Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

nå har jeg slåttijæl litt tid med denna: [youtube][/youtube]
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

freddy123 wrote:Tester det nye kamera på min Huawei p20 pro som er noe av det villeste jeg har vært borti på tlf til nå

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/25135f052c5831c64136a0f23b34752a.jpg[/img]

Bilde rett ut av tlf uten noe redigering [emoji3]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva syns du om telefonen ellers? Jeg har hatt min en mnds tid. Vurderer sterkt å gå over til Samsung igjen.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Epylypzon wrote:
freddy123 wrote:Tester det nye kamera på min Huawei p20 pro som er noe av det villeste jeg har vært borti på tlf til nå

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/25135f052c5831c64136a0f23b34752a.jpg[/img]

Bilde rett ut av tlf uten noe redigering [emoji3]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva syns du om telefonen ellers? Jeg har hatt min en mnds tid. Vurderer sterkt å gå over til Samsung igjen.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva med å kikke på Google Pixel telefonene? Skal ha meg 3'ern når den kommer til høsten. Her får du ren Android uten all den driten Samsung peiser full telefonene sine med. Selv om jeg må være ærlig å innrømme at den nye Note modellen frister tungt 8) Sa han som aldri skulle ha android lengre :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

tshansen wrote:
Epylypzon wrote:
freddy123 wrote:Tester det nye kamera på min Huawei p20 pro som er noe av det villeste jeg har vært borti på tlf til nå

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/25135f052c5831c64136a0f23b34752a.jpg[/img]

Bilde rett ut av tlf uten noe redigering [emoji3]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva syns du om telefonen ellers? Jeg har hatt min en mnds tid. Vurderer sterkt å gå over til Samsung igjen.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva med å kikke på Google Pixel telefonene? Skal ha meg 3'ern når den kommer til høsten. Her får du ren Android uten all den driten Samsung peiser full telefonene sine med. Selv om jeg må være ærlig å innrømme at den nye Note modellen frister tungt 8) Sa han som aldri skulle ha android lengre :roll:
Vet ikke om jeg tørr satse på noe "ukjent" mer. Kjøpte jo P20 Pro i starten av Mai... Ikke akkurat storfornøyd. Gamle S6 og S7 en er jo kjappere.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Problemet med Samsung i mine øyner, er den forbanna latterlige trege evnen de har til å sleppe oppdatering til telefonene sine. Å som alle vet, så kødder ofte android til like mye som de fikser på hver oppdatering. Google sine telefoner har vist seg å være markedsledene på flere ting, spesielt kamera :thumleft

Men ja, jeg skjønner "angsten" din
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: RE: Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Epylypzon wrote:
tshansen wrote:
Epylypzon wrote:Hva syns du om telefonen ellers? Jeg har hatt min en mnds tid. Vurderer sterkt å gå over til Samsung igjen.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hva med å kikke på Google Pixel telefonene? Skal ha meg 3'ern når den kommer til høsten. Her får du ren Android uten all den driten Samsung peiser full telefonene sine med. Selv om jeg må være ærlig å innrømme at den nye Note modellen frister tungt 8) Sa han som aldri skulle ha android lengre :roll:
Vet ikke om jeg tørr satse på noe "ukjent" mer. Kjøpte jo P20 Pro i starten av Mai... Ikke akkurat storfornøyd. Gamle S6 og S7 en er jo kjappere.
Må si meg fornøyd til nå, men så har jeg bare hatt tlf ei halv uke også da.

Jeg aner ikke hvordan samsung er iforhold da jeg kommer rett fra iPhone 6 og før det iPhone 5, men denne gangen tenkte jeg det var greit å prøve noe nytt[emoji3]

Hva er det som har vært med din?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

tshansen wrote:Problemet med Samsung i mine øyner, er den forbanna latterlige trege evnen de har til å sleppe oppdatering til telefonene sine. Å som alle vet, så kødder ofte android til like mye som de fikser på hver oppdatering.
Her argumenter du vel på en måte for og mot deg selv i en og samme setning? :lol:

Hva er forresten så big deal med oppdateringer? Uhyre sjelden de tilfører noe revolusjonerende uansett, så om det er ofte eller sjelden spiller vel liten rolle for daglig bruk av en telefon?

Min personlige mening nå er at om man kjøper nest nyeste generasjon fra en relativt solid produsent, så får man best pris/ytelse og trenger ikke bekymre seg for barnesykdommer.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

freddy123 wrote:
Epylypzon wrote:
tshansen wrote: Hva med å kikke på Google Pixel telefonene? Skal ha meg 3'ern når den kommer til høsten. Her får du ren Android uten all den driten Samsung peiser full telefonene sine med. Selv om jeg må være ærlig å innrømme at den nye Note modellen frister tungt 8) Sa han som aldri skulle ha android lengre :roll:
Vet ikke om jeg tørr satse på noe "ukjent" mer. Kjøpte jo P20 Pro i starten av Mai... Ikke akkurat storfornøyd. Gamle S6 og S7 en er jo kjappere.
Må si meg fornøyd til nå, men så har jeg bare hatt tlf ei halv uke også da.

Jeg aner ikke hvordan samsung er iforhold da jeg kommer rett fra iPhone 6 og før det iPhone 5, men denne gangen tenkte jeg det var greit å prøve noe nytt[emoji3]

Hva er det som har vært med din?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Når jeg fikk den første gang så lot jeg den gjennopprette seg selv(fra Andoid konto, alle apper osv blir lagt inn automatisk). Etter 3-4 uker ble den veldig treg, lagget skikkelig når man skiftet mellom apper.

Prøvde forrige uke å gjenopprette til fabrikkinstillinger å legge inn alt manuelt. Er bedre nå, får se hvor lenge det holder.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Hmmm....
https://consumer.huawei.com/no/phones/p20-pro/
Den får jo 6'ere og toppkarakter over hele fjøla? Rart at den er så treg? Andre ting som plager deg? Har tittet litt i denne banen jeg også
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jeey »

Har opplevd tregheten på p20 pro selv, men forsvant etter siste sw update, holdt seg bra en uke ish nå.
Så sjekk at du har siste firmware

(sjekk også at messenger appen din er oppdatert om du har den, har vist vært noen problemer der som har laget litt krøll?)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

venter på ny tlf..kjører på med eple igjen: 8+,vært fornøyd med 6s+ men ørehøyttaleren har begynt å skurre etter et dropp på 8 meter ned på betong :roll:(Ipad`n overlevde uten skade men det er jo en"air" ;-) ) siden den er en 3 år gammel gidder ikke jobben å reparere den.-91% kapasitet på batteriet ennå etter 3 år er ikke ille. :thumleft

har hatt samsung også men for min bruk ? -jaggu er det godt m eple... :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Fikk et jordlass på ca 7 kubikk som ble tippa på p plassen foran huset -Denne lille hauen frakters videre i bøtter da det ikke er mulig med trille-båre der jorda skal til --- :thumleft
Ja jeg lagde en litt grei størrelse på Blomster kasse som det meste av jorda skal oppi.- :shock:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Locatoweb kan man også bare glemme om man har P20 pro
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jeey »

Epylypzon wrote:Locatoweb kan man også bare glemme om man har P20 pro
Bare tull, alle nye android telefoner har egen smart battery styring.
Apper slik som locatoweb trenger nesten alltid unntak fra slike programmer.

På Huawei finner du du denne ved
Instillinger -> batteri -> App-oppstart -> Locatoweb

Skru av automatisk batteri styring på den appen og la alle 3 valg være på

Nettop testet på 3 dagers tur uten noe feil :)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

jeey wrote:
Epylypzon wrote:Locatoweb kan man også bare glemme om man har P20 pro
Bare tull, alle nye android telefoner har egen smart battery styring.
Apper slik som locatoweb trenger nesten alltid unntak fra slike programmer.

På Huawei finner du du denne ved
Instillinger -> batteri -> App-oppstart -> Locatoweb

Skru av automatisk batteri styring på den appen og la alle 3 valg være på

Nettop testet på 3 dagers tur uten noe feil :)
Takk! Det må testes. Følte jeg prøvde "alt", å henvendte meg til Locatoweb, fikk disse svarene:

Locatoweb Problemet er at Huawei har generellt et problem med GPS tracking i bakgrunnen. P9, P10 og P20 skaper krøll for apper som trenger å bruke GPS i bakgrunnen. Dette gjelder også for store apper som feks Strava (som har gray-listed Huawei). Kanskje noe jeg bør gjøre også... Det finnes ikke noe fasit. Noen ganger virker det og andre ganger ikke. https://www.coolsmartphone.com/.../stra ... i-sort.../

Locatoweb Har hatt flere som sier det samme. Funket fint på Samsungen, så kjøper de Kinatelefon og det slutter å virke. Et problem over hele linjen for oss som leverer apper som krever bruk av GPS når skjermen er avslått.
Post Reply