Den store streetfighter tråden!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

Aprilia's Tuono V4 1100 Factory will scare you senseless
http://www.gq-magazine.co.uk/article/ap ... ory-review
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by knutk »

En artikkel full av superlativer.
Artikkelen avsluttes med et spørsmål: "The only question we're left with is: why don't more people buy these things?"

Jeg kjenner ikke til salget i andre land, men i Norge tror jeg folk generelt er skeptiske til alt av Italienske kjøretøy. Kommer det fra Italia tenker man Fiat. Og jeg kjenner ingen som vil seg selv så vondt at han/hun kjøper seg en Fiat personbil.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by mekkern »

Setter litt likhet mellom fyllekule og italienske kjøretøy:
Morro mens det står på .men fyllesyken er ikke noe gøy. :lol:

Så lenge en ikke har de lengre enn reklamasjonstiden går det jo.
Elektronikk har ikke vært italias sterkeste side tradisjonelt.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Tommas »

knutk wrote:Artikkelen avsluttes med et spørsmål: "The only question we're left with is: why don't more people buy these things?"

8)


Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

knutk wrote: Artikkelen avsluttes med et spørsmål: "The only question we're left with is: why don't more people buy these things?"

Jeg kjenner ikke til salget i andre land, men i Norge tror jeg folk generelt er skeptiske til alt av Italienske kjøretøy. Kommer det fra Italia tenker man Fiat. Og jeg kjenner ingen som vil seg selv så vondt at han/hun kjøper seg en Fiat personbil.
I min oppvekst og de jeg har rundt meg så har aldri, og jeg gjentar aldri, svaret på italiensk motor vært Fiat, ja "alle" vet at Fiat er italienskt, men det som nevnes er noe helt andre merke som

Ferrari:
Image

Lamborghini:
Image

Ducati:
Image


med følgende beskrivelser: design, pasjon, performance, rød, personlighet, racing.

Selvfølgeglig kommer det opp innenfor personlighet at opp gjennom årene har de ikke alltid vært de mest pålitelige motorkjøretøyene og for de fleste er alt utenom Ducati uopnåelig drøm å eie.

men aldri har Fiat kommer opp :-k kan være jeg er fra en yngre generasjon enn deg knutk.

Når det gjelder Norge er det mange ting som spiller inn men ja historisk upålitlighet er veldig mye i omtale fortsatt men viktigere er nok at forhandler nettverkene er så tynne at det i stort ikke finnes utenom østlandet.
Når det gjelder Aprilia er importøren bortimot ikke veldig aktiv med markedsføring av Aprilia, mer enn å pushe 50cc fra Piaggio, og vis en sammenligner med den svenske Aprilia siden og den norske så skiller de seg nevnverdig ut og ikke til fordel for den norske.

Aprilia gjør en hel del events men ikke nord før Holland virker det som og mest rundt middelhavet dette spiller og inn på hvorfor folk her i nord ikke kjøper eller ens vet om merket, og igjen Aprilia(Piaggio) av noen grunn virker ikke klare å markedsføre de store "dyre" syklene.

I USA har Aprilia US et veldig dårlig rykte for å prøve å snike seg unna garanti ting og å har autoriserte verksted som aldri sett noe større enn en 50CC (dette er info fra forum så ta det litt med en klype salt).

Nå er Aprilia en veldig liten produsent av motorsykler og det selvfølgelig begrenser ting siden det virker som Piaggio ikke prøver / klarer å løfte sine merke som Aprilia, Moto Guzzi etc uten fokuserer på 50CC (som er der det generes mest penger fra en rapport jeg leste noe sted)

Men for meg er det egentlig helt greit så lenge jeg kan kjøpe og få service på min relative uvanlige sykkel \:D/ som i stort vinner alle tester i sin kategori, super naked, :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

En ting er sikkert, har jeg økonomi til det når våren kommer blir det italiensk sykkel på ny \:D/ Makan til sjelfull sykkel :love Ikke har jeg dårlig erfaring med italiener heller \:D/ :lol:
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Busa Trond »

JK95 wrote:En ting er sikkert, har jeg økonomi til det når våren kommer blir det italiensk sykkel på ny \:D/ Makan til sjelfull sykkel :love Ikke har jeg dårlig erfaring med italiener heller \:D/ :lol:
Må ikke ikke være mer gjerrig en at du vipper ut en Bitcoin eller to, så blir det ny tørrkløtsj :twisted:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Busa Trond wrote:
JK95 wrote:En ting er sikkert, har jeg økonomi til det når våren kommer blir det italiensk sykkel på ny \:D/ Makan til sjelfull sykkel :love Ikke har jeg dårlig erfaring med italiener heller \:D/ :lol:
Må ikke ikke være mer gjerrig en at du vipper ut en Bitcoin eller to, så blir det ny tørrkløtsj :twisted:
Ny tørrclutch innvolverer fort en god bitcoin ja, dessverre har jeg ikke en brøkdel av en :redface Men time will show :-#
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by knutk »

Jeg er helt enig i at Italienerne er uslåelige når det kommer til design, frekke fargekombinasjoner og til tider spenstige tekniske løsninger.
Visuelt er det ofte rullende smykker. Motorene kan også være som @mekkern skriver, rimelig heftige. så lenge de funker.
Men en ting er å nyte synet, en annen ting er å eie. De avbildete bilene deler skjebne med mange av sine brødre, både tidligere og senere produksjon, dvs notorisk særdeles service krevende.

Enkelte mennesker er villig til å leve med denne risikoen, og tar manglende logistikk for deleleveranser som en del av sjarmen. Selv om jeg ikke er der selv synes jeg det er fint at noen ofrer seg for da har vi andre noe pent å se på uten å behøve å irritere oss over de Italienske særegenhetene.
Men gruppen som er villig til å akseptere det er liten, derfor sliter de med masse-salg, selv om kjøretøyene holder hele testperioden.

Selv er jeg av den litt kjedelige typen. Jeg vil ha en sykkel som starter og går. Når jeg er på tur kan jeg strekke meg til å fylle bensin, men ellers ønsker jeg ikke å tenke på muligheten av å bli sittende i grøfta å vente på bergningsbil, eller komme hjem og bestille en del for så å vente i uvisse i ukesvis. Tre dager venting holder fint for min del.

Dog er vi alle forskjellige, og takk for det. Jeg har ikke noe imot at andre kjøper italienske sykler/biler, bare jeg slipper å gjøre det selv. Og om salgstallene er en rettesnor er jeg ikke den eneste med den holdningen.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JRO »

knutk wrote:Jeg er helt enig i at Italienerne er uslåelige når det kommer til design, frekke fargekombinasjoner og til tider spenstige tekniske løsninger.
Visuelt er det ofte rullende smykker. Motorene kan også være som @mekkern skriver, rimelig heftige. så lenge de funker.
Men en ting er å nyte synet, en annen ting er å eie. De avbildete bilene deler skjebne med mange av sine brødre, både tidligere og senere produksjon, dvs notorisk særdeles service krevende.

Enkelte mennesker er villig til å leve med denne risikoen, og tar manglende logistikk for deleleveranser som en del av sjarmen. Selv om jeg ikke er der selv synes jeg det er fint at noen ofrer seg for da har vi andre noe pent å se på uten å behøve å irritere oss over de Italienske særegenhetene.
Men gruppen som er villig til å akseptere det er liten, derfor sliter de med masse-salg, selv om kjøretøyene holder hele testperioden.

Selv er jeg av den litt kjedelige typen. Jeg vil ha en sykkel som starter og går. Når jeg er på tur kan jeg strekke meg til å fylle bensin, men ellers ønsker jeg ikke å tenke på muligheten av å bli sittende i grøfta å vente på bergningsbil, eller komme hjem og bestille en del for så å vente i uvisse i ukesvis. Tre dager venting holder fint for min del.

Dog er vi alle forskjellige, og takk for det. Jeg har ikke noe imot at andre kjøper italienske sykler/biler, bare jeg slipper å gjøre det selv. Og om salgstallene er en rettesnor er jeg ikke den eneste med den holdningen.
Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.
Hvis vi kan bruke dette forumet som referanse er det helt klart andre merker som har feilet i løpet av 2017, og ikke de italienske.

Så skjerp deg knutk, dette innlegget ditt var ikke i ånden om at vi som kjører sammen på flere turer i løpet av mc sesongen er likeverdige motorsyklister og at enkelte av oss må forvente å stå i grøfta å vente på bergingsbil på grunn av valget av mc. [-X :-k
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by jhn »

JRO wrote:
knutk wrote:Jeg er helt enig i at Italienerne er uslåelige når det kommer til design, frekke fargekombinasjoner og til tider spenstige tekniske løsninger.
Visuelt er det ofte rullende smykker. Motorene kan også være som @mekkern skriver, rimelig heftige. så lenge de funker.
Men en ting er å nyte synet, en annen ting er å eie. De avbildete bilene deler skjebne med mange av sine brødre, både tidligere og senere produksjon, dvs notorisk særdeles service krevende.

Enkelte mennesker er villig til å leve med denne risikoen, og tar manglende logistikk for deleleveranser som en del av sjarmen. Selv om jeg ikke er der selv synes jeg det er fint at noen ofrer seg for da har vi andre noe pent å se på uten å behøve å irritere oss over de Italienske særegenhetene.
Men gruppen som er villig til å akseptere det er liten, derfor sliter de med masse-salg, selv om kjøretøyene holder hele testperioden.

Selv er jeg av den litt kjedelige typen. Jeg vil ha en sykkel som starter og går. Når jeg er på tur kan jeg strekke meg til å fylle bensin, men ellers ønsker jeg ikke å tenke på muligheten av å bli sittende i grøfta å vente på bergningsbil, eller komme hjem og bestille en del for så å vente i uvisse i ukesvis. Tre dager venting holder fint for min del.

Dog er vi alle forskjellige, og takk for det. Jeg har ikke noe imot at andre kjøper italienske sykler/biler, bare jeg slipper å gjøre det selv. Og om salgstallene er en rettesnor er jeg ikke den eneste med den holdningen.
Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.
Hvis vi kan bruke dette forumet som referanse er det helt klart andre merker som har feilet i løpet av 2017, og ikke de italienske.

Så skjerp deg knutk, dette innlegget ditt var ikke i ånden om at vi som kjører sammen på flere turer i løpet av mc sesongen er likeverdige motorsyklister og at enkelte av oss må forvente å stå i grøfta å vente på bergingsbil på grunn av valget av mc. [-X :-k
Noen sykler har jo mere feil enn andre, sånn er det bare og det bør jo være greit å påpeke.
Men rett skal være rett ... det er BMW som topper lista, første italiener er helt ned på andre plass.
Om vi regner can-am som motorsykkel, havner BMW på 2. og Ducati på 3.
https://www.consumerreports.org/cro/new ... sFull=true
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Palma »

JRO wrote: Med hvilken bakgrunn har du til å skrive dette knutk, har du noen henvisninger som sier at dagens italienske motorer har flere feil enn andre produsenter, kan være enig i at kanskje tidligere motorer fra Italia kunne være krevende men dagens motorer står ikke tilbake for noe annet er min påstand. Jeg oppfatter meg ikke som om at jeg ofrer meg for at andre skal ha noe pent å se på. Og avsnittet ditt angående at du er en litt kjedelig type, henger ikke på greip.
Hvis vi kan bruke dette forumet som referanse er det helt klart andre merker som har feilet i løpet av 2017, og ikke de italienske.

Så skjerp deg knutk, dette innlegget ditt var ikke i ånden om at vi som kjører sammen på flere turer i løpet av mc sesongen er likeverdige motorsyklister og at enkelte av oss må forvente å stå i grøfta å vente på bergingsbil på grunn av valget av mc. [-X :-k
Image
Det gikk tydeligvis inn over deg JRO, det med den kalkunen du svidde i dag... :-k :roll:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JRO »

Palma wrote:
JRO wrote: Det gikk tydeligvis inn over deg JRO, det med den kalkunen du svidde i dag... :-k :roll:
Ja, det gjorde det. Det må jeg innrømme, og årsaken til det er at både Mekkern og knutk er personer som jeg har dyp respekt for. De er begge høyt kvalifiserte og dyktige mekanikere. Jeg har hørt begge holde gode foredrag om mc motorer som går langt utover det jeg er kapabel til å forstå. Når da Mekkern sammenligner italienske motorer med fyllekuler og knutk mener vi som kjøper italiensk bare kan stå i grøfta og vente på bergningsbil så ja dette går inn på meg.
Jeg har i alle mine år som mc forumist ikke rakket ned på andres valg av mc og skal ikke gjøre det nå heller. At vi kan holde litt leven med hverandre og snakke opp egen sykkel og ned andres sykler er helt greit så lenge det er i en munter tone. Men akkurat disse innleggene oppfatter jeg ikke slik.

Her er det dyktige mekanikere som disser et helt lands både biler og motorsykler og det syns jeg ikke er riktig. At de ikke ville kjøpt en mc fra Italia selv behøver ikke å bety at andre som gjør det har gjort dårlige valg.

Og jeg har ikke svidd kalkun, men jeg svidde faktisk ribba i år. :D :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by ojda »

Hvis vi skynter oss nå, så bør vi rekke å bli uvenner før året er over \:D/
Hilsen en med feil på sykkelen, men med pokker så mange timers kosekjøring innimellom det :thumleft
Det finnes andre gleder i mc-livet enn en feilfri sykkel [-X
Godt Nytt År GUTTÆR :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Palma »

JRO wrote:
Palma wrote:
JRO wrote: Det gikk tydeligvis inn over deg JRO, det med den kalkunen du svidde i dag... :-k :roll:
Ja, det gjorde det. Det må jeg innrømme, og årsaken til det er at både Mekkern og knutk er personer som jeg har dyp respekt for. De er begge høyt kvalifiserte og dyktige mekanikere. Jeg har hørt begge holde gode foredrag om mc motorer som går langt utover det jeg er kapabel til å forstå. Når da Mekkern sammenligner italienske motorer med fyllekuler og knutk mener vi som kjøper italiensk bare kan stå i grøfta og vente på bergningsbil så ja dette går inn på meg.
Jeg har i alle mine år som mc forumist ikke rakket ned på andres valg av mc og skal ikke gjøre det nå heller. At vi kan holde litt leven med hverandre og snakke opp egen sykkel og ned andres sykler er helt greit så lenge det er i en munter tone. Men akkurat disse innleggene oppfatter jeg ikke slik.

Her er det dyktige mekanikere som disser et helt lands både biler og motorsykler og det syns jeg ikke er riktig. At de ikke ville kjøpt en mc fra Italia selv behøver ikke å bety at andre som gjør det har gjort dårlige valg.

Og jeg har ikke svidd kalkun, men jeg svidde faktisk ribba i år. :D :thumleft
Det var det med romslighet og det å være åpen for andres meninger da... og ikke så jævlig hårsår på egne vegne. Er du trygg og fornøyd med ditt valg så ok. Helt flott. Kos deg med det. Jeg kjører en gammel sykkel som både Knut og andre karakteriserer som utdatert osv. Men jeg trives med den, er helt trygg på den og blir ikke såra og vonbroten om noen sier noe om den. Men nå er ikke Betty noe italiener heller da... [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Post Reply