HiFi Asylet!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: HiFi Asylet!

Post by mekkern »

poulet_cavalier wrote:Strømkabler med "filter" er samme "snake oil" som høyttaler kablene. Forsterkere går på likespenning, og støy i 230v ac spiller liten rolle ("klippet"/overlagret likespenning kan gi "brum" i trafo men det er ikke temaet her).

Grunnen til at lyd oppfattes som bedre om kvelden tror jeg skyldes at det er mindre annen støy (trafikk, oppvaskmaskiner som surrer o.l.)

Saklig artikel om temaet: http://www.audioholics.com/audio-video- ... wer-cables

(ikke skyt ! [-( [-o< )
Når du har gjort deg opp en mening om at alle kabler låter likt og strømmen ikke kan lage støy hva er det neste? alle forsterkere låter likt og da samme med høyttalere?
ALT låter likt uansett?

Godt vi er forskjellige og lar oss lure alle sammen... :thumleft
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by poulet_cavalier »

mekkern wrote:
poulet_cavalier wrote:Strømkabler med "filter" er samme "snake oil" som høyttaler kablene. Forsterkere går på likespenning, og støy i 230v ac spiller liten rolle ("klippet"/overlagret likespenning kan gi "brum" i trafo men det er ikke temaet her).

Grunnen til at lyd oppfattes som bedre om kvelden tror jeg skyldes at det er mindre annen støy (trafikk, oppvaskmaskiner som surrer o.l.)

Saklig artikel om temaet: http://www.audioholics.com/audio-video- ... wer-cables

(ikke skyt ! [-( [-o< )
Når du har gjort deg opp en mening om at alle kabler låter likt og strømmen ikke kan lage støy hva er det neste? alle forsterkere låter likt og da samme med høyttalere?
ALT låter likt uansett?

Godt vi er forskjellige og lar oss lure alle sammen... :thumleft
Neida lar meg lure jeg også (drømmer om disse: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/g ... hoyttaler/). Men er de verd prisen? Ikke i nærheten engang er nå min påstand.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: HiFi Asylet!

Post by mekkern »

Spørs hvor fremtredende sykdommen er....men pris-verdi er nok "litt" i grensen her hvis en ikke følger opp hele veien og DA er en nær "diagnose"... :plystre
Men tror nok at toget har gått for meg nå...legger merke til at de aller øverste frekvensene har alderen lagt beslag på.... :smt022

Så det jeg har dratt i hus får greie seg.... :?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Har en god venn med et par B&W 802 D2 i stua. Man kan sikkert få både bedre og verre lyd til samme sum penger, men hos han låter det helt fantastisk.

Et stykke ned til de gode gamle Tannoy-kara jeg har i stua :lol:
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by poulet_cavalier »

Tommas wrote:Har en god venn med et par B&W 802 D2 i stua. Man kan sikkert få både bedre og verre lyd til samme sum penger, men hos han låter det helt fantastisk.

Et stykke ned til de gode gamle Tannoy-kara jeg har i stua :lol:
Det blir nok med å presse nesen mot vinduet på hifi klubben - de er litt for dyre og har litt for lav WAF.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Han avinstallerte "Wife 1.0", så da ble det plass til å oppgradere til "HiFi 2.0" 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by Bikeridr »

Tommas wrote:Han avinstallerte "Wife 1.0", så da ble det plass til å oppgradere til "HiFi 2.0" 8)
Heldigvis hadde jeg installert Hi-Fi 1.9 før Wife 1.0 ble installert. Wife 1.0 prøvde å krasje Hi-Fi 1.9 under installeringen, men det viste seg at WAF-SjokoladeKos beta 0.7 fungerte perfekt som den skulle :thumleft \:D/
User avatar
RoaHov
Posts: 17
Joined: 11 Oct 2015 21:10
MC: Triumph Speed Triple 1050r

Re: HiFi Asylet!

Post by RoaHov »

Uansett oppgraderinger, enten det gjelder waf eller 1.0, 0.7, 1,9 etc. er også en viktig del av hi-fi verdenen estetikk. Jeg får iallefall problemer med å fokusere på musikken, lydbildet når jeg får denne på skjermen samtidig! :redface \:D/ :shock:
Nyt musikken, om du klarer! :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Bikeridr wrote:
Tommas wrote:Han avinstallerte "Wife 1.0", så da ble det plass til å oppgradere til "HiFi 2.0" 8)
Heldigvis hadde jeg installert Hi-Fi 1.9 før Wife 1.0 ble installert. Wife 1.0 prøvde å krasje Hi-Fi 1.9 under installeringen, men det viste seg at WAF-SjokoladeKos beta 0.7 fungerte perfekt som den skulle :thumleft \:D/

Haha, bra!
Bjerknez

Re: HiFi Asylet!

Post by Bjerknez »

Eller så kan man oppgradere til "good wife 5.1". Da slipper man å installere "WAF-sjokoladekos Beta".

Det tar litt tid og innsikt å finne "Good Wife 5.1" da denne er ganske vanskelig å få tak i. Er nok derfor de fleste heller installerer "Wife 1.0" vil jeg tro.

Det beste er uansett å kvitte seg med "Wife" da denne ofte fucker opp for mange. Men da kan man også like godt avinstallere "sengekos 0.9 beta" noe som er en vesentlig del av systemet, selv om man klarer seg greit uten.

Noen ganger kan "håndjager 2.1" være en erstatter.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Har ikke du allerede et mikroanlegg med waf-faktor på 10?

Da er det jo ikke noe problem 8)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HiFi Asylet!

Post by Tosk »

I'll just leave this here.

http://oslohificenter.no/kabler/hoyttal ... talerkabel

(Trykk på 3 meter i dropdownmenyen)
Bjerknez

Re: HiFi Asylet!

Post by Bjerknez »

Halv mill for tre meter med kabel... :smt005 :smt005

Det er vel i slike tillfeller det er lov å tenke "Jeg er glad for at jeg ikke har surround anlegg"
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by poulet_cavalier »

Tosk wrote:I'll just leave this here.

http://oslohificenter.no/kabler/hoyttal ... talerkabel

(Trykk på 3 meter i dropdownmenyen)
Helt på høyde med snåsamannen, folkets strålevern og kornsirkelforeningen. Rettet mot munnpustere med foliehatt som nettopp har vunnet i lotto.

Men det er jo fri frakt da..
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: HiFi Asylet!

Post by Busa Trond »

Hehe... Den kabelprisen lugger nok litt I barten på "biltemahorene" :lol:
Post Reply