Kan jeg få ta på knallerten din?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

@jhn Så du ville med andre ord sagt fra til kidsa at de ikke skulle leke med andre sykler 8)
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Hva oppnådde du ved å vri gassrulla en halv runde? Hva var egentlig intensjonen? :-k
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Hva oppnådde du ved å vri gassrulla en halv runde? Hva var egentlig intensjonen? :-k
Bare for irritere, vil jeg tro :lol:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Tommas wrote:
KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Null folkeskikk!

8)

Det er jo såpass lenge siden, så jeg husker ikke sikkert, men muligens satte jeg meg på den også. :shock:
Fan meg bra at eieren ikke så det, har hørt han er en rørslig kar :D
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by mekkern »

Bjerknez wrote:
KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Hva oppnådde du ved å vri gassrulla en halv runde? Hva var egentlig intensjonen? :-k
Da burde en rive ett eller annet i filler siden den ikke går mer enn litt over en kvart runde..... :smt003
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by knutk »

KliffArne wrote:
Tommas wrote:
KliffArne wrote:Og forresten, for noen uker siden så tok jeg i gassrulla til en 2015 KTM Super Duke 1290 R som stod inni ei løe. Ja, tror nesten jeg vrei en halv runde også :twisted:
Null folkeskikk!

8)

Det er jo såpass lenge siden, så jeg husker ikke sikkert, men muligens satte jeg meg på den også. :shock:
Fan meg bra at eieren ikke så det, har hørt han er en rørslig kar :D
Var det før eller etter du leika litt med motorsaga ?
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

knutk wrote:Var det før eller etter du leika litt med motorsaga ?
Husker ikke, sikkert før.

En paralell til dette, hvor man "tar seg tilrette" på andres ting:

Her om dagen var jeg på fisketur, kjørte moppe bort. Det regnet, som seg hør og bør når det skal fiskes laks. Vel fremme ved elven så parkerer jeg moppen på siden av ei campingvogn og en gapahuk, ingen folk til stede. Folkeskikken sleit i meg, skulle jeg henge av meg mc-klærne inne i gapahuken sånn at det ble litt triveligere å ta dem på senere, eller skulle jeg henge dem ute i regnet?

Hva ville dere ha gjort?

Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Trondgv »

I din situasjin ville jeg ha rydda ut av toppboksen, stablet i sideveskene og lagt klærne i toppboksen. :lol:
Meen, hadde der vært meg som ikke har toppboks så hadde jeg brukt gapahuken. :thumleft Ikke no gæli i det du har gjort her, syntes i alle fall jeg.
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Så lenge du ikke hadde noen skrupler med å prøvesitte samt vri hassrulla en halv gang på en fremmed sykkel så bør du heller ikke ha noen skrupler med å plassere hele traktoren på tvers i gapahuken :lol:

Det bordet der bare setter du på utsiden.
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Palma »

Helt klart parkert moppen i huken og hengt klærne i campingvogna, for den hadde du vel fått opp. Man må ha med en sprayboks med blåmaling og male en diger T så kan man jo si: Å.... er ikke dette turistforeningens husvære [emoji12] [emoji56]

Sendt herifra!
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Jeg hadde nok latt gapahuken stå urørt, likeså campingvogna :redface
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Palma »

Å steike, det var gjerder rundt... :shock: Det så jeg ikke på tlf i sta... Nei, da hadde jeg nok holdt meg utenfor ja.. :smt059
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Enten er dere hellige, eller så er dere skinnhellige :-k

Det gjerdet rundt er for å holde sauer ute....er jo en trapp til sånne som meg. Jeg snakker jo ikke om å parkere moppen inni gapahuken, og bryte meg inn i vogna, får da være måte på [-X

Jeg hengte av meg klærne og hjelmen innafor, og tenkte å skrive en lapp til eier om hva jeg hadde gjort, samt legge igjen favorittsluken som en liten gest.
Men da jeg ved dagens slutt gikk tilbake for å dra hjem, satt det to karer der, porten stod på vidt gap. Og mine bittesmå bekymringer for om noen ville bry seg, ble gjort til skamme. "Kunne skjønne det var greit å henge klærne der", fikk jeg beskjed om.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv, om det hadde vært omvendt.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

<--- sterk respekt for privat eiendomsrett 8)

Men helt krise, jeg hadde ikke brukt den :redface
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Denne tråden begynte litt spøkefullt, må innrømme det. Samtidig som jeg ikke ser det store problemet om en eller annen skulle finne på å ta på knallerten min. Er det en flott dame, så tas det som en bonus 8)

Men etterhvert nå, så begynner jeg å lure på om jeg er fullstendig blottet for folkeskikk, eller om det er forskjell på landsdelene og på hva folk syns er ok. Helt ærlig så hadde jeg brydd meg null og nada om noen hadde brukt gapahuken min, såfremt de forlot den i samme tilstand som da de kom. Tvert imot så ville jeg blitt litt "fornærmet" hvis jeg hadde fått vite at de ikke hadde vågd. Vi snakker tross alt om et åpent skur som er lagd og brukes av "likesinnede".

Er det nordlendingen i meg som mener dette, eller er det bare tilfeldig? Er "søringer" mere sjikkelie og høflige enn noringer, f.eks.?

Kjør debatt O:)
Post Reply