Kvalitet på kjøreklær

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Kvalitet på kjøreklær

Post by Okda »

Jeg har Halvardson kjøreklær. Har hatt det ca 3 sesonger. Stort sett fornøyd men lommeforet er nesten borte. Hvorfor kan ikke disse produsentene lage for som holder noe bedre enn dette i klær til mange tusen kroner skjønner ikke jeg! Dritt.
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Okda »

Okda wrote:Jeg har Halvardson kjøreklær. Har hatt det ca 3 sesonger. Stort sett fornøyd men lommeforet er nesten borte. Hvorfor kan ikke disse produsentene lage for som holder noe bedre enn dette i klær til mange tusen kroner skjønner ikke jeg! Dritt.


45 "meningsløse" har lest dette - er det ingen som har meninger på kvalitet på kjøreklær?
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by tshansen »

Åjoda!! Kvalitet varierer noe ekstremt på de forskjellige kjøre klærne jeg har hatt, men jeg har mest erfaring med skinn og ikke tekstil!
Det som ofte skiller de dyre fra de billigere merkene er nettopp dette du skriver!

Hadde en lindstrands dress som var utrolig bra kvalitet i skinnet, men beskyttere, der skinnet var sydd sammen osv var veldig dårlig finish! Samme gjaldt den innerdressen som henger fast på huden!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by knutk »

Okda wrote:Jeg har Halvardson kjøreklær. Har hatt det ca 3 sesonger. Stort sett fornøyd men lommeforet er nesten borte. Hvorfor kan ikke disse produsentene lage for som holder noe bedre enn dette i klær til mange tusen kroner skjønner ikke jeg! Dritt.
Nå nå. Ikke så utolmodig :D

Synes at 3 år er i minste laget, burde holde lenger. Har forhandler/produsent vært kontaktet, og hva med garanti?

Ellers finnes der dresser som holder.
Rukkabukasa mi går på 11. året, og er stort sett i samme stand som da den var ny (men har krympet litt).

Men tipper der er folk som har opplevd stikk motsatt, dvs Rukka klær som ryker og Halvarson klær som holder. Slik er det bare, og kanskje produsent kan være villig til å hjelpe?
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Okda »

FjellBekken wrote:Meningsløs er jeg vel ikke, men vet ikke hvor mye mine meninger er verdt i denne sammenhengen.
Har selv valgt å investere noen kroner ekstra ved siste innkjøp. Det virker som om de prøver å spare der de kan. Jeg har aldri vært bløt, men glidelåser etc. er det spart på.

Håper det er sånn at man får det man betaler for, hvis ikke er jeg grundig lurt.

men merket vil du ikke ut med :o
OkDa
Fjr 1300
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Okda »

knutk wrote:
Okda wrote:Jeg har Halvardson kjøreklær. Har hatt det ca 3 sesonger. Stort sett fornøyd men lommeforet er nesten borte. Hvorfor kan ikke disse produsentene lage for som holder noe bedre enn dette i klær til mange tusen kroner skjønner ikke jeg! Dritt.
Nå nå. Ikke så utolmodig :D

Synes at 3 år er i minste laget, burde holde lenger. Har forhandler/produsent vært kontaktet, og hva med garanti?

Ellers finnes der dresser som holder.
Rukkabukasa mi går på 11. året, og er stort sett i samme stand som da den var ny (men har krympet litt).

Men tipper der er folk som har opplevd stikk motsatt, dvs Rukka klær som ryker og Halvarson klær som holder. Slik er det bare, og kanskje produsent kan være villig til å hjelpe?
Har nok en del med hvilke påkjenninger klærne utsettes for i den daglige bruken, meen det er betegnende at lommeforet i både jakke og bukse ryker i sømmen og ikke kan brukes... klart det kan sendes inn og bli reparert, kanskje ;-) - det skulle du sagt i vinter selvfølgelig. Kan jo ikke sende inn noe nå i sesongen...
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Borg »

Jeg kjøpte en Halvarssons Outlast bukse og jakke i (tror det var 2008), da jeg syntes litt over dobbel pris for Rukka ble for dyrt.

Jakka holt tett men buksa lakk i skrittet etter 10 min tungt regn. Klaget men ble fortalt at dette nok var noe jeg måtte godta, men hvis jeg insisterte kunne de sende den inn. Så jeg insisterte... Og endre med å få ny.

Etter dette har den holt tett og fungert som den skal. Tror den ene innerlomma gikk opp i innersømmen, noe jeg greit sydde selv og en glidelås mistet "tappen" du drar i. Funker uten, men irriterende.

Generelt, ut fra å koste 5k, holdt ut i 8 sesonger og 60 000 km, må jeg si meg godt fornøyd med denne dressen.

Er på jakt etter ny nå, kunne fortsatt med den jeg har, men ønsker en som tar av for vannet på "ytterstoffet" så dressen ikke blir så klam etter lunch i regnværskjøring :)

Klim Badlands så intressant ut, må sjekkes nærmere.
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Palma »

Lommer o.l. dom skal være inn mot kroppen vil bety mye for komfort. Blir disse laget i sterkt kraftig stoff Cordura ol vil det bli vondt å ha på. Men hva pokker. ... henda i lomma på tur eller???

Sendt herifra!
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Borg »

Hehe, lommeboka i den ytterste og telefonen i den innerste. En innerlomme på hver side. En innenfor glidelåsen og en utenfor... Om det var forståelig :-k
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by Okda »

Palma wrote:Lommer o.l. dom skal være inn mot kroppen vil bety mye for komfort. Blir disse laget i sterkt kraftig stoff Cordura ol vil det bli vondt å ha på. Men hva pokker. ... henda i lomma på tur eller???

Sendt herifra!

Har for eks kamera i venstre jakkelomme så jeg kan hente det ut når jeg vil. Kjekt å vite at det er ei lomme det ligger i og ikke nede i foret. Synes også det er kjekt å kunne legge nøkler i bukselomma når vi parkerer og går fra mcen. Dumt å måtte stå i underbuksa og fiske opp nøklene fra buksebeinet når de andre kjører av sted etterpå..... er jo kjekt med fôr i lomma, jeg mener når man først har lommer
OkDa
Fjr 1300
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by knutk »

Okda wrote:
Har nok en del med hvilke påkjenninger klærne utsettes for i den daglige bruken, meen det er betegnende at lommeforet i både jakke og bukse ryker i sømmen og ikke kan brukes... klart det kan sendes inn og bli reparert, kanskje ;-) - det skulle du sagt i vinter selvfølgelig. Kan jo ikke sende inn noe nå i sesongen...
Uff, ja, det har du jo helt rett i.

Skal skjærpe meg :smt021
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by BMWilly »

Har Rukka, økonomi utgave, og der har glidelås i sidelomme røket, glidelås "håndtak" på hovedglidelås har også røket. Erstattet med en nøkkelring. Ellers har innerforet i skrittet på buksa revnet. Dressen ble kjøpt høsten 2012 tror jeg. Ellers har den stort sett holdt meg tørr da og er fornøyd sånn. Kunne ikke si det samme om jofama dressen jeg kjøpte i starten på sesongen 2012. Fikk dog ny jofamabukse da den gamle lakk i skrittet. Prisen på Rukkadressen var vel rundt 7000kr hvis jeg husker rett. Tror det blir Klim dress i nær framtid.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Kvalitet på kjøreklær

Post by Norse »

Fikk Rukka Matti-jakka tilbake på fredag. Røket sidelomme. Null at betale, fikset på reklamasjon[emoji1303]
PiaP
Posts: 8
Joined: 03 May 2016 09:34

Re: Kvalitet på kjøreklær

Post by PiaP »

Godt fornøyd med Halvarsson klær, etter å ha hatt lindstrand noen sesonger. Ikke såååå mye og velge i for damer i Rukka og neopren kragen gnager litt der. Funnet ut at jeg får det man betaler for ofte, og brukte litt penger i år da jeg måtte ha nytt. Forventer egentlig ik at klærne skal vare mer en 2-4 sesonger med den bruken vi har i familien, dvs hard og mye bruk.
Alle lommer har holdt, og jeg har mye i dem [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Iiiik hva slags str er det på lommer på herreklær, få kamera i lomma?!

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Post Reply