Kan jeg få ta på knallerten din?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Toven »

Ikke i mine øyne [-( :lol:

Noen må jo være sure! :evil: :)
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Busa Trond »

Var på besøk hos svigermor i dag. Da fikk hun se knallerten min for første gang, "gud å stor den var" sa hun. Men hun turte ikke klå på den :twisted:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Busa Trond wrote:Var på besøk hos svigermor i dag. Da fikk hun se knallerten min for første gang, "gud å stor den var" sa hun. Men hun turte ikke klå på den :twisted:
Men hadde hun spurt skulle hun fått klådd :lol:
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Busa Trond »

Jepp, men ikke sittet på den [-X
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Gielas »

Busa Trond wrote:Jepp, men ikke sittet på den [-X
:D :D :thumleft
Har alarmen aktivert stort sett hele tiden når jeg ikke er innen synsvidde av vidunderet. Har egentlig ikkeno imot at unger prøvesitter, husker sjøl hvor heftig det var å se motorsykler i yngre dager! \:D/
Gielas
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Toven wrote:
jhn wrote:Må vel si at jeg synes enkelte tar dette litt vel personlig ... hvor ugreit kan det egentlig være at noen rører borti sykkelen?
Slapp av .... det er bare en motorsykkel.
Samme om noen absolutt skal klå på telefonen din, lommeboka, hva det nå måtte være?
Bare en eiendel de ikke har behov for å klå på.

I tilfelle kan man spørre om det er greit. Så får man enten ja eller nei :)
Nåh! :-s ... det er jo en viss forskjell på å pelle litt på gassrulla og å grave i lommaboka til folk ... er det ikke?
Jeg er enig i at folk kan holde fingrene unna, men om noen skulle forgripe seg, så går det stort sett helt fint.
Det handler ofte bare om litt nysgjerrighet og et øyeblikks ubetenksomhet ... ikke vær så forbaska mistenksom og sur og tverr :thumleft
Jeg regner med at denne var myntet til meg siden du nevnte "gassrulla" som eksempel. Nå var det ikke klåingen på gassrulla som utgjorde min noe frekke tilnærmelse til fyren, men den generelle oppførselen. Først så anså jeg disse to unge guttene på rundt 16-18 år gjennom vinduet i butikken hvor dem pillet på sykkelen. Han ene satt litt på huk og kikket på området rundt potta mens han andre vrei litt på gassrulla etc. Begge hadde hettegenser med hetten på og saggebukser. Jeg hadde en tankveske på sykkelen og nedi der lå det noen verdier. Legger man sammen to pluss to så ville vel dette satt enhver oppegående MC eier i beredskap.

Jeg gikk ut og da jeg nermet meg sykkelen og dem så at det var jeg som eide den så trakk dem til seg pailabbene fort. Når jeg kom bort til sykkelen, la varene i tankveska etc. så sto han ene nesten helt oppå meg mens han andre sto rett bak sykkelen. Plutselig så begynte han ene og spørre litt sånn rett frem og på en frekk måte hvor mange hester den hadde, hvor dyre dekkene var, hvor fort jeg hadde kjørt etc. Jeg svarte på hvor mange hester det var, men når spørsmålene rant inn så klarte jeg ikke å dy meg.

"Er dette en spørretime" sa jeg tilbake mens jeg tittet han litt frekt rett i øynene. Kompisen hans trakk seg fort unna og gikk litt bort, mens han som spurte blei stille noen sekunder mens jeg tok på meg hjelmen og hanskene og gjorde meg klar til å kjøre. Han spurte om jeg kunne ruse motoren litt, noe jeg ikke svarte på, før jeg satt den i gir og kjørte mens jeg samtidig fikk kalt fyren en idiot.

Hadde jeg kommet ut og opplevd en litt høflig tone så hadde jeg nok slengt meg med på samtalen, men disse to var bare to unge bråkmakere med mistenksom oppførsel.

SÅ det var den generelle oppførselen jeg reagerte på og ikke klåingen på gassrulla som en isolert hendelse.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by mekkern »

Jadda -det er "bare" et kjøretøy....MEN! [-X

Man peller ikke på andres ting uten å spørre om lov.

Man går ikke inn til folk uten videre

Man roter ikke i postkassa til andre

Man hopper ikke på andres trampoliner uten å spørre

Man smaker ikke på andre gjesters mat på resturant

Man griser ikke til vinduene til andre

At små barn ikke kjenner grenser er så sin sak, men her har foreldre et ansvar for å lære og passe på.

Jeg har betalt for mine ting med egne penger.
vil du prøve/kjenne/låne/plukke eller hva pokker-Spør først så skal ikke jeg være kjip.
Ellers kan du kjøpe ditt eget.

Mitt er MITT og ditt er DITT. :evil:

Å plukke på kjærringa di??? :-k
Flere på en gang blir for mye bråk uansett..... [-(
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by jhn »

Bjerknez wrote:Jeg regner med at denne var myntet til meg siden du nevnte "gassrulla" som eksempel.
Neida, den var generell

mekkern wrote:Jadda -det er "bare" et kjøretøy....MEN! [-X

Man peller ikke på andres ting uten å spørre om lov.

Man går ikke inn til folk uten videre

Man roter ikke i postkassa til andre

Man hopper ikke på andres trampoliner uten å spørre

Man smaker ikke på andre gjesters mat på resturant

Man griser ikke til vinduene til andre

At små barn ikke kjenner grenser er så sin sak, men her har foreldre et ansvar for å lære og passe på.

Jeg har betalt for mine ting med egne penger.
vil du prøve/kjenne/låne/plukke eller hva pokker-Spør først så skal ikke jeg være kjip.
Ellers kan du kjøpe ditt eget.

Mitt er MITT og ditt er DITT. :evil:

Å plukke på kjærringa di??? :-k
Flere på en gang blir for mye bråk uansett..... [-(
Det var ikke måte på hvilke sammenligninger du skulle bruke :lol: ... jeg antar du også har forskjellige tålegrenser, alt etter hvilke overtramp du utsettes for?
I min verden er litt sånn nysgjerrig "mc-pelling" en ganske uskyldig sak ... og ikke på linje med innbrudd, hærverk og tyveri

Det nevnes foreldre og oppdragelse ... som om denne pellinga er et tegn på at ungdommens moral er i fritt fall, og foreldrene bryr seg ikke .... de freser rundt og terroriserer folk med pellinga si
Antar dere holdt dere unna slike miljøer i ungdommen?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Jeg ser jo feks jhn synes det er bagatell at folk (eller kun barn kanskje?) leker litt med andres motorsykler.

Ville du ikke snakket til dine egne barn om de startet å dra i litt spaker og knapper på en sykkel de gikk forbi?
For ikke å snakke om at en voksen mann skulle gjøre det samme, fortsatt helt ok?

Om dette er helt greit og normalt for deg, så er jeg rett og slett skikkelig forbauset. Da har normen for god folkeskikk ramlet totalt i dass siden jeg var liten :lol:

Regner nesten med du "forumkverulerer", fordi jeg har vanskelig for å se for meg at en ellers oppegående kar ville synes dette var helt greit :shock:

Alvorsgraden kan jo diskuteres, men at det ikke er riktig å ta seg til rette med andres ting er vel liten vits å bruke tid på?

Jeg har helt sikkert gjort slike ting når jeg var liten, men selv da visste jeg at det ikke var lov 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by mekkern »

jhn wrote: Antar dere holdt dere unna slike miljøer i ungdommen?
Hvis vi "plukket/herpa" på andres ting eller knabbet epler så fikk vi juling.
Enten av foreldre eller eierne av tinga-enkelt og greit.
en lærte fort hva som var mitt og ditt da... :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by ArcticTiger »

Jeg liker godt at Damer tar på Knallerten min :redface
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by jhn »

Tommas wrote:Jeg ser jo feks jhn synes det er bagatell at folk (eller kun barn kanskje?) leker litt med andres motorsykler.

Ville du ikke snakket til dine egne barn om de startet å dra i litt spaker og knapper på en sykkel de gikk forbi?
For ikke å snakke om at en voksen mann skulle gjøre det samme, fortsatt helt ok?

Om dette er helt greit og normalt for deg, så er jeg rett og slett skikkelig forbauset. Da har normen for god folkeskikk ramlet totalt i dass siden jeg var liten :lol:

Regner nesten med du "forumkverulerer", fordi jeg har vanskelig for å se for meg at en ellers oppegående kar ville synes dette var helt greit :shock:

Alvorsgraden kan jo diskuteres, men at det ikke er riktig å ta seg til rette med andres ting er vel liten vits å bruke tid på?

Jeg har helt sikkert gjort slike ting når jeg var liten, men selv da visste jeg at det ikke var lov 8)
Jeg sa tidligere dette:
"Nåh! :-s ... det er jo en viss forskjell på å pelle litt på gassrulla og å grave i lommaboka til folk ... er det ikke?
Jeg er enig i at folk kan holde fingrene unna, men om noen skulle forgripe seg, så går det stort sett helt fint.
Det handler ofte bare om litt nysgjerrighet og et øyeblikks ubetenksomhet ... ikke vær så forbaska mistenksom og sur og tverr
:thumleft"

Enda litt tidligere sa jeg dette:
"Må vel si at jeg synes enkelte tar dette litt vel personlig ... hvor ugreit kan det egentlig være at noen rører borti sykkelen?
Slapp av .... det er bare en motorsykkel
."

Jeg synes ikke det er spesielt forbausende eller kverulerende ... tvert i mot, ei ganske diplomatisk holdning, vil jeg påstå
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Har forståelse for at folk er redde for en topp-shina motorsykkel, at det skal bli riper i lakken etc.

Men å dra paralell til å få tafse på noens kone, den forstår jeg ikke. Bare man ber pent =D>
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Null folkeskikk!

8)
Post Reply