Hvorfor er det så lite bråk her?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by KliffArne »

Dæven, nå ble jeg overgitt. Tenk å ta det vissvass-innlegget mitt rett før gudstjenesten så alvorlig. :-k :-k

Jaja, det har skjedd før at folk har blitt forbanna på meg uten at jeg selv har skjønt hvorfor. Kommer sikkert til å skje igjen. Men ikke med FjellBekken.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

KliffArne wrote:Dæven, nå ble jeg overgitt. Tenk å ta det vissvass-innlegget mitt rett før gudstjenesten så alvorlig. :-k :-k

Jaja, det har skjedd før at folk har blitt forbanna på meg uten at jeg selv har skjønt hvorfor. Kommer sikkert til å skje igjen. Men ikke med FjellBekken.
Dæven, no gir æ mæ over .... tenk å bli overgitt over at nån tar vissvasse ditt alvorlig.
Ang gudstjeneste ... æ blir alltid flirfull og finn på mange dårlige vitser når æ tenke på det som fortelles i kirka
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by intruder »

Med så liten respons på innlegg om arbeidsinnvandring og gutter på "vårt" mottak,hvor de vantrives som bare det,ser jeg da hvorfor det ikke er mye "bråk" her... :-$
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by JohnnyTh »

intruder wrote:Med så liten respons på innlegg om arbeidsinnvandring og gutter på "vårt" mottak,hvor de vantrives som bare det,ser jeg da hvorfor det ikke er mye "bråk" her... :-$
Tror kanskje mange trodde du postet i feil tråd siden denne handler om forumet.

Kan forstå frustrasjonen din, men jeg må nok innrømme at jeg nok ikke hadde ansatt en asylsøker hvis jeg hadde noe å velge i.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Palma »

:roll: :-({|=
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by mekkern »

FjellBekken wrote: intruder du har så absolutt postet i riktig tråd, hoved interessen her er å fortelle at Det må du finne deg i, ikke hvordan asylsøker har det. =D>
Jeg skriver ikke dette som et direkte svar men litt om "å tåle eller finne seg i" enten på forumer eller livet forøvrig.

Noe må vi faktisk finne oss i hver dag-både vær, andre mennesker og bikkja til naboen som bjeffet 3 ganger-selv reklame på TV..
Men hva skal grensen være? og hvem skal sette standarden?
Hvis man skal skrive eller ytre seg slik at INGEN skal føle at "NOE KAN" oppfattes litt enten støtende-belærende-overlegent-underdanig-ironisk-kværulerende-fleipete-platt-ikke i god tråd med landets politiske hovedvekt-eller annet feil,hvis man leter?
DA er det ikke mye vi kan skrive, uten å by LITT på oss selv.(eller er vi en homogen masse med samme interesser og smak?)
Hvis noen får "skryt" for noe vil jo andre føle seg forbigått da også...

Hvis jeg skriver et innlegg som INGEN responderer på-skal jeg tolke det slik at jeg blir tiet ihjæl eller er det u-intressant? eller har bare ingen noe svar? -kan jo være at det jeg skrev er litt dust også(og ingen vil påpeke det),er jo ikke alt vi tenker/skriver som har gjennomgått en forhåndssensur bestandig.

Får jeg masse negativ respons så er jo det et tegn på at dette muligens ikke var passende.. :plystre

Jeg tror at forumet blir veldig "sterilt" og lite interessant hvis det ikke skal være rom for litt "takhøyde" som noen etterspurte.

Jaja... håper ingen tok dette "vrangt"..men noen ganger bør vi vel tåle litt....
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

mekkern wrote:.....

Hvis jeg skriver et innlegg som INGEN responderer på-skal jeg tolke det slik at jeg blir tiet ihjæl ...
Ja, det gjør i alle fall jeg ... jeg føler meg voldsomt utfrosset og tiet i hjel, nesten mobbet. Jeg skrev om en britisk gammel fiskebåt, jeg vrengte sjela og avslørte at jeg både drakk øl før jeg var 18 og at jeg har stor sympati med gamle alkoholiserte britiske fiskere ... og ikke jævel hadde noe å si :( :evil:


.......
mekkern wrote: Jaja... håper ingen tok dette "vrangt"......
I motsetning til meg. :-s

Nei, jeg er enig med deg ... man bør tåle at folk har litt forskjellige måter å ordlegge seg på og forskjellige tålegrenser ... man må jo også ha såpass takhøyde at man tåler at folk mener takhøyden er for stor.

Opp gjennom tidene har jeg vært involvert i et par heftige diskusjoner .. max .. og det har skjedd at folk blir direkte ufine og sjikanerende. Da er det enklest å overse det, og bare fortsette på den måten man vanligvis diskuterer ... og late som ingenting :-k :-k :-k ...... ..... (fikk plutselig en følelse av at jeg sitter her og bløffer)
Jeg har vel kanskje også blitt litt oppfyrt ved et par anledninger ... max
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Okda »

jhn wrote:
mekkern wrote:.....

Hvis jeg skriver et innlegg som INGEN responderer på-skal jeg tolke det slik at jeg blir tiet ihjæl ...
Ja, det gjør i alle fall jeg ... jeg føler meg voldsomt utfrosset og tiet i hjel, nesten mobbet. Jeg skrev om en britisk gammel fiskebåt, jeg vrengte sjela og avslørte at jeg både drakk øl før jeg var 18 og at jeg har stor sympati med gamle alkoholiserte britiske fiskere ... og ikke jævel hadde noe å si :( :evil:


.......
mekkern wrote: Jaja... håper ingen tok dette "vrangt"......
I motsetning til meg. :-s

Nei, jeg er enig med deg ... man bør tåle at folk har litt forskjellige måter å ordlegge seg på og forskjellige tålegrenser ... man må jo også ha såpass takhøyde at man tåler at folk mener takhøyden er for stor.

Opp gjennom tidene har jeg vært involvert i et par heftige diskusjoner .. max .. og det har skjedd at folk blir direkte ufine og sjikanerende. Da er det enklest å overse det, og bare fortsette på den måten man vanligvis diskuterer ... og late som ingenting :-k :-k :-k ...... ..... (fikk plutselig en følelse av at jeg sitter her og bløffer)
Jeg har vel kanskje også blitt litt oppfyrt ved et par anledninger ... max
Du har jo blitt from som ett lam etter at du blei grønn, tenker deg om minst en gang før du poster og så videre eller osv som de seie. Har ikke sett deg gira i det hele tatt når bare du landa etter eksklusjonen :smt059 .

Selvfølgelig kan det gå ei kule varmt noen ganger i diskusjoner - enkelte setter seg jo også ned med pcen en fredagskveld - eller gjør en torsdag til en fredagskveld og poster ut fra de forutsetningene. Andre kan jo ha blitt banka av kjerringa (det motsatte kan ikke ha skjedd siden det ikke er damer her inne (tror jeg)) og tar det ut gjennom tastaturet på forumet.

Det jeg vil frem til er at de fleste av oss har vel noen dager vi ikke burde ha postet, men så gjør vi det likevel og det er da det er viktig å ha såpass takhøyde at eventuelle fornærmelser sees på med overbærenhet og tas for det de er. Folk flest er jo trivelige folk - i hvert fall dersom de stort sett oppfører seg som folk og ikke bare er troll som skal fokke opp stemningen fordi de synes det er gøy å trekke på folk og har det som hobby.

Det er jo selvfølgelig diskusjoner hvor motparten er så dumme at de trenger å bli satt på plass men det er jo noe alle vet..... :roll: :twisted:
OkDa
Fjr 1300
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by KliffArne »

jhn wrote:Ang gudstjeneste ... æ blir alltid flirfull og finn på mange dårlige vitser når æ tenke på det som fortelles i kirka

Under gudstjenesten igår, så satt jeg rett foran et eldre par. Plutselig slapp gamlemor DEN brakfisen, tilogmed presten helt der oppe reagerte.
Da sier gamlemor til gubben; "Anton, e slapp akkorat ein lydlaus ein, ka ska eg gjera?" Hvorpå gubben svarer;" Fysst og fremmst trur e du bør skifta batteri i høyreapparatet!"
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by ArcticTiger »

Du Kliffern, den der, den syns jeg var litt for DRØYYY altså :shock: [-X [-X
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

Okda wrote:

Du har jo blitt from som ett lam etter at du blei grønn, tenker deg om minst en gang før du poster og så videre eller osv som de seie. Har ikke sett deg gira i det hele tatt når bare du landa etter eksklusjonen :smt059 .
:
Jeg har alltid vært from som et lam, og jeg tenker meg alltid om. Om Lorden hadde oppført seg på samme måte som hadelendingen, ville historien gjentatt seg. Jeg krangler ikke bare for å krangle ... her inne f.eks har jeg så langt ikke funnet noen å krangle med, eller noen grunn. Det samme gjelder jo på ikkebike. Jeg har aldri anstrengt meg for å fyre i gang noe ... men om noen sier noe jeg er sterkt uenig i, eller jeg synes er direkte dustete, så kan jeg meget godt gi beskjed om det.
Om det da blir en krangel eller bare en diskusjon, er helt opp til motparten .... så om du synes jeg er for from, så er det delvis din egen feil. Og det gjelder alle andre også ... HØRER DERE?

Dette innlegget er faktisk en raritet, et av få der jeg var seriøs hele veien ... nesten
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by DrGreve »

KliffArne wrote:
jhn wrote:Ang gudstjeneste ... æ blir alltid flirfull og finn på mange dårlige vitser når æ tenke på det som fortelles i kirka

Under gudstjenesten igår, så satt jeg rett foran et eldre par. Plutselig slapp gamlemor DEN brakfisen, tilogmed presten helt der oppe reagerte.
Da sier gamlemor til gubben; "Anton, e slapp akkorat ein lydlaus ein, ka ska eg gjera?" Hvorpå gubben svarer;" Fysst og fremmst trur e du bør skifta batteri i høyreapparatet!"
Ha, ha :) :thumleft
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Jompa »

jhn wrote:
Okda wrote:

Du har jo blitt from som ett lam etter at du blei grønn, tenker deg om minst en gang før du poster og så videre eller osv som de seie. Har ikke sett deg gira i det hele tatt når bare du landa etter eksklusjonen :smt059 .
:
Jeg har alltid vært from som et lam, og jeg tenker meg alltid om. Om Lorden hadde oppført seg på samme måte som hadelendingen, ville historien gjentatt seg. Jeg krangler ikke bare for å krangle ... her inne f.eks har jeg så langt ikke funnet noen å krangle med, eller noen grunn. Det samme gjelder jo på ikkebike. Jeg har aldri anstrengt meg for å fyre i gang noe ... men om noen sier noe jeg er sterkt uenig i, eller jeg synes er direkte dustete, så kan jeg meget godt gi beskjed om det.
Om det da blir en krangel eller bare en diskusjon, er helt opp til motparten .... så om du synes jeg er for from, så er det delvis din egen feil. Og det gjelder alle andre også ... HØRER DERE?

Dette innlegget er faktisk en raritet, et av få der jeg var seriøs hele veien ... nesten
E du ikke from da?
Utifra innlegget ditt litt lengre tilbake oppfatta æ deg som en ganske ivrig kirkegjenger.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by Jompa »

Bjerknez wrote:Stort sett så trives jeg begge steder, selv om jeg nå merker jeg er litt "mett" på forumpjatt. Det kan jo sikkert være min egen feil siden jeg har vert ganske så aktiv de siste 2-3 årene både her og på mcsiden. Jeg har ikke noen horn i siden til noen. Joda, noen kommer man bedre overens med enn andre, men sånn vil det vel alltid være.

Personlig mener jeg at det stort sett er en "hard kjerne" som holder forumet aktivt. Fjerner man 5-10 stk. nøkkelpersoner så er det kjørt. Det skal ikke mer til tror jeg. Man vil på et tidspunkt komme til et metningspunkt alle sammen og jeg merker faktisk at mitt er ganske så nære nå. Det blir mye snakk om hva som er best/raskest etc samt skrytetråder som ikke ligner grisen. Jada, jeg har selv vert aktiv der så dette er ikke for å henge ut noen eller gi noen pekefinger. Det er vel bare sånn det er. Men uansett så er jeg litt mett på det.

Jeg er vel den som liker å bruse litt med hårene og gi sterke meninger og jeg har selv ikke under bevisste provokasjonsstunt klart og bli uvenner med noen. Vertfall ikke i mine øyne.

Men en ting er jeg ganske sikker på. Uten LordShaft sin enorme innsats så hadde dette forumet fortsatt ligget i tåka som et spøkelses slott. Av moderatorene så er set vel stort sett kun LordShaft som faktisk bidrar med skikkelig innhold her inne. Turrefferatene holder jo en egen standard. Veldig bra jobba! :thumleft

Noe mer enn dette har jeg vel ikke tenkt til å mene denne gangen. Jeg trived begge steder fortsatt og jeg kommer nokæ aldri til å forstå hvorfor det skal være enten heller.

Keep up the good work :thumleft

Nå har jo du selv aktivt bidratt til å bli kvitt flere av "den harde kjernen" på det andre forumet,
i din tid som moderator sørget du for å fucke opp stemningen istedetfor å moderere.
Godt jobba.
Om du fikk noen uvenner vet jeg ikke, håper ikke det.

Nest siste avsnitt i innlegget ditt sier vel hva du mener om noen av dem du fikk være med å bli kvitt.
De bidrar ikke med noe skikkelig innhold.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvorfor er det så lite bråk her?

Post by jhn »

Jo, æ sa jo det ... har alltid vært from
Men ivrig kirkegjenger? Nææh, 8-10 ganger kanskje i hele mitt liv.
Man blir ikke from av å gå kirka
Post Reply