Platetopp med vribrytere?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Platetopp med vribrytere?

Post by inunf »

Det er vel kanskje ikke rette forumet, men jeg prøver allikevel. Jeg har kjøpt en tomannsbolig som er under oppføring (dvs. den er nesten ferdig), og jeg skal nå kjøpe kjøkken. Siden jeg er litt sær, er ett av kriteriene at platetoppen skal ha fysiske vribrytere. Det skal selvsagt være induksjon. Denne kombinasjonen viser seg å være sjeldnere enn først antatt. Har egentlig bare funnet en Miele-topp til 18500 kr som er vribrytere og bruker induksjon. Den ser veldig fin ut, men kanskje litt dyr? Til sammenligning blir resten av hvitevarene det beste eller nest beste de har på IKEA. Kjøkkenet blir også IKEA. Utbygger monterer, så det er ikke mitt problem.

Er det noen her som har erfaring med dette, og kan anbefale en induksjonsplatetopp med vribrytere? Bredde er ikke så viktig, kjøkkenet er ikke tegnet enda. Bosch har en på 30 cm, det blir litt snaut. 60 eller 80 cm burde funke.

Er også åpen for generelle tips om kjøkken, er det noe spesielt vi bør tenke på?


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Platetopp med vribrytere?

Post by tshansen »

Hvorfor i alle verdens dager skal du ha vribrytere?? [emoji848] jeg kommer faktisk ikke på noen som kan ha slikt altså! Hmmm mulig noen kan lage på bestilling, men det blir nok dyrt [emoji851]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Platetopp med vribrytere?

Post by RuneMC »

Hvis du går over på gass, får du vribrytere. Steker like raskt som induksjon vil jeg tippe... man får også en "realtime" veldig realistisk flammevisualisering 8)

Men ja, skulle jeg gått for induksjon så er knapper det siste jeg ville sett etter. Enklere rengjøring når kontrollene er integrert i platetoppen a la Apple eller StarTrek.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Platetopp med vribrytere?

Post by quattrokim »

Angående bredde vil eg anbefale deg 80cm om du faktisk bruker kjøkkenet ditt. Har 60cm sjølv og skal du ha 2 store panner er det trangt om plassen.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Post Reply