Gassbrenner

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Gassbrenner

Post by JohnnyTh »

LordShaft wrote:Hvorfor ikke gass? En multifuel brenner er langt mer plunder å rigge opp, få varme i og krever langt mer arbeid! Det er helt klart å foretrekke om du lager mye mat, større måltid eller for flere personer, men når du bare trenger utstyr til å koke opp litt vann eller raskt varme opp noe mat, egg eller bacon så er gass langt billigere og raskere
Tja. 30 sek kanskje på å kople til tanken, så slippe ut lit bensin og forvarme den i 30-40 sek før man tenner. Ikke så fryktelig mye mer arbeid. Jeg er ike helt sikker på at gass er raskere å bruke til å koke opp litt vann siden du får større effekt i en bensinbrenner.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Gassbrenner

Post by JohnnyTh »

JohnnyTh wrote:
LordShaft wrote:Hvorfor ikke gass? En multifuel brenner er langt mer plunder å rigge opp, få varme i og krever langt mer arbeid! Det er helt klart å foretrekke om du lager mye mat, større måltid eller for flere personer, men når du bare trenger utstyr til å koke opp litt vann eller raskt varme opp noe mat, egg eller bacon så er gass langt billigere og raskere
Tja. 30 sek kanskje på å kople til tanken, så slippe ut lit bensin og forvarme den i 30-40 sek før man tenner. Ikke så fryktelig mye mer arbeid. Jeg er ike helt sikker på at gass er raskere å bruke til å koke opp litt vann siden du får større effekt i en bensinbrenner.
Edit
På Primus sin side så er dere gassprenner oppgitt til 2 min og 40 sek for å koke en liter vann. Mulitifuelen er oppgitt til 2 min blank. Det er ikke oppgitt hvilket brensel som ble benyttet.
https://www.primusshop.no/
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Gassbrenner

Post by Epylypzon »

Vannet mitt koker ikke noe fortere med multifuelen enn dem jeg er med som bruker biltema/europris gassbrenner.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Post Reply