500mil er ikke på langt nær nok, målet var jo tredobbelt det kun i år
Nei, forbedring i form av å få motor opp å gå, nå har den stått i tre uker siden jeg oppdaget at toppakningsbytte ikke hjalp Om det ikke blir for mye overtid neste friuke så må jeg virkelig få kommet til bunns i dette, hvis ikke må jeg nesten krype til korset å høre med Andreas på Ducatiforhandleren om når de har mulighet
Kveldene på jobb brukes mye i å fundere på løsningsalternativene ved de feilene jeg ser for meg som sannsynlige, det være seg feilmontert toppakning, sprekk i topp eller sprekk i sylinder
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Grubler på framtiden for italieneren
Er det skikkelig gæli?
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Foreløbig uvisst, dere blir holdt oppdatert så fort jeg har et faktisk svar å komme med
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 19 Jul 2018 23:31
by Tommas
Bikeridr wrote:De der støpeformene der er sikkert minst like deilig å tråkke på barbeint, som legoklosser, i mørtna når du trøtt og jævlig må et nattlig ærend
Lego...djevelens verk
Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 19 Jul 2018 23:48
by knutk
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Epylypzon wrote:Kikker på finn. Vurderer å bytte ut 1150n.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Og hva kikker du på ?
Nå som du har kjørt en del med din modifiserte F800, hva er bruker-erfaringene så langt?
Nyere 1200. Gjerne 2010-12 modell men da helst ikke med alt for høy km stand.
Fornøyd med den, mye lettere å kjøre med i terrenget, mer leken på grusveier.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Godt å høre at du føler at jobben ga uttelling, siden det ikke vil være lett å reversere prosessen.
Ser frem til mulighet for å ta den i nærmere øyensyn.
Lykke til med leting etter 1200. Tipper det dukker opp en del sykler etter ferien...
Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 19 Jul 2018 23:56
by knutk
JK95 wrote:
Foreløbig uvisst, dere blir holdt oppdatert så fort jeg har et faktisk svar å komme med
Du får holde meg unnskyldt for å spørre et banalt spørsmål:
Sjekka du nøye at toppen ikke hadde slådd seg før du monterte den tilbake på sykkelen? (vi snakker små verdier her). Grunnen til spørsmålet er at toppakninger sjelden begynner å lekke uten en grunn. De finner ikke bare ut at "nå gidder jeg ikke å holde tett lenger".
Re: RE: Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 00:55
by Epylypzon
knutk wrote:
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Og hva kikker du på ?
Nå som du har kjørt en del med din modifiserte F800, hva er bruker-erfaringene så langt?
Nyere 1200. Gjerne 2010-12 modell men da helst ikke med alt for høy km stand.
Fornøyd med den, mye lettere å kjøre med i terrenget, mer leken på grusveier.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Godt å høre at du føler at jobben ga uttelling, siden det ikke vil være lett å reversere prosessen.
Ser frem til mulighet for å ta den i nærmere øyensyn.
Lykke til med leting etter 1200. Tipper det dukker opp en del sykler etter ferien...
Det følte jeg etter 100 meter på den [emoji14] Letingen etter 1200 er over [emoji14]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 06:51
by JK95
knutk wrote:
JK95 wrote:
Foreløbig uvisst, dere blir holdt oppdatert så fort jeg har et faktisk svar å komme med
Du får holde meg unnskyldt for å spørre et banalt spørsmål:
Sjekka du nøye at toppen ikke hadde slådd seg før du monterte den tilbake på sykkelen? (vi snakker små verdier her). Grunnen til spørsmålet er at toppakninger sjelden begynner å lekke uten en grunn. De finner ikke bare ut at "nå gidder jeg ikke å holde tett lenger".
Jeg tar selvkritikk og innrømmer at nei, det gjorde jeg ikke Ikke sjekka jeg nøye nok etter mulige sprekker i topp eller sylinder heller, så her kan vi finne så mangt Synes bare det er rart om toppen skulle slå seg uten å ha gått varm
JK95 wrote:
Foreløbig uvisst, dere blir holdt oppdatert så fort jeg har et faktisk svar å komme med
Du får holde meg unnskyldt for å spørre et banalt spørsmål:
Sjekka du nøye at toppen ikke hadde slådd seg før du monterte den tilbake på sykkelen? (vi snakker små verdier her). Grunnen til spørsmålet er at toppakninger sjelden begynner å lekke uten en grunn. De finner ikke bare ut at "nå gidder jeg ikke å holde tett lenger".
Jeg tar selvkritikk og innrømmer at nei, det gjorde jeg ikke Ikke sjekka jeg nøye nok etter mulige sprekker i topp eller sylinder heller, så her kan vi finne så mangt [emoji38] Synes bare det er rart om toppen skulle slå seg uten å ha gått varm
Toppen kan ha fått "belastningen" før sykkel kom i ditt eierskap.
Da jeg for mange år siden hadde en kort karriere i bilbransjen synes jeg å erindre at om man hadde en uforklarlig lekkasje hvor toppakning måtte byttes så slipte man toppen uansett, da ujevnhetene ofte var vanskelige å oppdage.
Om du sliper toppen på motoren skal du se at dette går bra. Og skal du være ekstra raffinert tar du den andre sylinderen og, siden planslipingen bidrar til ørlite øket kompresjon. Dog må jeg tilføye at jeg ikke har erfaring med motorer med flere topper, så det vil kanskje i praksis ikke være merkbar forskjel før/etter uansett. Kanskje andre her inne som har noe fornuftig å tilføye.
Uansett, selv om det er kjipt å ta det på nytt vil du merke at andre gang er mye lettere enn første gang. Og det største hinderet, å tørr å sette i gang, har du allerede passert med glans. [emoji106]
Lykke til. Ikke gi opp nå. Du er på riktig spor, du har kanskje bare ikke merket det endaæ [emoji16]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 13:26
by JK95
Du sier mye fornuftig som jeg egentlig vet fra både læretiden på dieselverkstedet til jernbanen og fra skruing med kompiser, som har gått litt i glemmeboka
Var nok noe optimistisk om at dette skulle bli en lett fix med plenty sesong å gå på, men ser jo at jeg må ta meg bedre tid Spørs om jeg ikke må høre med Cylmo om muligheten for en mikroskopisk planing Vet ikke hvor mye en tusendel eller ti utgjør på komp jeg, men vi får se hva det blir til
Takk for gode ord
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 15:43
by Epylypzon
Etter å ha dykket med 800n trenger den litt gjennomgang
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 16:02
by JK95
Epylypzon wrote:Etter å ha dykket med 800n trenger den litt gjennomgang
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva ble vadedybda?
Og hvor fant du så mye vann?
Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 16:31
by Epylypzon
JK95 wrote:
Epylypzon wrote:Etter å ha dykket med 800n trenger den litt gjennomgang
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva ble vadedybda? [emoji38]
Og hvor fant du så mye vann?
Pluss minus en meter [emoji14]
Rena
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: RE: Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 16:34
by Trondgv
Epylypzon wrote:
JK95 wrote:
Epylypzon wrote:Etter å ha dykket med 800n trenger den litt gjennomgang [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/93cc109dff08bf67d934ee306bd2cda3.jpg[/img]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva ble vadedybda? [emoji38]
Og hvor fant du så mye vann?
Pluss minus en meter [emoji14]
Rena [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/1d2873f6471b3f4d88f2d5f146aab442.jpg[/img]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Skulle hatt dykkerutstyr
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Posted: 20 Jul 2018 16:42
by kvase
Sånn skikkelig gjennom vask hadde jeg i fjord høst med min KTM - Da ble jeg nokså svett hadde vel nær meteren med vatten æ å
men godt skylt ble den å æ