Re: Den store streetfighter tråden!
Posted: 30 Dec 2017 09:56
http://www.gq-magazine.co.uk/article/ap ... ory-reviewAprilia's Tuono V4 1100 Factory will scare you senseless
http://www.gq-magazine.co.uk/article/ap ... ory-reviewAprilia's Tuono V4 1100 Factory will scare you senseless
En artikkel full av superlativer.hakhap wrote: http://www.gq-magazine.co.uk/article/ap ... ory-review
knutk wrote:Artikkelen avsluttes med et spørsmål: "The only question we're left with is: why don't more people buy these things?"
I min oppvekst og de jeg har rundt meg så har aldri, og jeg gjentar aldri, svaret på italiensk motor vært Fiat, ja "alle" vet at Fiat er italienskt, men det som nevnes er noe helt andre merke somknutk wrote: Artikkelen avsluttes med et spørsmål: "The only question we're left with is: why don't more people buy these things?"
Jeg kjenner ikke til salget i andre land, men i Norge tror jeg folk generelt er skeptiske til alt av Italienske kjøretøy. Kommer det fra Italia tenker man Fiat. Og jeg kjenner ingen som vil seg selv så vondt at han/hun kjøper seg en Fiat personbil.
Må ikke ikke være mer gjerrig en at du vipper ut en Bitcoin eller to, så blir det ny tørrkløtsjJK95 wrote:En ting er sikkert, har jeg økonomi til det når våren kommer blir det italiensk sykkel på ny Makan til sjelfull sykkel Ikke har jeg dårlig erfaring med italiener heller
Ny tørrclutch innvolverer fort en god bitcoin ja, dessverre har jeg ikke en brøkdel av en Men time will showBusa Trond wrote:Må ikke ikke være mer gjerrig en at du vipper ut en Bitcoin eller to, så blir det ny tørrkløtsjJK95 wrote:En ting er sikkert, har jeg økonomi til det når våren kommer blir det italiensk sykkel på ny Makan til sjelfull sykkel Ikke har jeg dårlig erfaring med italiener heller
Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.knutk wrote:Jeg er helt enig i at Italienerne er uslåelige når det kommer til design, frekke fargekombinasjoner og til tider spenstige tekniske løsninger.
Visuelt er det ofte rullende smykker. Motorene kan også være som @mekkern skriver, rimelig heftige. så lenge de funker.
Men en ting er å nyte synet, en annen ting er å eie. De avbildete bilene deler skjebne med mange av sine brødre, både tidligere og senere produksjon, dvs notorisk særdeles service krevende.
Enkelte mennesker er villig til å leve med denne risikoen, og tar manglende logistikk for deleleveranser som en del av sjarmen. Selv om jeg ikke er der selv synes jeg det er fint at noen ofrer seg for da har vi andre noe pent å se på uten å behøve å irritere oss over de Italienske særegenhetene.
Men gruppen som er villig til å akseptere det er liten, derfor sliter de med masse-salg, selv om kjøretøyene holder hele testperioden.
Selv er jeg av den litt kjedelige typen. Jeg vil ha en sykkel som starter og går. Når jeg er på tur kan jeg strekke meg til å fylle bensin, men ellers ønsker jeg ikke å tenke på muligheten av å bli sittende i grøfta å vente på bergningsbil, eller komme hjem og bestille en del for så å vente i uvisse i ukesvis. Tre dager venting holder fint for min del.
Dog er vi alle forskjellige, og takk for det. Jeg har ikke noe imot at andre kjøper italienske sykler/biler, bare jeg slipper å gjøre det selv. Og om salgstallene er en rettesnor er jeg ikke den eneste med den holdningen.
Noen sykler har jo mere feil enn andre, sånn er det bare og det bør jo være greit å påpeke.JRO wrote:Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.knutk wrote:Jeg er helt enig i at Italienerne er uslåelige når det kommer til design, frekke fargekombinasjoner og til tider spenstige tekniske løsninger.
Visuelt er det ofte rullende smykker. Motorene kan også være som @mekkern skriver, rimelig heftige. så lenge de funker.
Men en ting er å nyte synet, en annen ting er å eie. De avbildete bilene deler skjebne med mange av sine brødre, både tidligere og senere produksjon, dvs notorisk særdeles service krevende.
Enkelte mennesker er villig til å leve med denne risikoen, og tar manglende logistikk for deleleveranser som en del av sjarmen. Selv om jeg ikke er der selv synes jeg det er fint at noen ofrer seg for da har vi andre noe pent å se på uten å behøve å irritere oss over de Italienske særegenhetene.
Men gruppen som er villig til å akseptere det er liten, derfor sliter de med masse-salg, selv om kjøretøyene holder hele testperioden.
Selv er jeg av den litt kjedelige typen. Jeg vil ha en sykkel som starter og går. Når jeg er på tur kan jeg strekke meg til å fylle bensin, men ellers ønsker jeg ikke å tenke på muligheten av å bli sittende i grøfta å vente på bergningsbil, eller komme hjem og bestille en del for så å vente i uvisse i ukesvis. Tre dager venting holder fint for min del.
Dog er vi alle forskjellige, og takk for det. Jeg har ikke noe imot at andre kjøper italienske sykler/biler, bare jeg slipper å gjøre det selv. Og om salgstallene er en rettesnor er jeg ikke den eneste med den holdningen.
Hvis vi kan bruke dette forumet som referanse er det helt klart andre merker som har feilet i løpet av 2017, og ikke de italienske.
Så skjerp deg knutk, dette innlegget ditt var ikke i ånden om at vi som kjører sammen på flere turer i løpet av mc sesongen er likeverdige motorsyklister og at enkelte av oss må forvente å stå i grøfta å vente på bergingsbil på grunn av valget av mc.
JRO wrote: Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.
Hvis vi kan bruke dette forumet som referanse er det helt klart andre merker som har feilet i løpet av 2017, og ikke de italienske.
Så skjerp deg knutk, dette innlegget ditt var ikke i ånden om at vi som kjører sammen på flere turer i løpet av mc sesongen er likeverdige motorsyklister og at enkelte av oss må forvente å stå i grøfta å vente på bergingsbil på grunn av valget av mc.
Ja, det gjorde det. Det må jeg innrømme, og årsaken til det er at både Mekkern og knutk er personer som jeg har dyp respekt for. De er begge høyt kvalifiserte og dyktige mekanikere. Jeg har hørt begge holde gode foredrag om mc motorer som går langt utover det jeg er kapabel til å forstå. Når da Mekkern sammenligner italienske motorer med fyllekuler og knutk mener vi som kjøper italiensk bare kan stå i grøfta og vente på bergningsbil så ja dette går inn på meg.Palma wrote:JRO wrote: Det gikk tydeligvis inn over deg JRO, det med den kalkunen du svidde i dag...
Det var det med romslighet og det å være åpen for andres meninger da... og ikke så jævlig hårsår på egne vegne. Er du trygg og fornøyd med ditt valg så ok. Helt flott. Kos deg med det. Jeg kjører en gammel sykkel som både Knut og andre karakteriserer som utdatert osv. Men jeg trives med den, er helt trygg på den og blir ikke såra og vonbroten om noen sier noe om den. Men nå er ikke Betty noe italiener heller da... [emoji23][emoji23][emoji23]JRO wrote:Ja, det gjorde det. Det må jeg innrømme, og årsaken til det er at både Mekkern og knutk er personer som jeg har dyp respekt for. De er begge høyt kvalifiserte og dyktige mekanikere. Jeg har hørt begge holde gode foredrag om mc motorer som går langt utover det jeg er kapabel til å forstå. Når da Mekkern sammenligner italienske motorer med fyllekuler og knutk mener vi som kjøper italiensk bare kan stå i grøfta og vente på bergningsbil så ja dette går inn på meg.Palma wrote:JRO wrote: Det gikk tydeligvis inn over deg JRO, det med den kalkunen du svidde i dag...
Jeg har i alle mine år som mc forumist ikke rakket ned på andres valg av mc og skal ikke gjøre det nå heller. At vi kan holde litt leven med hverandre og snakke opp egen sykkel og ned andres sykler er helt greit så lenge det er i en munter tone. Men akkurat disse innleggene oppfatter jeg ikke slik.
Her er det dyktige mekanikere som disser et helt lands både biler og motorsykler og det syns jeg ikke er riktig. At de ikke ville kjøpt en mc fra Italia selv behøver ikke å bety at andre som gjør det har gjort dårlige valg.
Og jeg har ikke svidd kalkun, men jeg svidde faktisk ribba i år.