Hvorfor er det så lite bråk her?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by JohnnyTh »

Nå har jeg vært aktiv en stund her og denne tanken har slått meg. Hvorfor er det så lite bråk og krangel på dette forumet? På andre forum er det -uten å nevne navn- så har det ofte vært mye heftig krangler og skittkasting. Her inne er jo alt bare fryd og gammen.
Hvorfor er det sånn? Mange av oss som er her har jo vært uønsket på andre forum :)

Dette forumet er kanskje ikke det største, men uansett.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

JohnnyTh wrote:Nå har jeg vært aktiv en stund her og denne tanken har slått meg. Hvorfor er det så lite bråk og krangel på dette forumet? På andre forum er det -uten å nevne navn- så har det ofte vært mye heftig krangler og skittkasting. Her inne er jo alt bare fryd og gammen.
Hvorfor er det sånn? Mange av oss som er her har jo vært uønsket på andre forum :)

Dette forumet er kanskje ikke det største, men uansett.
Man må vel ha noe grunn for å lage bråk? :-k

mulig moderatorkorpset "jobber mye i bakgrunnen"..... :lol: :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by ArcticTiger »

Men Mekkern da! Du vet da bedre enn det [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

ArcticTiger wrote:Men Mekkern da! Du vet da bedre enn det [-X
Hysj da.... ;-)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

mekkern wrote:
JohnnyTh wrote:Nå har jeg vært aktiv en stund her og denne tanken har slått meg. Hvorfor er det så lite bråk og krangel på dette forumet? På andre forum er det -uten å nevne navn- så har det ofte vært mye heftig krangler og skittkasting. Her inne er jo alt bare fryd og gammen.
Hvorfor er det sånn? Mange av oss som er her har jo vært uønsket på andre forum :)

Dette forumet er kanskje ikke det største, men uansett.
Man må vel ha noe grunn for å lage bråk? :-k

mulig moderatorkorpset "jobber mye i bakgrunnen"..... :lol: :lol:
Åja, det skjer mye i kulissene ... som det heter på andre forum.
Men fra spøk til .... ? Når ingen forteller deg, eller meg, hva vi får lov til å mene om hva, blir det ikke bråk.
Alt kranglingen "der borte" foregikk mellom moderatorene og brukerne ... aldri mellom bare brukere.
Er ikke det et aldri så lite paradoks?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by tshansen »

JohnnyTh wrote:Nå har jeg vært aktiv en stund her og denne tanken har slått meg. Hvorfor er det så lite bråk og krangel på dette forumet? På andre forum er det -uten å nevne navn- så har det ofte vært mye heftig krangler og skittkasting. Her inne er jo alt bare fryd og gammen.
Hvorfor er det sånn? Mange av oss som er her har jo vært uønsket på andre forum :)

Dette forumet er kanskje ikke det største, men uansett.
Bråk starter ofte i at noen få skal styre hva andre skal få lov å si eller mene. Å sable ned meninger til "folket" for at det er i strid med egne personlige meninger blir ofte som å kaste bensin på bålet. Jeg tror nok lite bråk kommer av felles forståelse, gjensidig respekt og takhøyde nok til å kunne diskutere høylytt. For vi har alle litt behov for å si meningen vår i mer eller mindre grad. Å slikt må det være rom for på et åpent forum.

Også tror jeg det handler mye om at brukere føler seg hjemme, trives, å har interesse av å ta vare på "samfunnet". Da blir det automatisk til at folk tar litt bedre vare på det de selv bidrar til å øke kvaliteten på.

Den utviklingen som har vært på forumet er bare helt utrolig. Jeg mener også at det er ekstremt viktig å se verdien i all den dugnaden som alle faktisk gjør her inne. Det er langt ifra vi med farge på navnene våres som driver forumet.

Det er faktisk alle dere andre som gjør =D> =D> Å det er jeg utrolig takknemlig for :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

Vi er jo stort sett voksne mennesker de fleste her på forumet, og vi har vel også lært oss til å unngå å trykke på "knappen" vi vet lager bråk..
Dessuten har jo de fleste såpass lang "fartstid" at vi "kjenner hverandre" og ikke tolker ALT på verste måte...

en positiv tone gjør også mye for å unngå negative elementer.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

En annen ting .. det er jo veldig mange her inne som har møtt hverandre, da er det kanskje ikke like artig og/eller lett å dra i gang en heftig krangel.
Man vet jo at til tross for noen små uenigheter hist og pist, om ditten og datten, er det jo trivelige gutter ... tror jeg.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by tshansen »

Du må gjerne komme med eksempler hvor du mener at her ikke er høyt under taket, eller at meningene dine blir sablet ned [emoji4]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by DrGreve »

FjellBekken wrote:Er det virkelig så lite bråk her? Eller er det bare en liten hard kjerne som holder ut, og resten faller ut og blir stille.
Mitt inntrykk er at du skal ikke komme med egne meninger uten å bli sablet ned.

Mulig jeg missforstår en del, men jeg oppfatter ikke dette som ett forum hvor det er høyt oppunder taket hvis du mener noe annet en det du tydeligvis skal mene.

Ja Ja, nå har jeg vel satt igang igjen.
En av de viktigste forutsetningene for å ha en meningsutveksling er at folk faktisk er en smule uenig. Uten uenighet, ingen debatt.
Det du kaller nedsabling er bare noen som har andre meninger enn deg og det bør man tåle, innenfor normal folkeskikk selvfølgelig :thumleft
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by JohnnyTh »

Jeg har aldri sett denne nedsablingen DT snakkes om. Heller ikke at det ikke skal være stor takhøyde.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

FjellBekken wrote:Er det virkelig så lite bråk her? Eller er det bare en liten hard kjerne som holder ut, og resten faller ut og blir stille.
Mitt inntrykk er at du skal ikke komme med egne meninger uten å bli sablet ned.

Mulig jeg missforstår en del, men jeg oppfatter ikke dette som ett forum hvor det er høyt oppunder taket hvis du mener noe annet en det du tydeligvis skal mene.

Ja Ja, nå har jeg vel satt igang igjen.
Ja, kanskje du har det, men det er jo bare greit.
Men de du mener bedriver nedsabling er jo i tilfelle flåkjefta enkeltmedlemmer .... det i seg selv er jo tegn på brukbar takhøyde ... at ingen hindrer de å slenge med leppa.
Jeg kan ikke huske at noen har fått noen pekefinger fra ledelsen
Ulempen er jo at de mer siviliserte ikke tør eller ikke vil si sin mening.
Håper ikke du lar deg hemme av flåkjeftene
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

Takhøyden tror jeg er brukbar..

Hvis vi holder oss til MC og livet rundt dem så tror jeg man kan ytre det meste her. :-k

Politikk religion og innvandring er "krigs-temaer" uansett forum eller face to face..... [-(

Men et spørsmål en kan stille seg selv og andre er HVOR en KAN diskutere slike ting uten opphetede polariserte fronter?
Forumer -aviser og andre arenaer virker ganske "overkjørte" av den "offisielle politiske mening" synes jeg.
alle avvik betegnes mer eller mindre som "brunt grums" eller rasister...

Virker også som færre tør å si noe avvikende når man må gå ut med fullt navn-ofte av hensyn til familie og ansettelsesforhold.

Ser ikke at dette har gitt et "mer åpent" samfunn som de sa etter Utøya...
frykter heller at det kan bli flere som ABB...
og "paralellsamfunnet" bygget på Koranen øker i følge aviser og nyheter.

Men HVOR og HVORDAN dette skal kunne diskuteres på et fornuftig og anstendig nivå???
Tror ikke det går.

jaja...slik går no dagan... :-k
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Tommas »

I mine øyne kan jeg ikke si du har blitt sablet ned enda FjellBekken, kan faktisk ikke huske noen som har blitt det?
Om du teller litt pirking et par ganger som "nedsabling", så blekner i alle fall det mot den massive applausen du har fått for dine andre innlegg 8)

Synes vel heller ikke kommentaren din er å "sette i gang noe". Tror det skal mer til enn det for å lage skikkelige bølger her.
FjellBekken wrote:Mitt inntrykk er at du skal ikke komme med egne meninger uten å bli sablet ned.
Her kan jeg nesten bare si at jeg er av veldig motsatt oppfatning av deg, og siden du snakker om personlig inntrykk så er det jo ikke noen fasit å gå etter 8)
Bjerknez

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Bjerknez »

Stort sett så trives jeg begge steder, selv om jeg nå merker jeg er litt "mett" på forumpjatt. Det kan jo sikkert være min egen feil siden jeg har vert ganske så aktiv de siste 2-3 årene både her og på mcsiden. Jeg har ikke noen horn i siden til noen. Joda, noen kommer man bedre overens med enn andre, men sånn vil det vel alltid være.

Personlig mener jeg at det stort sett er en "hard kjerne" som holder forumet aktivt. Fjerner man 5-10 stk. nøkkelpersoner så er det kjørt. Det skal ikke mer til tror jeg. Man vil på et tidspunkt komme til et metningspunkt alle sammen og jeg merker faktisk at mitt er ganske så nære nå. Det blir mye snakk om hva som er best/raskest etc samt skrytetråder som ikke ligner grisen. Jada, jeg har selv vert aktiv der så dette er ikke for å henge ut noen eller gi noen pekefinger. Det er vel bare sånn det er. Men uansett så er jeg litt mett på det.

Jeg er vel den som liker å bruse litt med hårene og gi sterke meninger og jeg har selv ikke under bevisste provokasjonsstunt klart og bli uvenner med noen. Vertfall ikke i mine øyne.

Men en ting er jeg ganske sikker på. Uten LordShaft sin enorme innsats så hadde dette forumet fortsatt ligget i tåka som et spøkelses slott. Av moderatorene så er set vel stort sett kun LordShaft som faktisk bidrar med skikkelig innhold her inne. Turrefferatene holder jo en egen standard. Veldig bra jobba! :thumleft

Noe mer enn dette har jeg vel ikke tenkt til å mene denne gangen. Jeg trived begge steder fortsatt og jeg kommer nok aldri til å forstå hvorfor det skal være enten heller.

Keep up the good work :thumleft
Post Reply