Booking.com og lignende steder...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bjerknez

Booking.com og lignende steder...

Post by Bjerknez »

Her om dagen bestilte jeg meg en hytte i siste liten via booking.com hvor jeg skrev som tillegsopplysning at det forutsatt at jeg kunne avbestille senest innen 24 timer og ikke 4 dager som det sto i reglene. Hvis dette ikke var OK så ga jeg beskjed om at bookingen skulle kanselleres. Jeg hadde jo allerede lagt inn kort informasjon.

Det viste seg at jeg måtte avbestille 2 dager før tiden og siden jeg ikke hadde hørt noe fra dem angående tillegsopplysningen min så antok jeg litt vagt at dette gikk i orden uten videre kostnader. Men beløpet var trukket fra konto og ingen tilbakemelding ble gitt fra booking.com angående forutsetningen for bookingen.

Jeg ringte direkte til campingen og en hyggelig dame skulle ordne opp. Hun anbefalte også at jeg ringte direkte til dem ved neste bestiling da booking.com og lignende steder hadde strenge regler og i utgangspunktet var det ingen mulighet for senere kansellering.

Så heretter kommer jeg til å bruke booking.com og lignende steder for søk, men jeg kommer til å ringe direkte til campingplassen ved bestilling. Man får bedre betingesler da. Siden jeg tipper at campingplasser betaler et vist gebyr for å være med på booking.com og lignende steder så har jeg for meg at man også støtter opp om respektive campingplass ved direkte bestilling også.

Dette er ikke en direkte klage til booking.com selv om dem kanskje i det minste kunne kansellert bestillingen. Det står jo i reglene, men altså... En direkte telefon til der man vil overnatte er og anbefale.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by freddy123 »

Booking.com er nok dessverre alt for stort til å kunne ta sånne små endringer så det er nok nødvendig for de og ha noen faste rammer, jeg brukte lignende nedover Europa på alpeturen og da var ting ofte billigere via booking.com en selve prisen vi fikk når vi tuslet bort til resepsjonen og spurte [emoji1]

Så var det vi brukte til overnatting nedover og i snitt ble det 250kr natta tror jeg per pers. Ofte med frokost inkludert også [emoji6]

Men blir nok riktig som du sier at en bør heller kontakte direkte dersom det er noen ting msn lurer på osv [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by tshansen »

Jeg har ikke brukt booking.com mer enn en gang i Norge, men i utlandet står der nesten uten unntak... Kan avbestilles senest innen 24 timer :-k :-k Også står det ofte at du betaler ved ankomst? :-s Ikke at jeg betaler gjennom selve appen.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by Tommas »

Det der var på en gang både sutrete, slurvete og viser hvorfor det er vrient å drive butikk 8)

Booking.com burde gitt deg buksevann :lol:

Hele opplegget deres er jo lagt opp med gratis avbestilling opptil 24 timer før på veldig mange av stedene du kan booke, så å legge inn en slik betingelse i kommentarene er jo å snu opp ned på hele konseptet. De få stedene man ikke kan avbestille i siste liten får man jo en god pris på nettopp derfor 8)

Det er jo også listet opp klart og tydelig i stor grønn skrift hvilke steder som kan avbestilles gratis. Står ikke det, så kan du ikke nøye deg med å legge inn en "avtaleforandrende betingelse" i kommentarfeltet for deretter å fullføre bestillingen og godta alle betingelser. I det minste ikke uten å ringe?? Sløvt =D>

Kansellerte senest på mandag 3 steder i Lofoten til null kostnad etter å ha sittet på rommene i 6 mnd... Har over 50 bookinger med booking.com, og bedre tjeneste skal du lete lenge etter. Det er også veldig sjelden man klarer en bedre pris direkte, og da som regel uten samme latterlige mulighet til å avbestille dagen før.

Booking.com ruler for de som skjønner hvordan det skal brukes :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by tshansen »

Det der Bjerknes, er det som kalles en BURN =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by Toven »

Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by freddy123 »

Jupp Tommas fikk informert deg riktig her bjerknez [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by ojda »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: : Stakkar'n :?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by Leffy »

Kun brukt booking.com på overnattinger selv. Enten det har blitt bestilt 3mnd i forveien eller 2 timer. Aldri hatt noe problemer med bestillinger eller avbestillinger.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Booking.com og lignende steder...

Post by KliffArne »

Bestillte akkurat overnatting imorgen kveld, via Bookingdåttkåmm. La inn en betingelse om at jeg forbeholdt meg retten å ombestemme meg hvis dama i resepsjonen var blondine. Regner med det går iorden.
Post Reply