Bestille nye skilt?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Bestille nye skilt?

Post by supermons »

Etter flere års gateparkering er skiltet foran på bilen rimelig ruglete fra flere treff av hengerfester, og jeg tenkte jeg skulle bytte det. Jeg tenkte jeg skulle ta begge to så bilen blir litt mer strøken 8) Så jeg sjekket siden til Vegvesenet, og det ser ut som jeg må være skiltløs i tre dager?
Vegvesenet wrote:Har du et skadet kjennemerke, skal du innlevere det til en trafikkstasjon for å få det erstattet med nye kjennemerker med samme tegnkombinasjon, som du må betale for. Du må regne med leveringstid på tre virkedager.
Er det noen som har gjort dette i praksis og vet om jeg er parkert uten skilt i tre dager eller om jeg kan "bestille" nye og hente etter tre dager?
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Bestille nye skilt

Post by Andreas »

Ta med vognkort til Vegvesenet, bestill nye, få sms etter et par dager, ta med de gamle skiltene og hent de nye. Trenger ikke å være skiltløs. Koster sinnsyke 150,- :thumleft Hater de stygge plastskiltene som ble brukt for noen år siden, så fikk byttet til nye aluskilt for ikke så lenge siden både på bilen og ene Ducatien.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Bestille nye skilt

Post by supermons »

Andreas wrote:Ta med vognkort til Vegvesenet, bestill nye, få sms etter et par dager, ta med de gamle skiltene og hent de nye. Trenger ikke å være skiltløs. Koster sinnsyke 150,- :thumleft Hater de stygge plastskiltene som ble brukt for noen år siden, så fikk byttet til nye aluskilt for ikke så lenge siden både på bilen og ene Ducatien.
Supert, takk! Ja, det knuser ikke akkurat budsjettet, så da tenkte jeg det var greit :)
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Bestille nye skilt?

Post by Andreas »

Jeg hater også skiltrammer og skruer på skiltene, så alle mine nye skilt oppigjenom har jeg festet med dobbelsidig tape :)
Last edited by Andreas on 12 Apr 2016 08:54, edited 1 time in total.
lefty293
Posts: 66
Joined: 21 Mar 2016 10:36
MC: 2017 MT-10

Re: Bestille nye skilt?

Post by lefty293 »

Du trenger slett ikke være skiltløs. Jeg sendte mail til vegvesen.no hvor jeg opplyste om at jeg trengte nytt skilt. Jeg oppga regnr. og trafikkstasjon. Skiltet lå der når jeg var innom et par uker senere. Det var til en mc som hadde miniskilt. Kosta 65,- å få nytt skilt til mc. Tror jeg leverte inn gammelskiltet. Lettvint :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Bestille nye skilt?

Post by supermons »

Andreas wrote:Jeg hater også skiltrammer og skruer på skiltene, så alle mine nye skilt oppigjenom har jeg festet med dobbelsidig tape :)
Har både nye blanke skiltrammer og dobbelsidig borrelås, så blir ikke skruehull i skiltene, men usikker på hvilken av løsningene jeg velger enda :)
lefty293 wrote:Du trenger slett ikke være skiltløs. Jeg sendte mail til vegvesen.no hvor jeg opplyste om at jeg trengte nytt skilt. Jeg oppga regnr. og trafikkstasjon. Skiltet lå der når jeg var innom et par uker senere. Det var til en mc som hadde miniskilt. Kosta 65,- å få nytt skilt til mc. Tror jeg leverte inn gammelskiltet. Lettvint :)
Supert! Jobber ikke langt unna, så kan stikke innom på morgenen, men enda bedre å bare sende mail, da kan jeg jo fikse det i dag :)
Post Reply