Den store streetfighter tråden!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bjerknez

Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Nå har vi "den store Adventure tråden" så da tenkte jeg at vi også trenge en tråd hvor vi som ikke kjører noe som ser ut til å komme fra hjelpemiddelsentralen også kan kose oss litt.

Her handler det ikke om fornuft samt å kjøre lengst mulig, men om råskap, litt gnikking og en del solskinnshistorier, da det er da de fleste av oss med slike sykler tar den frem. Vi har jo faktisk sykler som tåler å parkeres nærme inngangspartier etc. Da dem faktisk blir parkert der av en grunn. Nemlig for å vise dem frem 8)

Så fyr løs. Dette kan annses som en alt mulig tråd for oss med streetfightere. Her er det forbudt med traktorsnakk. Det får vi nok av andre steder her inne [-X
---------

Så eier du eller liker en streetfighter, så lim inn bilder her, eller evt. Fortell litt om den du allerede eier og hvorfor du valgte denne. Fyr løs! 8)
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

For å starte litt provoserende for å skape egasjement, så valgte jeg en S1000R fordi den sammens med bare noen få andre er målestokken i dette segmentet. (Jada, det er lov å skryte her folkens) :lol:

Dog har jeg også kjørt nindre motoriserte samt utstyrte streetfightere som så aboslutt er kanonflotte sykler. Triumph Street Triple R og faktisk Yamaha XSR900 er to av dem som har imponert meg. Så kommer man så klart ikke unna KTM SuperDuke 1290R som er hakket opp i forhold til S1000R med tanke på motor. Tuono må heller ikke glemmes. I mine øyne en S1000R killer så lenge den går... :-#

Så hva mener dere folkens?
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by freddy123 »

Haha bjerknez genialt [emoji41]

Her kan vi som liker skikkelig sykkler kose oss litt liksom uten og høre prat om traktordekk og traktordatt grusvei her og grusvei der, teltur med teaktormagda her og tur der [emoji12]

Her kan vi som liker æææsfalten kose oss og legge inn tips tenker uforstyrret av denne traktor banden som skal dra de drogene sine på 250kg+ ut i marka og leke at dem kjører 150kg crossykkel [emoji23]

Men bjerknez får jeg lov til og være med her selv om jeg skal montere bar risers på sykkelen min [emoji13]pliiiizzz [emoji23]

Nei dette skal bli flott [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:Haha bjerknez genialt [emoji41]

Her kan vi som liker skikkelig sykkler kose oss litt liksom uten og høre prat om traktordekk og traktordatt grusvei her og grusvei der, teltur med teaktormagda her og tur der [emoji12]

Her kan vi som liker æææsfalten kose oss og legge inn tips tenker uforstyrret av denne traktor banden som skal dra de drogene sine på 250kg+ ut i marka og leke at dem kjører 150kg crossykkel [emoji23]

Men bjerknez får jeg lov til og være med her selv om jeg skal montere bar risers på sykkelen min [emoji13]pliiiizzz [emoji23]

Nei dette skal bli flott [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, du kan få være med freddy, men monterer du apeheng og sofa på sykkelen din som får den til å ligne en dårlig styla 240 så anbefaler jeg deg å starte en egen tråd :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by freddy123 »

Apehengere blir det ikke og sofasete har jeg foreløpig ikke kjøpt [emoji23] selv om original salen er balle etter 10 mil [emoji13]




Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Da kan du annse deg som et verdig medlem her freddy :thumleft

Her er det også lov til å snakke om pysestriper og til dels bagasjeløsninger, men vi holder oss for god til å nevne tåppbokser og sidevesker. 8)
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Ikke nevne sidevesker?! :shock: Har du sett SW Motech Blaze Panniers eller? Finere bagasjeløsning på det meste av streetfighter og RR skal du lete lenge etter :-#
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:Ikke nevne sidevesker?! :shock: Har du sett SW Motech Blaze Panniers eller? Finere bagasjeløsning på det meste av streetfighter og RR skal du lete lenge etter :-#
Alt med måte kan vi vel si 8)
Noe ser så klart bra ut, men en streetfighter ser uansett best ut ren 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by tshansen »

Skal dere ha tråden i fred, kan jo det være en god idé å holde seg for god til å terge på seg traktor gutta :roll:

Men når det kommer til street fighter, er det vel få som kan skilte med designet til Ducati og Kawasaki
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Skal dere ha tråden i fred, kan jo det være en god idé å holde seg for god til å terge på seg traktor gutta :roll:

Men når det kommer til street fighter, er det vel få som kan skilte med designet til Ducati og Kawasaki
Haha, jeg bare ventet på deg Lordy :lol:

Husk at design ikke er kun hvordan ting ser ut, men også hvordan det virker :thumleft
Men ja, Ducati kan design. I det hele tatt mange flotte streetfightere der ute. :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by ArcticTiger »

Jeg trudde at en StritFeiter, det var en oppkjeftig sykkel du smidde sjæl for å fukke opp byen, ikkje noe sånn ferdigkjøpt show-up fabbrikk-jalla :-k
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote:Jeg trudde at en StritFeiter, det var en oppkjeftig sykkel du smidde sjæl for å fukke opp byen, ikkje noe sånn ferdigkjøpt show-up fabbrikk-jalla :-k
Cafe Racer kaller vi det Artic :lol:
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Traveller wrote:Jeg får vel bidra med mitt eventuelle valg ;-)

Image
Er ikke dette en sykkel som glir in under cruiser kategorien? :-#
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Kant1 »

LordShaft wrote:Skal dere ha tråden i fred, kan jo det være en god idé å holde seg for god til å terge på seg traktor gutta :roll:

Men når det kommer til street fighter, er det vel få som kan skilte med designet til Ducati og Kawasaki
:twisted: KREMT :twisted:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Kant1 »

Det de fleste av oss kaller Streetfighter, er jo fabrikklagde nakensykler. Det hele begynte med at RR gutta pynta såpass på kåpene (dvs småcrasha litt) at de var "beyond repair" og de dermed flekka dem av, satte cross-styre på RRsykkelen sin, og modifiserte diverse andre ting, etterhvert blei det den moderne caferacer'en, men under et annet navn. "Streetfighter"
Tidlig på nittitallet var det en MCprodusent som såg potensialet i dette markedet og lagde det som var og fortsatt er den kuleste fabrikklagde Streetfighteren, den er idag kjent som Speed Triple R. Myten, legenden, ikonet.....

Image

Sånn, det var vel spikeren i kista på diskusjonen i denne tråden :roll: \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply