Den store streetfighter tråden!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Kant1 »

knutk wrote:
ojda wrote:
knutk wrote:
Nå er det nytt år og jeg har lovet kjærringa å være snill.
HELE ÅRET :shock: Du ække riktig navla [-(
Ingen fare. Hun er fra NN, og der er det "Man kan da ikke både love og holde" som gjelder \:D/ \:D/
Jeg SYNS jeg hører henne :-D Fantastisk kommentar, hun kunne vært politiker med den holdningen der :-D
Hilse, og ønske godt nytt år :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

knutk wrote:
hakhap wrote:
JK95 wrote:Skulle nesten tro du var modellbevisst [emoji38]
Neida ikke i det hele tatt :D plus må det nevnes noe annet enn BMW GS som traktor mafiaen kommer med hele tida :D
Eh.. Om man leser gjennom de ulike trådene er det vel kanskje ikke "traktormafiaen" som skryter mest av syklene sine?
Vi forteller mer om hvor mye glede vi har av turene vi tar og stedene vi drar til, eller?
Vil påstå det oppgjennom tiden har vært mye skryt generelt om hvor perfekte traktorene er til alt, de er liksom Guds gave til alle som kun kan ha en motorsykkel :-#
Gode turfortellinger mener jeg å ha lest fra nåværende traktoreiere også før de kjøpte traktor, uansett om de kjørte racing, streetfighter eller HD :-k
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by knutk »

JK95 wrote: Vil påstå det oppgjennom tiden har vært mye skryt generelt om hvor perfekte traktorene er til alt, de er liksom Guds gave til alle som kun kan ha en motorsykkel :-#
Det gutten min er ikke skryt, det er et resume av fakta \:D/ \:D/
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

knutk wrote:
JK95 wrote: Vil påstå det oppgjennom tiden har vært mye skryt generelt om hvor perfekte traktorene er til alt, de er liksom Guds gave til alle som kun kan ha en motorsykkel :-#
Det gutten min er ikke skryt, det er et resume av fakta \:D/ \:D/
Og jeg kommer sikkert til å spre samme "fakta" en gang i fremtiden, men det tror jeg blir en stund til ;-)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by knutk »

JK95 wrote:
knutk wrote:
JK95 wrote: Vil påstå det oppgjennom tiden har vært mye skryt generelt om hvor perfekte traktorene er til alt, de er liksom Guds gave til alle som kun kan ha en motorsykkel :-#
Det gutten min er ikke skryt, det er et resume av fakta \:D/ \:D/
Og jeg kommer sikkert til å spre samme "fakta" en gang i fremtiden, men det tror jeg blir en stund til ;-)
Det vil jo tiden vise.
Jeg har selv vært i samme posisjon du referer til. Etter å ha solgt sykkel i ungdomsårene for å finansiere utdannelse kjøpte jeg sykkel på nytt da minste jenta var stor nok til å sitte på. Valget falt på en K100RS, mye til felles med Ducatien du har. Jeg trivdes godt på sykkelen og hadde mange flotte turer på den. Men etter hvert som årene seg på og kroppens tyngdepunkt forflyttet seg begynte jeg å kjenne at kjørestillingen som jeg tidligere trivdes med begynte å merkes. Den litt fremoverlente kjørestilen begynte å kjennes i nakke, skuldre og handledd, og det var dags å skifte til sykkel med mer oppreist kjørestilling. Etter å ha kjørt flere modeller hadde jeg en lengre periode på K1300GT.
Etter som tiden gikk og jeg hadde kjørt de fleste løypene langs hovedveier kom lysten til å utforske flere bakveier, og GT'n fikk selskap med en F800GS, som var tiltenkt de nevnte småveier. Til min forbauselse endte jeg opp med mer tid på F800 enn på GT'n. Ikke pga. kjørestillingen, men sykkelens enkelhet og lange fjæringsvei gjorde at jeg storkoste meg på veier som jeg tidligere hadde unngått. Sykkelens lavere vekt gjorde den mye lettere å kjøre på svingete veier, og selv om den hadde ca halvparten av HK i forhold til GT'n opplevdes det ikke som en hemsko.

Etter hvert ble der så mange km på GT'n at det var dags å bytte, men til hva? K1600 var ikke interessant, så jeg havna opp med en 1200GSA. Tanken var å erstatte både 1300GT og 800GS. GT'n forsvant. men selv med 1200GSA opplevde jeg 800 som en mer lettkjørt sykkel som var morsom på en annen måte. Så her jeg sitter jeg da, med TKC80 dekk(knastedekk) på F800 og TKC70 (litt mer kombidekk) på GSA.

Fra tid til annen tar jeg meg fortsatt i å savne det hysteriske draget man fikk av en r4 med litt turtall, men for det meste ble også GT'n kjørt moderat.
For undertegnede (og sikkert mange flere) er sykkelen et middel til å ta meg til steder som gir flotte opplevelser. Hva sykkelen heter er ikke så viktig, men valget er basert på en blanding av lyst og hva som funker i praksis for meg. I det ligger der og at hva som passer for meg ikke er fasit for andre. De fleste er voksne folk som greier å gjøre sine egne valg, litt som å velge skonummer.(men det hindrer meg ikke i å slenge med leppa om høvet byr seg)

@Hakap prøvde å få tråden tilbake på spor, og det har jeg torpedert, så beklager for nok en avsporing, det blir helt sikkert ikke den siste. 8)

Så, avslutningsvis, til @JK95, velkommen etter (om noen år)
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Digger looken på den MV'n der, men hadde valgt ren Brutale 800 RR om jeg skulle valgt ny-MV i dag :-#
Alternativt vurderer jeg blant andre sykler en MV til våren 8)

@knutk: Takker for det, skal ikke se bort ifra et det der blir omtrent min historie en vakker dag :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

knutk wrote:Hva sykkelen heter er ikke så viktig, men valget er basert på en blanding av lyst og hva som funker i praksis for meg. I det ligger der og at hva som passer for meg ikke er fasit for andre. De fleste er voksne folk som greier å gjøre sine egne valg, litt som å velge skonummer.(men det hindrer meg ikke i å slenge med leppa om høvet byr seg)
Det er dette som er tingen ikke sant, vi velger alle sykkel med utgangspunkt i disse tingene og ender da forhåpentlig opp med det vi mest ønsker oss. Og selvsagt blir det litt erting av andres valg av og til (iaf her på forumet ikke sant @Lord... ehm @TShansen)
knutk wrote: @Hakap prøvde å få tråden tilbake på spor, og det har jeg torpedert, så beklager for nok en avsporing, det blir helt sikkert ikke den siste. 8)
Den er grei den, er strengt tatt ikke så uvanlig med avsporinger her på forumet :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Borg »

hakhap wrote:[youtube][/youtube]
Min forrige sykkel var en Brutale 910R. Hysterisk morsom sykkel som jeg storkoste meg med bla. i alpene.
Smilte helt frem til verkstedet, da var det slutt. For tette og dyre service inteervaller og tulleting som ryker for tidlig. Kjørte ca10 k med den. Solgte da den hadde gått 23-24 k og hadde da byttet, bremseskive, lyktehus, hjullager foran mm. Kunne fortsatt tenkt met en igjen men ikke om det skal være eneste sykkel, da må det være noe som er litt rimeligere i bruk. Ser heller ikke mange som legger 50 k på disse i sitt eie, som jeg nå har gjort med BMW’en :-k
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Kjedelig å høre om så mye feil på så kort tid :( Vurderer som sagt en Brutale, dog ikke 910, men slike problemer er jo ikke hyggelige å høre om :-#
Nå er det jo ikke problemfrie japser jeg drømmer om, dum som jeg er :roll: Streetfightere fra MV, KTM, Aprilia og Benelli vil jo ha sine historier :-# Det fine er at jeg kan sånn nogenlunde å skru(liker jeg å tro), og ingen av syklene jeg vurderer har garanti lenger, så om ikke annet bør slike ting som ventilsjekk/justering og bytte av lager være gjennomførbart :-k
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Borg »

Ja jeg fant ut at om jeg hadde kjørt 3-4 k i året, hadde det vært en perfekt sak. Eller sånn som nå når jeg har to, da kunne Brutalen vært til `god turene` og sykkel no to tatt seg av jobbpendlinga :thumleft
Uansett en superkjekk sykkel å kjøre
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Ser den :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Tommas »

Spinnvill sykkel!

Men skulle fortsatt ønske den ikke så ut som en r-sykkel, liker mer "streetfighter/nakensykkel"-stilen :redface
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by hakhap »

Tommas wrote:Spinnvill sykkel!

Men skulle fortsatt ønske den ikke så ut som en r-sykkel, liker mer "streetfighter/nakensykkel"-stilen :redface

Så en annen video etter denne hvor han som kjører (han kjører vist en 300cc til daglig) kaller Tuono for half-naked hvilket strengt tatt nok er mer rikgit da den i prinsipp har allt utenom clip-ons fra RSV4 (ja jeg vet den savner noen andre småtteri og)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply