Kan jeg få ta på knallerten din?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by KliffArne »

Ser i en annen tråd her inne at folk tilter i vinkel om en alenemor er så uheldig å la sin håpefulle se litt for nærme på knallertene sine.
Hva er egentlig problemet, det er jo bare et kjøretøy?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tosk »

Noen er glad i å holde sykkelen i overkant strøken. Jeg for min del hater unger som pesten og vil ikke ha de skitne labbene dems rundt om på sykkelen min.
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Jeg liker ikke at folk klår på sykkelen min. Vertfall ikke ukjente. Om noen jeg kjenner kommer bort på et treff og gjør det samme bryr meg ikke.

Jeg liker heller ikke at andre setter seg inn i bilen min, tar på maten min, roter i klesskapet mitt, fikler med pc'en min etc. Det er jo MINE ting for pokker. Jeg synes det er regelrett frekt og begynne å klå på andres ting når man ikke engang kjenner eieren eller vedkommede.

Det har ikke så mye med at sykkelen blir møkkete eller noe, men det har med at jeg blir litt stresset av slikt fordi man aldri kan vite hva som er intensjonen. Hvor langt inne tror du det sitter for dem og feks. åpne en tankveske, når dem først har jokket med gassrulla og evt. vert gjennom alle girene?

Nei, slikt skal jeg ha meg frabedt.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Snikkeren »

Det er jo forskjell på å ta seg til rette, og spørre om lov. Jeg har flere ganger blitt spurt om ungen kan få sitte på sykkelen min, og har svart ja alle gangene. No har jeg ikke opplevd at noen bare har tatt seg til rette uten å spørre, men tror ikke jeg hadde synes det var helt greit, nei.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tommas »

Traveller wrote:Noen vil gjerne se med fingrene. Hvis de spør først, er det ok :)

:thumleft
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Spør man om lov, så viser man vertfall at man eier normal folkeskikk. Folk som bare setter seg på sykkelen eller begynner å klå på den sånn uten videre har jeg ikke mye til overs for. Unger på sykkelen? Helt greit det og jeg sier nok ja for å være høflig hvis det er foreldre som spør, men jeg liker det ikke. Unger har en tendens til å ha mer skitt på hendene enn det finnes i en random utedo og slikt vil ikke jeg ha rundt på sykkelen. jeg liker heller ikke pailabber som kommer borti tanken og evt. riper opp lakken etc.

Jeg vil rett og slett ha mine egne ting i fred. Men jeg låner (byttelåner) gjerne bort sykkelen til folk jeg kjenner. Fremmede kan holde fingrene av fatet.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by xyvind »

Synes generelt ikke man skal være så kjipe mot barn. De er jo helt uskyldige. Jeg bor i et rekkehusborettslag og har ofte en hale etter meg med unger som vil løpe etter meg enten når jeg drar hjemmefra eller når jeg kommer hjem. De er så ålreite, roper "kul motorsykkel" og gir meg tommel opp :thumleft Noen har vært innom og tatt en nærmere titt, der jeg har forklart at de ikke må gå for nære den når den er varm slik at de ikke skal brenne seg. De sier at de skal ha sånn selv når de blir voksne. Har heldigvis garasje med egen port, så den får stå i fred der.

Når det gjelder gutter i tenårene med dårlig attitude så ville jeg bare ha snakket skikkelig til de. Det er noe med gutter i den alderen. De er så kule at de ikke bryr seg om noe som helst. De bør ikke klå, synes jeg heller, men det er jo i slike situasjoner du må huske å skru på alarmen, Bjerknez! 8-[

Husker forøvrig et par ganger selv i barndommen der jeg har fått kjeft av voksne karer av forskjellige årsaker, og jeg kjenner den skuffa følelsen enda som man får etter noe sånt. Han ene var faktisk nabo og brannmann i Molde også. Kjefta meg huden full. Jeg huska trynet hans så lenge jeg bodde i Molde og syntes alltid han var en jævla asshole fordi han kjefta på meg. Jeg var jo bare ute i garasjen og rusa motoren på en gammel knallert som stod der :lol:
Image
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Som nevnt så er jeg ikke kjip mot barna. Det er foreldrene til slike barn jeg ikke liker. Altså hvis dem bare løfter dem opp på en sykkel uten eiers tillatelse. Selv barn blir jo opplært til at man skal spørre først.

Når det gjaldt de to jeg var litt småfrekk mot så rangerte jeg ikke dem høyest på den sosiale stigen for å si det sånn. Jeg orker bare ikke å ha med slike folk å gjøre. Han ene der hadde ikke fått lov om han hadde spurt heller. Jeg er ganske sikker på at dem hadde åpnet tankveska og forsynt seg hvis ikke jeg hadde kommet ut.

Men han ene hadde da vertfall evnen til å lese kroppspråk samt ta et hint, men kompisen hans var nok en type som skylder poeng for å si det sånn.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by tshansen »

Det er ikke snakk om å være kjipe med barn... skal de røre eller sitte på sykkelen min, skal jeg bli spurt først, og være tilstede å overvåke hva de gjør.

Se for deg at en unge klatrer opp på sykkelen din, den velter oppå ungen... Hva skjer? hvem er ansvarlig om barnet blir "rar" eller i aller verste fall dreper seg eller skader seg alvorlig? :evil:

Det handler om normal folkeskikk... Jeg går ikke bare bort å prøvesitter bilen til naboen for at jeg syns den er kul!? :-s :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by hakhap »

LordShaft wrote: Det handler om normal folkeskikk... Jeg går ikke bare bort å prøvesitter bilen til naboen for at jeg syns den er kul!? :-s :-s
Enig. Jeg går ikke bare frem å prøver dama til fyren i gata fordi jeg synes hun ser ut til å være god. Ikke føler jeg på noens andre ting. Spør noen hvis barnet deres kan sitte så skall det la seg gjøres. De som bare prøver seg får en annerledes behandling.


misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by xyvind »

Jeg er enig jeg også.
Bare se - ikke røre.
Spørre før man tar på med fingrene eller setter seg på setet.
Spørre før man setter ungen på setet.
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Toven »

Vil ikke at noen verken mora mi, broren min, små barn, bestekameraten min skal røre sykkelen [-(

Fettmerker, riper, styggdom... fingra fra fatet :evil:
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by xyvind »

Da jeg kom hjem med ny sykkel på fredag var det en 2-åring som ville sitte på pappa's nye motorsykkel.
Skulle sett de fettmerkene på den sorte tanken :shock:

(Jeg kjefta på morra hans, slengte henne i veggen og kalte henne Solveig.)
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Toven »

xyvind wrote:Da jeg kom hjem med ny sykkel på fredag var det en 2-åring som ville sitte på pappa's nye motorsykkel.
Skulle sett de fettmerkene på den sorte tanken :shock:

(Jeg kjefta på morra hans, slengte henne i veggen og kalte henne Solveig.)
Makan!!!! At hu ikke har lært at ungen skal ta på seg sterile engangshansker før man røre sykkelen!!
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Da jeg kom hjem med ny sykkel på fredag var det en 2-åring som ville sitte på pappa's nye motorsykkel.
Skulle sett de fettmerkene på den sorte tanken :shock:

(Jeg kjefta på morra hans, slengte henne i veggen og kalte henne Solveig.)
Å slenge kona i veggen i ny og ne er bare sundt. Litt oppdragelse må man da kunne få lov til å gi på den gode gamle måten. Men å kalle henne Solveig var litt ufint synes jeg. :lol:
Post Reply