HiFi Asylet!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HiFi Asylet!

Post by tshansen »

Woodlook er på vei inn igjen ser jeg [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HiFi Asylet!

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Woodlook er på vei inn igjen ser jeg [emoji23]
Tror det aldri ble ute i den gården :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

Hei hei hei!

Kjellaren til mor og far skal ha vintage look 8) :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: HiFi Asylet!

Post by Trondgv »

Toven wrote:Hei hei hei!

Kjellaren til mor og far skal ha vintage look 8) :lol:
Helt enig 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

Trondgv wrote:
Toven wrote:Hei hei hei!

Kjellaren til mor og far skal ha vintage look 8) :lol:
Helt enig 8)
Det er grenser Trond... :lol: :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: HiFi Asylet!

Post by Trondgv »

Toven wrote:
Trondgv wrote:
Toven wrote:Hei hei hei!

Kjellaren til mor og far skal ha vintage look 8) :lol:
Helt enig 8)
Det er grenser Trond... :lol: :lol:
Joda...Men såå gale er det nå ikke [-X
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Hvilket merke er høyttalerne? Litt av samme look'en som på mine Kirsebærtre på høyttalere går da aldri av moten? :-k De er fortsatt enormt gode allround høyttalere og gir i tillegg nok dypbass for en liten stue, med sitt "power port" patent.

Apropos HifiMeDIY dac'en som jeg omtalte over så har den vist seg som et gullkjøp - dvs komboen PC som kilde gjennom denne DAC'en til en rørforsterker jeg har (MingDa MC34-A med hele 20 Watt godlyd per kanal i triode modus, levert av noen Winged-C EL34 rør), er en ganske perfekt kjede som gir ekstra fraspark i bassen med kjappe anslag samtidig som detaljrikdommen er stor - og det hele er veldig lyttbart. :)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

RuneMC wrote:Hvilket merke er høyttalerne? Litt av samme look'en som på mine Kirsebærtre på høyttalere går da aldri av moten? :-k De er fortsatt enormt gode allround høyttalere og gir i tillegg nok dypbass for en liten stue, med sitt "power port" patent.

Apropos HifiMeDIY dac'en som jeg omtalte over så har den vist seg som et gullkjøp - dvs komboen PC som kilde gjennom denne DAC'en til en rørforsterker jeg har (MingDa MC34-A med hele 20 Watt godlyd per kanal i triode modus, levert av noen Winged-C EL34 rør), er en ganske perfekt kjede som gir ekstra fraspark i bassen med kjappe anslag samtidig som detaljrikdommen er stor - og det hele er veldig lyttbart. :)

Disse: http://www.edifier.com/int/en/speakers/s2000pro
Alltid mote med litt plank! :D

Spennende mer røramp! Stueanlegg en vakker dag må nok innebære en røramp.. det er noe eget med lysende rør i ampen =D>
Godt DAC var et bra kjøp! Stor forskjell slike gjør altså.. selv lille FiiO dac/amp saken jeg kjøpte til DT770 headsettet utgjør stor forskjell fra pc'n "dac".

Edifier høyttalerne har burrbrown dac innebygd, som går for å være en god dac. Så spanderer ikke på noe fancy ekstern dac på disse med det første :)
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Så bra laget ut de Edifier'ne, selv om jeg ikke kjenner merket.

Faren med rørforsterker er tuberolling... så det ble endel kjøp av matchede rør fra USA. Det kostet vel etterhvert en god porsjon av rørforsterkeren men havnet til slut på Winged-C EL34 utgangsrør (syntes de ga best bass) og noen nyproduserte JJ på pre-siden. Jeg klarte å stoppe da. Gode transistor forsterkere kan ha mye av samme kvaliteter som gode rørforsterkere - men rørforsterkerne har tross alt litt ekstra sjarm.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

Hm... må jeg begynne å beise høyttalerne :-k

Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Well, spørs om ikke kineserne har "cut some corners" på materialkvaliteten :-k Leste litt mer om Edifiers og ser ut til å være god valuta for pengene, men samtidig finnes det endel kundeanmeldelser på Amazon om at ting plutselig kan slutte å virke.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

RuneMC wrote:Well, spørs om ikke kineserne har "cut some corners" på materialkvaliteten :-k Leste litt mer om Edifiers og ser ut til å være god valuta for pengene, men samtidig finnes det endel kundeanmeldelser på Amazon om at ting plutselig kan slutte å virke.
Mulig!
Virker solide bygd, men litt kjipt at det sprekker opp.. :P skal høre med de hva de sier om det.

Tja.. med elektronikk kan vel alt plutselig slutte å fungere. Får se hvor lenge disse holder. De forrige jeg hadde fra Hifi-klubben, Argon aktive, holdt i overkant 5 år før de plutselig sa takk for seg.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

Vært i kontakt med Dustin som jeg kjøpte høyttalerne fra, og ble enige om å høre direkte med Edifier før jeg eventuelt sendte høyttalerne inn.
Edifier svarte ikke på spørsmålet om dette ble dekket av garanti, men henviste meg til distributør for Norge som er en bedrift i Danmark. Tok kontakt med de og de tok igjen kontakt med Edifier. Løsningen var da å sende høyttalerne til Danmark (på egen regning) og få penger kreditert. Problemet er bare at distributøren i Danmark ikke kunne fortelle meg hva slags sum jeg skulle få.. ettersom de ikke solgte høyttalerne i utgangspunktet. Jeg skulle få beløpet som Edifier gav dem.. Lite aktuelt..

Snakket så med Dustin igjen så skal sende de inn til dem, slik at de skal ta det videre. Tar jo noen gode 2-3 uker og så er det en risiko (som jeg føler) at det kan bli høyt servicegebyr for en eventuelt ikke dekt retur/feil... Men de sa at det mest sannsynlig skulle gå bra ettersom jeg hadde vært i kontakt med Edifier og den løsningen sjappa i Danmark tilbydde.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HiFi Asylet!

Post by Toven »

Tilbudt nye høyttalere eller penger.. hmmm :-k
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HiFi Asylet!

Post by RuneMC »

Feriepenger på konto og dårlig impulskontroll - det er fali det... [-X :roll: :-D

...men har fundert på disse høyttalerne en stund så da "Smoked Oak" varianten (den peneste IMO) som har vært utsolgt, plutselig var "In stock" igjen, så rykket det i kjøpefingeren.

https://www.buchardtaudio.com/shop/s400-smoked-oak

Tiden får vise om det er galskap å betale 20K (når ferdig fortollet) for et par sko-eske-størrelse høyttalere :-k
Men rasjonalisert opp mot at jeg tross alt har hatt nåværende høyttalere i 14 år - så får jeg satse på at dette blir en oppgradering 8)
(...og "worst case" så er det gratis retur innen 30 dgr, hvis man ikke blir fornøyd)

[youtube][/youtube]

EDIT*** Etter et par ukers A-B testing mot Polk LSi9 så fant jeg ut at det var såpass lite forbedring at jeg valgte å returnere. Pengene tilbake på konto og kjøpe-ny-hifi-basillen tilbake til slumremodus. Hadde jeg ikke hatt LSi9 fra før så hadde de nok blitt værende. Imponerende trøkk i bunnen og tilsvarende god detaljering. ****
Post Reply