HiFi Asylet!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HiFi Asylet!

Post by JK95 »

Ørepropper til 2500kr?!?!?! :shock: :shock: :shock: Nei, da får Clas Ohlson sine billigste heller gjøre jobben :roll:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

JK95 wrote:Ørepropper til 2500kr?!?!?! :shock: :shock: :shock: Nei, da får Clas Ohlson sine billigste heller gjøre jobben :roll:
Demo på 'bay til 1500 8) Men obs om du titter på ebay, mange fake til rundt 700kr.
Men disse speller helt fantastisk :)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: HiFi Asylet!

Post by voodoodoo »

Kan noen si ifra til Lorden ar vi snakker om HiFi her i tråden slik at han slutter å nevne Bose.. Det blir jo minst like ille som å snakke om Biltema olje i en tråd om høykvalitets syntetisk glidemiddel..


Sent from my iPhone using Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HiFi Asylet!

Post by Tosk »

Bikeridr wrote: Nå har du føkka i quotinga. Det er absolutt *IKKE* jeg som har skrevet hva du har i sitatet. Det var Lord'en det. Jeg kommer aldri til å påstå at spotify blir "bra" på et godt anlegg. Så det, så.. [-X
Var da fælt da. Fornøyd nå? :P
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HiFi Asylet!

Post by Tosk »

Hvis du liker god lyd, og ikke "OMG MEST MULIG HARDBASSSSS CYKABLYAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111"

https://www.komplett.no/product/499134/ ... odetelefon

Kanskje greit med 32 ohm-versjonen om du liker høyt volum fra telefonen.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by Bikeridr »

Tosk wrote:
Bikeridr wrote: Nå har du føkka i quotinga. Det er absolutt *IKKE* jeg som har skrevet hva du har i sitatet. Det var Lord'en det. Jeg kommer aldri til å påstå at spotify blir "bra" på et godt anlegg. Så det, så.. [-X
Var da fælt da. Fornøyd nå? :P
Litt bedre :D

Ja, de Beyer'ne du lenker til har jeg også hørt mye bra om. Har ikke prøvd de selv, så jeg kan ikke uttale meg personlig.
Da jeg kjøpte mine (AKG K550 som jeg lenket til) var de nedsatt fra 1.990,- til 990,- i Hammerfest og da ble de kjøpt istedet for de jeg egentlig skulle gå for nemlig Sennheiser HD598, som jo også har høstet mange lovord..
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HiFi Asylet!

Post by Tosk »

Jeg er superfornøyd med dem. Nå har jeg riktignok ikke prøvd å justere EQ med de for å høre hva de klarer. Bruker de til nøytral lyd, men det er sånn jeg foretrekker det og.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Polk Audio LSi9 er av og til på Finn til ca 3K. Jeg kjøpte mine nye for 10K i 2005. Har for det meste kurert hifi-basillen. I et litt mindre rom gir disse nok trøkk (savner ikke sub) og ringradiator diskanten gjør øvre frkvenser behagelige (hater skarp diskant).
P.t. er den koblet til Creek Audio Classic som er god match (kjøpt brukt for 4K) pluss løs Fiio DAC, men lurer litt på ny Peachtree Nova forsterker...
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Kjøpte meg jo noen HIFIMAN HE400s hodetlf ifjor når mine gamle Grado SR60 fikk kabelbrudd (selvforskyldt) og HE400s spiller jo veldig korrekt og fint (og har sikkert mer potensiale ved oppgradering av hodetlf-forsterker), men har allikevel savnet den spilleglade "sounden" til Grado... så idag ble det nye Grado SR60e - og hvilken lyd! :shock:

Som hifi-tidsskriftene ynder å skrive: Her får du Champagne og kaviar til øl og pølse pris !

Veldig lite kresen på kilde og materiale - Alt høres veldig, veldig bra ut og det selv før hodetelefonene er ferdig innspilt...
(NB! Dette er åpne hodetlf, så ikke egnet til tog/buss/støyende omgivelser osv)

Vekten er også redusert en god del, så nå er de i kategorien "fjærlette".
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: HiFi Asylet!

Post by mekkern »

RuneMC wrote:Kjøpte meg jo noen HIFIMAN HE400s hodetlf ifjor når mine gamle Grado SR60 fikk kabelbrudd (selvforskyldt) og HE400s spiller jo veldig korrekt og fint (og har sikkert mer potensiale ved oppgradering av hodetlf-forsterker), men har allikevel savnet den spilleglade "sounden" til Grado... så idag ble det nye Grado SR60e - og hvilken lyd! :shock:

Som hifi-tidsskriftene ynder å skrive: Her får du Champagne og kaviar til øl og pølse pris !

Veldig lite kresen på kilde og materiale - Alt høres veldig, veldig bra ut og det selv før hodetelefonene er ferdig innspilt...
(NB! Dette er åpne hodetlf, så ikke egnet til tog/buss/støyende omgivelser osv)

Vekten er også redusert en god del, så nå er de i kategorien "fjærlette".
Sånn når det gjelder "åpne" hodetlf.
Har du testet STAX sine elektrostater?
Disse synes jeg låter gull-luftig selv om de ikke trykker mest bass..
Eksempelvis:
http://www.stax.co.jp/Pdf/Export/Web_News_SRS5100-E.pdf
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

@mekkern - Stax har jeg ikke lyttet til på et par tiår... unike på luft og rom fra det jeg husker... men ikke så praktiske eller mobile (krever jo den egne forsterkeren)... for ikke å snakke om prisen :shock:

Steve Huff liker også Grado
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Hva med litt "egen" strøm ;-)

http://www.wsj.com/articles/a-gift-for- ... 1471189463
TOKYO— Takeo Morita wanted absolutely the best fidelity possible from his audio system, so he bought a utility pole.

The 82-year-old lawyer already had a $60,000 American-made amplifier, 1960s German loudspeakers that once belonged to a theater, Japanese audio cables threaded with gold and silver, and other pricey equipment.

Normal electricity just wouldn’t do anymore. To tap into what Mr. Morita calls “pure” power, he paid $10,000 to plant a 40-foot-tall concrete pole in his front yard. On it perches his own personal transformer—that thing shaped like a cylindrical metal garbage can—which feeds power more directly from the grid.

Mr. Morita’s private utility pole
Mr. Morita’s private utility pole
“Electricity is like blood. If it is tainted, the whole body will get sick,” says Mr. Morita. “No matter how expensive the audio equipment is, it will be no good if the blood is bad.”

Demonstrating his power’s purity, he mounts a turntable with a vinyl record of Queen’s “I’m in Love With My Car,” settles into his sofa and beams. Pre-pole, he says, the vocals didn’t sound as lively as this.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: HiFi Asylet!

Post by mekkern »

Det er ikke "helt noldus" det der men litt mer enn de fleste vil legge i det ja...
Hvis du har en mekanisk bedrift vegg i vegg vil du kunne merke en bedring etter arbeidstid ja....
men et bra nettfilter tar det meste.

Ellers har jeg en kompis som brukte batteridrift for å koble seg helt av nettet..han koblet seg selv litt av nett et par år også så det er nok greit å ikke ta den helt ut ja.... :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HiFi Asylet!

Post by Tommas »

Er ikke noe unormalt med støy i strømnettet nei. Hadde susing i stereoanlegget i en leilighet jeg når jeg bodde i Oslo.

Ble ikke kvitt det, men alle problemer ble løst når naboen bar opp den gamle fryseren fra kjelleren. Kan ha vært tilfeldig da :lol:
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: HiFi Asylet!

Post by poulet_cavalier »

Strømkabler med "filter" er samme "snake oil" som høyttaler kablene. Forsterkere går på likespenning, og støy i 230v ac spiller liten rolle ("klippet"/overlagret likespenning kan gi "brum" i trafo men det er ikke temaet her).

Grunnen til at lyd oppfattes som bedre om kvelden tror jeg skyldes at det er mindre annen støy (trafikk, oppvaskmaskiner som surrer o.l.)

Saklig artikel om temaet: http://www.audioholics.com/audio-video- ... wer-cables

(ikke skyt ! [-( [-o< )
Post Reply