Kan jeg få ta på knallerten din?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: RE: Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Snikkeren »

hakhap wrote: Enig. Jeg går ikke bare frem å prøver dama til fyren i gata fordi jeg synes hun ser ut til å være god. .....klippet bort resten.....


misspelled with auto correct
Nei, man spør da selvfølgelig pent om lov først. :smt005 :smt005
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by freddy123 »

Jeg har aldri opplevd folk som har begynt og klå på sykkelen min andre en mekanikern [emoji1]

Men det var en gjøk som sto og lente seg på den gamle BMW'n min og da klikka det for meg , jeg hadde nettopp stått og polert den også hva faen kommer det en dude med olabukse og knapper og gnikker ræva si inntil , det var en kollega så jeg river tak i armen hans og ber han gi faen ... Da blei han også sur det fikk så være , jeg forklarte han at jeg nettop hadde polert osv, men han mente jeg overdrev noe forferdelig og begynte og tuppe borti dekket mitt og si ser du det er ikke sånn at dekket ditt blir ødelagt ved at jeg sparker borti , da kliner jeg til han en med Knokene rett i armen også eskalerte det til smådytting osv...

En kollega kom innimellom og fikk oss til å roe oss ned før noe dumt skjedde , men ja ikke rør bilen/sykkelen/dama... Osv til folk uten og spørre, det kan fort ende stygt [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Øhh... da har du jaggu meg kortere lunte enn meg. Hadde en bekjent kollega gjort dette med min sykkel så hadde jeg så absolutt ikke "revet" tak i armen hans samt klinet til han på skuldra og endt i basketak med fyren :roll:

Så sant det da ikke var med viten og vilje, bare for å lage riper i sykkelen etc. Men regner med at de fleste kollegaer ikke oppfører seg sånn, hehe. Nesten så jeg kanskje kan være litt enig med han med tanke på det han nevner om overreaksjon fra din side ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by freddy123 »

Han oppførte seg jævlig frekt og var cocky så jo det var fortjent [emoji1] hadde du vært der hadde du skjønt det [emoji1] også skal det sies at jeg ikke hadde mye til overs for denne fyren fra før av [emoji12]

Men jeg er generelt veldig rolig, var nok en kombo av en cocky kollega som jeg ikke tålte trynet til [emoji1]
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

xyvind wrote:Synes generelt ikke man skal være så kjipe mot barn. De er jo helt uskyldige. Jeg bor i et rekkehusborettslag og har ofte en hale etter meg med unger som vil løpe etter meg enten når jeg drar hjemmefra eller når jeg kommer hjem. De er så ålreite, roper "kul motorsykkel" og gir meg tommel opp :thumleft Noen har vært innom og tatt en nærmere titt, der jeg har forklart at de ikke må gå for nære den når den er varm slik at de ikke skal brenne seg. De sier at de skal ha sånn selv når de blir voksne. Har heldigvis garasje med egen port, så den får stå i fred der.
Har en nabogutt som stikker innom i garasjen for å se på moppene mine med jevne mellomrom. Han drar også med seg kompiser for å vise dem.Noen ganger ringer han på for å spørre om de kan få gå i garasjen. Dette syns jeg er veldig ok, og jeg bryr meg ikke særlig om de klatrer litt. Må selvfølgelig være sikker på at de står stødig.
Og de storkoser seg.

Jeg ser på det som en investering i fremtidig "trygghet". Tror dere noen av disse guttene kommer til å vokse opp og gjøre hærverk hos meg?
xyvind wrote: ... Han ene var faktisk nabo og brannmann i Molde også. Kjefta meg huden full. Jeg huska trynet hans så lenge jeg bodde i Molde og syntes alltid han var en jævla asshole fordi han kjefta på meg. Jeg var jo bare ute i garasjen og rusa motoren på en gammel knallert som stod der :lol:
Hehe, brannmann-møring-hissigpropp, say no more =D> =D> :lol: :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Trondgv »

Bryr meg ikke nevneverdig selv om noen kanskje rører sykkelen litt men det går jo selvsagt grenser. Sykkelen er et leketøy for meg og leketøy skal brukes så noen bruksriper tar jeg ikke så tungt. :thumleft Spesielt vis det er unger så går det som regel greit da de ikke vil noe som helst vondt. Men vis en mann i 30 årene hadde satt seg på sykkelen min hadde jeg nok reagert. [-X Tenk at de ungene som får lov til å sitte på sykkelen kanskje en dag blir en du kjører i lag med! Når jeg var i Vik for noen uker siden var det noen unger på campingen der med ei som passet på, om det var søster eller ei vet ikke jeg. Tilfeldigvis brunette og i rette alder. Når kidsa kommer på runden sin og ser på syklene spør jeg om de vil sitte på den og høre når den starter. 4 stk kids i FULL ekstaste og en smilende brunette. Lite heldig her, men hun kom i alle fall bort og sa takk. :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Toven »

Hvorfor skal det være så forbanna greit at helt random folk skal ta på andres eiendeler da??
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

For min del er ikke dette så veldig vrient: det er ikke greit å klå på andres ting uten å få lov. Det gjelder uansett hva det er, eller hvem det er.

Spør først, så er det utrolig hva man får lov til :thumleft


Normal folkeskikk folkens 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Trondgv »

Selvsagt skal en spør om lov. MEN om en 3 åring i full ekstase legger noen gørrskitne hender på sykkelen min ser jeg ikke på det som et problem. En skal selvsagt ha respekt for andre ting og jeg skjønner at noen irriterer seg mer over dette enn andre. Spesielt de som legger timesvis i polering, vasking og slikt.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Såklart, barn er barn. Men foreldrene skal hverken løfte de opp på sykkelen, eller la de pelle om eier ikke er der.

Igjen hva jeg vil kalle helt normal folkeskikk.
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Såklart, barn er barn. Men foreldrene skal hverken løfte de opp på sykkelen, eller la de pelle om eier ikke er der.

Igjen hva jeg vil kalle helt normal folkeskikk.
Enkelt og greit. Værre er det ikke :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by jhn »

Må vel si at jeg synes enkelte tar dette litt vel personlig ... hvor ugreit kan det egentlig være at noen rører borti sykkelen?
Slapp av .... det er bare en motorsykkel.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Jeg tar sjansen og lærer ungene mine å spørre før de klår på andres ting, det være seg motorsykler, biler, mobiltelefoner, gassgriller og alt mulig annet som kan være fristende å pirke på.

Hittil har de vel omtrent 100% suksessrate med å få lov til ting, bare ved å spørre pent først.

Nysgjerrighet er en gulle god egenskap, og den blir enda bedre med en ørliten dose høflighet :lol:

Jeg fortrekker den tilnærmingen, sammenliknet med foreldre som stort sett gliser eller gir blaffen når ungene kravler over og pirker på ting som ikke er deres 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Toven »

jhn wrote:Må vel si at jeg synes enkelte tar dette litt vel personlig ... hvor ugreit kan det egentlig være at noen rører borti sykkelen?
Slapp av .... det er bare en motorsykkel.
Samme om noen absolutt skal klå på telefonen din, lommeboka, hva det nå måtte være?
Bare en eiendel de ikke har behov for å klå på.

I tilfelle kan man spørre om det er greit. Så får man enten ja eller nei :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by jhn »

Toven wrote:
jhn wrote:Må vel si at jeg synes enkelte tar dette litt vel personlig ... hvor ugreit kan det egentlig være at noen rører borti sykkelen?
Slapp av .... det er bare en motorsykkel.
Samme om noen absolutt skal klå på telefonen din, lommeboka, hva det nå måtte være?
Bare en eiendel de ikke har behov for å klå på.

I tilfelle kan man spørre om det er greit. Så får man enten ja eller nei :)
Nåh! :-s ... det er jo en viss forskjell på å pelle litt på gassrulla og å grave i lommaboka til folk ... er det ikke?
Jeg er enig i at folk kan holde fingrene unna, men om noen skulle forgripe seg, så går det stort sett helt fint.
Det handler ofte bare om litt nysgjerrighet og et øyeblikks ubetenksomhet ... ikke vær så forbaska mistenksom og sur og tverr :thumleft
Post Reply