Hvorfor er det så lite bråk her?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

Skylda er vel plassert for ganske lenge siden, så det var heller ikke min hensikt ... men du spør "hvorfor ..." og da svarer jeg/vi "fordi..."
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

JohnnyTh wrote:
jhn wrote:
ArcticTiger wrote:
Den største bråkmakern er vel fortsatt "der borte" :-k Eg har møtt mange av "verstingene" som ble kasta ut, greie folk alle saman. Så da er det ikkje noe rart at det ikkje er noe bråk her :D
Et bedre bevis på hvem som er bråkmaker får man vel ikke?
Jeg vil huske det var den samme gode tonen på mc-siden også, så lenge "bråkmakeren" lot folk være folk.
Det forundrer meg at du ikke ser det JohnnyTh
Joda jeg ser nok den og vet nok hva du tenker på. Men har ikke lyst til å bruke denne tråden til å plassere skyld hos noen for hvorfor det er bråk andre steder. Var ment som et litt forundret uttrykk på at alt er så harmonisk her :) Jeg har ikke opplevd en eneste stor krangel her, enda det virker som det er lite regler her. Kanskje Kardemommeloven er best tross alt :)

De aller fleste her er godt voksne veloppdragne folk med massevis av erfaring på hva som passer seg. Når makt utøves på en måte som blir urettferdig reagerer man. Mange av oss slutta jo også der borte - ikke fordi vi ble utestengt men fordi vi ikke aksepterte hvordan enkelte andre helt ubegrunnet ble behandlet. Det var kanskje så enkelt at vi ikke aksepterte at det satt en og bestemte hvem vi skulle være venner med. Linken oss i mellom var den gang den omtalte siden. Når da enkelte ble utestengt ble også bekjentskapet brutt.

Her har vi nærmest en garanti for at dette ikke skal skje. Den verste oppvigleren er jo til overmål blitt grønn, var kanskje en grunn til det :)

På den andre siden (hm, ikke den siden da) så er det kanskje litt i overkant stille her - gode diskusjoner og krangler er jo helt fraværende - nesten så vi er FOR gode venner :evil: men det er jo opp til oss da...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

Okda wrote:så er det kanskje litt i overkant stille her - gode diskusjoner og krangler er jo helt fraværende - nesten så vi er FOR gode venner :evil: men det er jo opp til oss da...
bare vent til snøen kommer.... \:D/
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

mekkern wrote:
Okda wrote:så er det kanskje litt i overkant stille her - gode diskusjoner og krangler er jo helt fraværende - nesten så vi er FOR gode venner :evil: men det er jo opp til oss da...
bare vent til snøen kommer.... \:D/

Snøballkrig :shock: :evil: :D yesss
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

Okda wrote:
mekkern wrote:
Okda wrote:så er det kanskje litt i overkant stille her - gode diskusjoner og krangler er jo helt fraværende - nesten så vi er FOR gode venner :evil: men det er jo opp til oss da...
bare vent til snøen kommer.... \:D/

Snøballkrig :shock: :evil: :D yesss
Jeg mener at å vente på snøen for å starte diskusjons-sesongen ikke er en bra ting ... her jeg bor f.eks får vi som regel ikke snø før ut i desember ... hva skal jeg gjøre i mellomtiden?
Kan vi ikke heller bruke vinterdekk-datoen?
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

I løpet av september er frustrasjonene allerede brukbare.... :smt014 :smt021
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

mekkern wrote:I løpet av september er frustrasjonene allerede brukbare.... :smt014 :smt021
:-k jeg har jo hatt et inntrykk av at du er såpass rasjonell og kald at du ikke trenger å vente på frustrasjonen for å kverulere litt :smt102
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

jhn wrote:
mekkern wrote:I løpet av september er frustrasjonene allerede brukbare.... :smt014 :smt021
:-k jeg har jo hatt et inntrykk av at du er såpass rasjonell og kald at du ikke trenger å vente på frustrasjonen for å kverulere litt :smt102
Nja -tenkte sånn litt forumet generelt jeg da...

Har hatt en runde med kværulering i kveld.. en sjaffis med stretch-limo parkerte seg på mc/HC parkeringa på torvet i Drammen..Han mente på at han kunne parkere seg midt i hele området og sperre alle for han hadde bare stanset for av/pålessing av passasjerer (sto der et kvarter)..dette til stor glede for oss som satt der da vi ellers kun kan gledelig irritere oss over "taxi-Ali`ene" som hindrer handikappede og mc å komme inn/ut av parkeringen..(de har lov til å kjøre gjennom etter 23:00 men ikke parkere i veien)de begynner allerede ved 19-20:00tiden å parkere midt i veien for "sentralen" er full...

Vi konkluderte til slutt med at frekkheten var på høyde med "Ali".
Vi så for øvrig en HVIT taxisjaffis i dag også.. de er like sjeldne her som hønetenner...
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by intruder »

Noen taxisjaffører er hvite og noen er svarte....men skattemoralen er oftest lik....gråsona.... :smt068
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

mekkern wrote:
jhn wrote:
mekkern wrote:I løpet av september er frustrasjonene allerede brukbare.... :smt014 :smt021
:-k jeg har jo hatt et inntrykk av at du er såpass rasjonell og kald at du ikke trenger å vente på frustrasjonen for å kverulere litt :smt102
Nja -tenkte sånn litt forumet generelt jeg da...

Har hatt en runde med kværulering i kveld.. en sjaffis med stretch-limo parkerte seg på mc/HC parkeringa på torvet i Drammen..Han mente på at han kunne parkere seg midt i hele området og sperre alle for han hadde bare stanset for av/pålessing av passasjerer (sto der et kvarter)..dette til stor glede for oss som satt der da vi ellers kun kan gledelig irritere oss over "taxi-Ali`ene" som hindrer handikappede og mc å komme inn/ut av parkeringen..(de har lov til å kjøre gjennom etter 23:00 men ikke parkere i veien)de begynner allerede ved 19-20:00tiden å parkere midt i veien for "sentralen" er full...

Vi konkluderte til slutt med at frekkheten var på høyde med "Ali".
Vi så for øvrig en HVIT taxisjaffis i dag også.. de er like sjeldne her som hønetenner...

Hva med å parkere inne den der limmoen da - han skal vel ut igjen??
OkDa
Fjr 1300
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by KliffArne »

Hvis det var en limmo med maaange passasjerer, så må du jo la mannen få en sjanse å slippe dem av. Ikke vær så intollerang overfor en ny landsmann.


Ellers så syns jeg dere er litt uhøflige, her kommer JånnyJånny og ber om bråk, og så er det ingen som gir han såpass som en rett høyre. Det eneste han oppnådde med denne tråden er antagelig ei kald skulder fra Sitting Bull "over there".

Til han dærre bekkimellom som føler seg nedsablet her inne; Hørt sånn tull.

Men hovedårsaken til at det er lite bråk er nok, som jeg har nevnt tidligere, tror jeg, at den største bråkmakeren er blitt grønn. Snakk om sløsing med ressursene.

Og så er jo folk så fintfølende, man må jo veie sine ord på gullvekt før man kan våge å si noe. Spesiellt øst-lendinger har jeg lagt merke til, dem må man stryke medhårs skal man unngå timelange telefonsamtaler for å forklare at det var jo ikke sånn ment.

Skulle skrevet mye mere, men nå må jeg løpe. Skal i kirka.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

:-k Nå har jeg tenkt og spekulert på hvem denne grønne bråkmakeren flere har nevnt kan være ... men jeg aner fremdeles ikke.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

FjellBekken wrote:Her har vi ett glimrende eksempel på det jeg vil kalle nedsabling."Til han dærre bekkimellom som føler seg nedsablet her inne; Hørt sånn tull."

Ikke det at jeg gidder å ta meg nær av det og skjønner at det er en viss humoristisk undertone, men det dreier seg om sender og mottaker (Jeg er sikkert ikke ett hakk bedre).

Men for meg ser det ut som om nye medlemmer fort blir stille og forsvinner fra forumet. Det er ikke alle som er som meg som slenger med døra når jeg går.
For de som "kjenner" KliffArne er det kjente toner fra den karen, og jeg synes jo det er en kraftig overdrivelse å kalle dette nedsabling ... til nød et lite spark på leggen elns. med et snev av humor.
Det burde ikke være nok til å skremme noen bort.
Jeg foretrekker helt klart den slags fremfor grav alvor, gå rundt grøten, pakke inn i bomull og overdreven høflighet
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

jhn wrote:
FjellBekken wrote:Her har vi ett glimrende eksempel på det jeg vil kalle nedsabling."Til han dærre bekkimellom som føler seg nedsablet her inne; Hørt sånn tull."

Ikke det at jeg gidder å ta meg nær av det og skjønner at det er en viss humoristisk undertone, men det dreier seg om sender og mottaker (Jeg er sikkert ikke ett hakk bedre).

Men for meg ser det ut som om nye medlemmer fort blir stille og forsvinner fra forumet. Det er ikke alle som er som meg som slenger med døra når jeg går.
For de som "kjenner" KliffArne er det kjente toner fra den karen, og jeg synes jo det er en kraftig overdrivelse å kalle dette nedsabling ... til nød et lite spark på leggen elns. med et snev av humor.
Det burde ikke være nok til å skremme noen bort.
Jeg foretrekker helt klart den slags fremfor grav alvor, gå rundt grøten, pakke inn i bomull og overdreven høflighet

Den som tror man kan være på ett sånt forum som dette (med alle de tøffe mcgutta) uten å bli litt trødd litt på tærne innimellom kommer nok på feil plass. Det er jo ikke nødvendig å være stygg, men sleivspark og feiltolkninger forekommer og dersom mottaker da er litt ømfintlig så er det krasj og lett for at en av de som krasjer trekker seg litt tilbake....

Viktig at man ikke trekker sånne negativiteter videre til neste debatt og bygger videre på disse - da blir det fort utrivelig....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by intruder »

Irriterer meg ...litt...at endel arbeidsinnvandrere er gode å ha så lenge de arbeider billig og svart her , og så kan de pakke seg hjem så fort som mulig...
Har i snart et år hatt et mottak for syriske gutter i nærheten , og maken til takknemlige ungdommer kan du lete lenge etter,men kan av og til bli litt leit om en kommer inn på krig og lignende..ikke rart..
:erte ihvertfall ikke :smt062
Post Reply