Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

ArcticTiger wrote:Sola skinner, og nå skal jeg en tur ned på Buttikken å handle Gilde Wienere, Auli Lomper, Rå Lauk, Kaffe, Ketssjupp og Sennepp til Pølse-Treffet i Ande-bua i mårra Laurdag den 16 Mai sånn ca kl 11 \:D/ :thumleft
Rå lauk kan du spare deg [-X
Den er allerede handlet inn i Tigerstaden, og ankommer Andebu Lørdag formiddag sirlig hakket opp i sømmelig grovhet :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

ojda wrote:
ArcticTiger wrote:Sola skinner, og nå skal jeg en tur ned på Buttikken å handle Gilde Wienere, Auli Lomper, Rå Lauk, Kaffe, Ketssjupp og Sennepp til Pølse-Treffet i Ande-bua i mårra Laurdag den 16 Mai sånn ca kl 11 \:D/ :thumleft
Rå lauk kan du spare deg [-X
Den er allerede handlet inn i Tigerstaden, og ankommer Andebu Lørdag formiddag sirlig hakket opp i sømmelig grovhet :thumleft
Ja det er slike Kammerater man setter pris på å ha Ojda \:D/ \:D/ En som virkelig stiller opp når det Gjeller :shock: , om det så er Dekk-henting på Finn-Marka, eller Lauk-Hakking på Aust-Landet :D :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Venter på ferge. Med feil kjøretøy... ImageImage

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Pitstop i Skien Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

Det var tida for litt servaise på Multin nå. Og idag var den hos Multi-Langern i Holme-stranda, og der fikk den nye dekk på Jåle-felgene, ny olje på Rakkle-Mottorn med de tvangs-styrte ventilene, og en liten sjekk av Hjernen.
Det ble en liten prøvetur på svingete småveier nå i kvellinga, med innlagt soft-is stopp.
Og sykkern blei god den :D : Velsmurt, følsom, lettbedd og kjørevillig, det var omtrent som å ha samleie uten kondom... :-#
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:Det var tida for litt servaise på Multin nå. Og idag var den hos Multi-Langern i Holme-stranda, og der fikk den nye dekk på Jåle-felgene, ny olje på Rakkle-Mottorn med de tvangs-styrte ventilene, og en liten sjekk av Hjernen.
Det ble en liten prøvetur på svingete småveier nå i kvellinga, med innlagt soft-is stopp.
Og sykkern blei god den :D : Velsmurt, følsom, lettbedd og kjørevillig, det var omtrent som å ha samleie uten kondom... :-#
Og jeg fikk time torsdag da skal jeg gjennom det samme. Har kjøpt Motoz Tractionator GPS som er 50/50 dekk som Løvås skal sette på. :thumleft \:D/ Med disse dekkene så håper jeg at Enduroen er klar for Grustur i Øst.

https://motoz.com.au/product/tractionator-gps/
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Hva jeg gjør?
Jo, jeg er sur!
PC-jævel'n fant ut at den skulle legge seg ned å dø. Nå har jeg en låne-PC som er ca 1/131-del av ytelsen. Nok til at til og med YT hakker på 720p..
Det igjen gir utslag i fjåttbokstatuser jeg normalt ikke legger ut offentlig..
User avatar
kvase
Posts: 4033
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Bikeridr wrote:Hva jeg gjør?
Jo, jeg er sur!
PC-jævel'n fant ut at den skulle legge seg ned å dø. Nå har jeg en låne-PC som er ca 1/131-del av ytelsen. Nok til at til og med YT hakker på 720p..
Det igjen gir utslag i fjåttbokstatuser jeg normalt ikke legger ut offentlig..
Primært Stasjonær brukes her
Har vært gjennom den der ja så for vært 5 år så skaffer jeg en bærbar djevel med litt oppdatert system og med blanke ark.- greit å ha det har jeg lært sånn
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4281
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

ArcticTiger wrote:Det var tida for litt servaise på Multin nå. Og idag var den hos Multi-Langern i Holme-stranda, og der fikk den nye dekk på Jåle-felgene, ny olje på Rakkle-Mottorn med de tvangs-styrte ventilene, og en liten sjekk av Hjernen.
Det ble en liten prøvetur på svingete småveier nå i kvellinga, med innlagt soft-is stopp.
Og sykkern blei god den :D : Velsmurt, følsom, lettbedd og kjørevillig, det var omtrent som å ha samleie uten kondom... :-#

samleie uten kondom ja....det funker vel så lenge det er luft i ballongen... :redface ... :-#
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

kvase wrote:
Bikeridr wrote:Hva jeg gjør?
Jo, jeg er sur!
PC-jævel'n fant ut at den skulle legge seg ned å dø. Nå har jeg en låne-PC som er ca 1/131-del av ytelsen. Nok til at til og med YT hakker på 720p..
Det igjen gir utslag i fjåttbokstatuser jeg normalt ikke legger ut offentlig..
Primært Stasjonær brukes her
Har vært gjennom den der ja så for vært 5 år så skaffer jeg en bærbar djevel med litt oppdatert system og med blanke ark.- greit å ha det har jeg lært sånn
Stasjonær hjemme, her i gården også. Men nå er jeg på reisefot og det er blitt coronaforlenget ganske kraftig.
Heldigvis (denne gangen) er laptopen kjøpt i Norge hos de blågrønne, så det blir reklamasjon i dag. :)
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

Enduroen klar pakka for tur til Holmestrand i morgen. Der blir det dekkskifte og service. Og ser du Palma Dukken er klar for Grustur. Image
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by cnygaard »

JRO wrote:Enduroen klar pakka for tur til Holmestrand i morgen. Der blir det dekkskifte og service. Og ser du Palma Dukken er klar for Grustur. Image
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leste litt fort og feil her (skjer støtt og stadig :lol: )
Når jeg leste den der trodde jeg du kjørte med asfaltdekk til grusturen, bytter dekk på felg når du kommer på grusvei og bytter tilbake når du kommer tilbake på asfalt og jeg tenkte bare "DET ER DEDIKERT!!! :shock: "

Så kom jeg på når jeg så skiltramma di at løvaas ligger jo i Holmestrand :roll:
Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Real time GPS tracking with LocaToWeb: Sumaren e kåmen https://locatoweb.com/map/single/1102209477


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by GeirHellwigPedersen »

GS,en har fått mer lys for å kompensere mot redusert nattesyn pga. Alder. Samt ryddet opp i kabelkaoset til den gamle Honda moppen (CB500x), så nå er min sønn fornøyd.

Ellers er det jo bare å kose seg i godværet[emoji16]ImageImageImage

Sent fra min mobile telefon via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Nettopp lagt ut for salg en bil og en MC, på tide å rydde litt plass utenfor huset, har en del flere kjøretøy enn personer i huset for tiden...

Tok ca 10 min fra bilen ble lagt ut til div personer med dårlig norsk kunnskap la inn bud langt under prisantydning. Så nå venter jeg bare på svindelmeldinger og skambud på MC’en [emoji12]
Post Reply