Fortell om DIN beste sykkel!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bjerknez

Fortell om DIN beste sykkel!

Post by Bjerknez »

Jeg har lenge lurt på om det faktisk er den siste sykkelen i rekken som er den beste eller som har gitt de beste minnene til medlemmene her inne. Sett deg selv i en objektiv stol (så langt det lar seg gjøre) og trekk frem den sykkelen du mener fortjener en plass her i tråden. Det kan kanskje være den dyreste sykkelen, eller kanskje den som hadde råest motor eller rett og slett den som så best ut etc. Her kan man også legge inn følelser og det bør så klart IKKE være den nyeste og feiteste sykkelen som bør nevnes.

Husk! kun EN sykkel skal nevnes i innlegget ditt. Det er sikkert mange sykler som er omtrent jevngode, men altså, kun EN skal nevnes. Det er den eneste regelen som gjelder. Du skal ikke argumentere for hvorofor du valgte den ene fremfor den andre. Du skal kun si noen gode ord om den sykkelen du har likt best av de du har eid.

Har du bilde av sykkelen så sleng inn dette også. Har du ikke et bilde du har tatt selv så finn et lignende bilde på nett. Er det helt umulig å oppdrive et bilde så la være. :thumleft

______________

Jeg kommer også med mitt bidrag her, men det må bli senere i dag...
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Fortell om DIN beste sykkel!

Post by Tommas »

KTM SUper Duke 1290 R.

Tilfeldigvis den siste, råeste og dyreste jeg har hatt - men også den aller beste :thumleft
Det er ganske close race med et par andre, men ingen annen sykkel jeg har følt meg så hjemme på, så skremt av og så lysten på å kjøre og kjøre og kjøre... Selv når jeg går forbi den i garasjen om morgenen blir jeg i godt humør :lol:

Jeg liker at sykler ikke er snusfornuftige, at det til tider er litt "bull-riding" følelse og at den er spennende å se på.

Så er det jo motoren da, for en latterlig morsom konstruksjon :thumleft


Terningkast 6

:lol:
Bjerknez

Re: Fortell om DIN beste sykkel!

Post by Bjerknez »

Dette var uhyre vanskelig når jeg tenker meg om, men jeg tror den sykkelen jeg sitter igjen med mest minner fra var min første sykkel. nemlig en Yamaha XVS1300 cruiser. Ikke er den råest og ikke er den raskest, men følelsen jeg hadde når jeg kjørte denne gjorde at jeg var mer "på tur". Kan også ha gjøre med at det var min første sykkel, men jeg likte den faktisk veldig godt til sitt bruk og det er minnene den har gitt meg som har satt den på en knepen plass helt øverst på listen.

Derimot er jeg enig i at motorsykkel ikke skal være "fornuftig". Cruiseren ble ene og alene kjøpt fordi jeg der og da forbindte mc kjøring med en cruiser. Det har dog endret seg noe, men allikevel vil jeg si at denne sykkelen ga meg mest. ;-)

Glemte bilde av sykkelen:
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Fortell om DIN beste sykkel!

Post by supermons »

Lett valg! Den jeg savner mest er denne:
Image

2000 Suzuki GSXR 750

Lettkjørtheten til en 600 med mer dreiemoment og hester. Hele 140 av dem, som bare ba om å bli pisket rundt Rudskogen, rain or shine. På tørr bane var det kneskap i mengder, og på regnet ga den så gode tilbakemeldinger at kunne kjøres til det slapp i svingene (eller på langstrekka når turtallet kom :shock: ).
Post Reply