så er vel mange av bråkmakerne fra det andre forumet her nå :P
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by ArcticTiger »

JohnnyTh wrote:Denne tråden var aldri ment som kritikk mot det andre forumet som mange av oss har vært og er på. Jeg trives fremdeles godt der og, men siden det er mer aktivitet her så blir det naturlig for meg å være mest aktiv her.

Men det forundrer meg at det er så god tone her. Tross alt så er vel mange av bråkmakerne fra det andre forumet her nå :P
Den største bråkmakern er vel fortsatt "der borte" :-k Eg har møtt mange av "verstingene" som ble kasta ut, greie folk alle saman. Så da er det ikkje noe rart at det ikkje er noe bråk her :D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

FjellBekken wrote:
jhn wrote: Ulempen er jo at de mer siviliserte ikke tør eller ikke vil si sin mening.
Og her treffer du spikeren på hode.

Jeg har jo ligget på nett en del år og er blitt beskyldt for å ha "rundet Internett" , jeg har vært medlem av diverse forum og sett hvordan for streng moderering og ingen moderering ødelegger forumene. For streng ingen får lov til å uttale seg, ingen moderering ingen tør å uttale seg.

Jeg satt å fulgte med når en del av dere "valgte" å gå ut av det andre forumet (vet ingen ting om hva som skjedde i kulissene), og allikevel valgte jeg dette forumet.
Det meste skjedde på scenen, ikke i kulissene.
Noen ble utestengt av uforståelige grunner ... helt urimelig moderering i manges øyne. Da kom det nærmest et skred av utmeldinger i forbannelse ... og kanskje noen som en slags støtteerklæring? I korte trekk.
Folk finner seg ikke i å bli kneblet i noen helt dagligdagse ordvekslinger
FjellBekken wrote: Men det jeg forsøkte på med min kommentar, fra en som kommer utenfra og ikke kjenner noen av dere, var å få tankene til å surre.

Mulig jeg tar feil, men det er ikke mange nye som forblir aktive over tid.

Det virker som de som er aktive her, er de som har vært på tur sammen, sett utenfra.

Det er ikke meningen min å så splid, ei heller lage bråk, men komme med innspill fra sidelinja.
Dette sår ikke splid på noen måte, så bare kjør på.
Jeg har jo vært litt aktiv her inne, og på mc-siden, og har blitt kjent med trivelige folk på den måten ... pga det har jeg valgt å treffe noen av de på veien, i det virkelige liv. Til sammen 10-12-14 stk ved 2 forskjellige anledninger
Det er sånn jeg har inntrykk av at det er for de fleste
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:
JohnnyTh wrote:Denne tråden var aldri ment som kritikk mot det andre forumet som mange av oss har vært og er på. Jeg trives fremdeles godt der og, men siden det er mer aktivitet her så blir det naturlig for meg å være mest aktiv her.

Men det forundrer meg at det er så god tone her. Tross alt så er vel mange av bråkmakerne fra det andre forumet her nå :P
Den største bråkmakern er vel fortsatt "der borte" :-k Eg har møtt mange av "verstingene" som ble kasta ut, greie folk alle saman. Så da er det ikkje noe rart at det ikkje er noe bråk her :D
Et bedre bevis på hvem som er bråkmaker får man vel ikke?
Jeg vil huske det var den samme gode tonen på mc-siden også, så lenge "bråkmakeren" lot folk være folk.
Det forundrer meg at du ikke ser det JohnnyTh
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by JohnnyTh »

jhn wrote:
ArcticTiger wrote:
JohnnyTh wrote:Denne tråden var aldri ment som kritikk mot det andre forumet som mange av oss har vært og er på. Jeg trives fremdeles godt der og, men siden det er mer aktivitet her så blir det naturlig for meg å være mest aktiv her.

Men det forundrer meg at det er så god tone her. Tross alt så er vel mange av bråkmakerne fra det andre forumet her nå :P
Den største bråkmakern er vel fortsatt "der borte" :-k Eg har møtt mange av "verstingene" som ble kasta ut, greie folk alle saman. Så da er det ikkje noe rart at det ikkje er noe bråk her :D
Et bedre bevis på hvem som er bråkmaker får man vel ikke?
Jeg vil huske det var den samme gode tonen på mc-siden også, så lenge "bråkmakeren" lot folk være folk.
Det forundrer meg at du ikke ser det JohnnyTh
Joda jeg ser nok den og vet nok hva du tenker på. Men har ikke lyst til å bruke denne tråden til å plassere skyld hos noen for hvorfor det er bråk andre steder. Var ment som et litt forundret uttrykk på at alt er så harmonisk her :) Jeg har ikke opplevd en eneste stor krangel her, enda det virker som det er lite regler her. Kanskje Kardemommeloven er best tross alt :)
Post Reply