LocaToWeb appen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez

LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Driver å tester ut en Betaversjon av LocaToWeb appen samens med Jarle. Føler vi er på god vei og den har fungert knirkefritt på min Samsung S6 Edge i dag, med noen få uro momenter som vi må finne ut av. En stor forbedring!

Snakk om kjempeservice!! Jarle gjør absolutt ALT for å hjelpe meg med dette. Nå er det vel egentlig ikke bare meg han hjelper sånn sett da det sikkert er flere som har hatt problemer som har en Samsung telefon men dog.

I dag funket appen upåklagelig når jeg kjørte bil. Med telefonen i hvilemodus og appen lukket så kunne jeg til og med ha den i lommen inne i bilen og den tracket hele ruten uten en eneste glipp. Jeg åpnet samtidig andre apper og brukte til og med en annen tracking app samtidig uten problemer.

Men det er noen bagateller som må løses. Jeg er usikker på hva det skyldes ennå så skal ikke begi meg ut på noen videre synsing rundt dette før vi evt. finner svaret. :thumleft

Kommer til og poste oppdateringer her etter hvert som jeg blir klokere :thumleft
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: LocaToWeb appen

Post by quattrokim »

Sliter du med å dele lenke fra mobil? Min nekter å gjere det lenger uansett korleis alternativ eg prøver å dele til.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

quattrokim wrote:Sliter du med å dele lenke fra mobil? Min nekter å gjere det lenger uansett korleis alternativ eg prøver å dele til.
Usikker. Jeg pleier å få en mail sporenstreks etter at jeg har startet en sporing og da bare klipper jeg ut og sender denne.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: LocaToWeb appen

Post by quattrokim »

Får ingen mail her hvertfall og når eg velger korleis app eg skal dele til blir ikkje linken med. Merkelige greier.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Jeg regner med du har aktivert funksjonen på locatoweb.com under settings?
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: LocaToWeb appen

Post by quattrokim »

Jepp. Fekk svar frå Jarle nettopp, han var klar over feilen og jobber med saken. Blir lagt til som betatester og for å unngå feilen fram til fixen er ferdig. Her snakker vi service.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Ja, en slik enestående service gir jo grunn nok til å bruke appen. Dessuten er den norsk og ønsker vi endringer så blir vi faktisk lyttet til. Dessuten er appen fri for unødvendig dilldall.

Bare man får rettet småfeilene nå (som vistnok rammer de fleste S6 Edge telefonene) så har man en app som har alt en trenger uten at det blir overflødig.

Det eneste jeg kunne tenkt meg kanskje (hvis det var mulig) er at det dukker opp en "prikk" på kartet når man klikker på eller hover over en teksbeskjed som er sendt fra trackeren for å se hvor han var når beskjeden ble sendt. Dette bør dog være en funksjon som bør kunen slås av/på.

Men bare et lite ønske. Jeg regner med Jarle har mer enn nok og fikle med nå så han skal få fred angående dette...foreløpig, haha.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LocaToWeb appen

Post by Tommas »

Hmm:

Det hadde jo vært gøy om man kunne se et kart med rutene som er kjørt (og delt) på mc-forumet sin gruppe inne på siden, ikke bare en lang liste.

Ditto for mcforumet-gruppen, hadde det vært kult å kunne se et kart over aktive sporinger om det feks er flere som er ute og kjører en fin lørdag.

Er det noen mulighet til å lagre eller dele tracks man har kjørt i gps format?
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Hmm:

Det hadde jo vært gøy om man kunne se et kart med rutene som er kjørt (og delt) på mc-forumet sin gruppe inne på siden, ikke bare en lang liste.

Ditto for mcforumet-gruppen, hadde det vært kult å kunne se et kart over aktive sporinger om det feks er flere som er ute og kjører en fin lørdag.

Er det noen mulighet til å lagre eller dele tracks man har kjørt i gps format?
Litt usikker på hva du mener her Tommas, men hvis jeg forstår deg rett så er da alt det du nevner her mulig? Eller tenker du på deling via iframe?

Hvis man er betalende bruker av appen (koster 90,- pr. år) så får man egen profilside med egen link som evt. kan limes inn i signaturen her inne eller noe.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LocaToWeb appen

Post by Tommas »

Jeg er så klart betalende bruker :)

Men tenkte mer på å gjøre mer ut av "organization" siden inne på locatoweb, med feks et kart med enkle filtrering som viser alle (eller da filtrert) turene som brukerne har delt i gruppa. Kanskje en "top 3" for antall km kjørt, antall turer delt etc. Kanskje man også kunne lastet ned turer (fra de som sier det er ok) i GPS format.

Ditto et slags live-kart som viser all aktive turer som til enhver tid kjøres av mc-forumet-organization medlemmer.
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jeg er så klart betalende bruker :)

Men tenkte mer på å gjøre mer ut av "organization" siden inne på locatoweb, med feks et kart med enkle filtrering som viser alle (eller da filtrert) turene som brukerne har delt i gruppa. Kanskje en "top 3" for antall km kjørt, antall turer delt etc. Kanskje man også kunne lastet ned turer (fra de som sier det er ok) i GPS format.

Ditto et slags live-kart som viser all aktive turer som til enhver tid kjøres av mc-forumet-organization medlemmer.
Man kan jo alltids sende en forespørsel til Jarle angående dette.
Men han har vert såpass behjelpelig med meg nå at jeg lar det ligge litt for min del :redface
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LocaToWeb appen

Post by Tommas »

Det får nok bli senere, jeg skal ikke mase :)

Men tror det ligger en del potensiale i å linke brukere mot hverandre, dele turer og feks sette opp møtepunkter.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: LocaToWeb appen

Post by Kant1 »

Tommas wrote:
Ditto et slags live-kart som viser all aktive turer som til enhver tid kjøres av mc-forumet-organization medlemmer.
Det hadde jo vært innmari kult om vi kunne sett alle herfra MC siden på ett kart.. samtidig. Jeg føyer det inn på ønskelista over ting som vil gjøre offshorelivet enda mer selvpinende :shock: =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: LocaToWeb appen

Post by Bjerknez »

Nå har LocaToWeb appen blitt sluppet i ny oppdatert versjon og denne skal fungere fint med Samsung S6 Edge med Lolipop 5.1. Vertfall så fungerer den utmerket i skrivende stund på min telefon og jeg har testet den ganske grundig de siste dagene i samarbeid med Jarle.

Takk til Jarle for fantastisk support og en mengde tolmodighet. Har blitt en del mailer frem og tilbake, men nå tror jeg vi har truffet blink. Vertfall med tanke på hvordan den fungerer med min telefon i øyeblikket :thumleft

Det er tydelig at det ikke var min telefon det var problemer med da andre tracking apper fungerte som bare det. Mulig Lilipop er sære og krevde litt ekstra programmering fra Jarle sin side, men jeg tror ikke det er noe galt med telefonen eller softwaren. Nå fungerer den jo som bare det :thumleft
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: LocaToWeb appen

Post by Norse »

Tror jeg må sende en melding og spørre om det er mulig å få en option der man unngår at app'en stenges ned når man står i ro en stund. Pokkers irriterende å oppdage at den ikke registrerer etter 3-4 kopper kaffe og dekksparking :redface:
Post Reply