Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

SPERRY wrote:
Toven wrote:Står på ørneredet :D fint utsikt her, gidder ikke kjøre nedom lysebotn. Herre hvor artig veien ut hit er, når man slipper unna trafikk!
Kjørt fra ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hjemmefra som er Stathelle :)
Kjørte via Evja og Tonstad. Nå er det hjemover via suleskard og Vrådal
User avatar
SPERRY
Posts: 36
Joined: 23 Nov 2016 08:31
MC: Yamaha FZS 8S
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by SPERRY »

Toven wrote:
SPERRY wrote:
Toven wrote:Står på ørneredet :D fint utsikt her, gidder ikke kjøre nedom lysebotn. Herre hvor artig veien ut hit er, når man slipper unna trafikk!
Kjørt fra ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hjemmefra som er Stathelle :)
Kjørte via Evja og Tonstad. Nå er det hjemover via suleskard og Vrådal
Høres ut som en knalltur! God tur hjemover!
Geiranger venter på meg når jeg går på fri denne perioden! Pass opp for gærningene med bil på feil side av veien i svingene!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Kjøttkaker, poteter og brun saus på Haukeliseter fjellstue :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

Nei, nå ble det så myye sunshine at jeg fant det best å trekke innendørs [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Akkurat kommet hjem etter en "adventure" tur. Og jaggu kom det et par drypp også.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

Nyter en kjølig Weihenstephaner 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Parkert hjemme etter mitt livs beste opplevelse, dæven jeg har kost meg [emoji41] Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Parkert hjemme etter mitt livs beste opplevelse, dæven jeg har kost meg [emoji41] Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Alpene var ikke oppskrytt? :shock: Farer bergenseren med løgn?! :o

Står å venter på ferga over til riktig side av Trondheimsfjorden, vekk fra Trondheim og over til Fosen. Denne gangen for å dra tilbake til leir, for nest siste eller siste gang \:D/ Ny treukersperiode på gang, denne gangen som nattlag, så dette blir rolig 8)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Snikkeren »

Trondgv wrote:Parkert hjemme etter mitt livs beste opplevelse, dæven jeg har kost meg [emoji41] Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det tror jeg ingenting på. For jeg har lest at alpene er oppskrytt.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Pust lettet ut, å vær glad du fikk sykkelen hel med deg hjem :-k
Det er ikke alle som fikk det :( De eter motorsykler de veiene der nede i mellomeuropa :evil:
Velkommen hjem, og kjekt å høre det ga mersmak :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

JK95 wrote: Alpene var ikke oppskrytt? :shock: Farer bergenseren med løgn?! :o
Snikkeren wrote:[

Det tror jeg ingenting på. For jeg har lest at alpene er oppskrytt.
Det er oppskrytt ja..Må bare prøve å overbevise meg selv om at det ikke var oppskrytt :roll:
ojda wrote:Pust lettet ut, å vær glad du fikk sykkelen hel med deg hjem :-k
Det er ikke alle som fikk det :( De eter motorsykler de veiene der nede i mellomeuropa :evil:
Velkommen hjem, og kjekt å høre det ga mersmak :thumleft
Puste lettet ut? Det er BMW jeg kjører, ikke noe Land Rover.. :erte Tror rett og slett at de engelske syklene er allergiske mot alpene jeg. :lol:
Nå må jeg jo innrømme at BMWen var ikke heeelt i orden den heller, måtte kjøpe meg olje på turen nedover.. :roll: Var nemlig tom for KJEDEOLJE, motorolja var det såvidt forsvunnet noe som helst av og kjedet var helt og pent :lol:

Men når jeg kjøpte denne olja var det jo egentlig for å bytte slange som viste seg å lekke, her fant de også ødelagte hjullagre, ødelagt nav og skjeiv felg også. Syntes først det var merkelig at hjullagrene var ødelagt for en tredje gang, viste seg at det navet er dårlig, tipper det er jeg som har brukt for mye varme. Mekanikeren fikk ordna det "sånn ca" med å slå med en slegge rundt og vi fikk prest lagrene skikkelig på plass, det funka hele turen. :thumleft Felgen fant vi ut at var skjeiv da han skulle avbalansere dekket. Merkelig at jeg ikke har merka det før egentlig, for det rister litt bakpå der ja..Har fått tak i felg og spiler gratis, nav skal vi bli enige om en pris på. Brukt, men helt i orden. Eneste jeg betaler her er for navet som må sandblåses og lakkeres samt frakt.

Uansett så får Motorsyklisten avd Kristiansand 5/5 poeng av meg, de kan service. :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Og forresten, jeg traff på en sykkel med problemer der nede, det var en tysker på en GSA som kom rett fra førstegangsservice for noen dager siden. Lukta brent olje når han prøvde å starte opp..
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Akkurat nå... ser jeg på at TrondGV gjør ting han tydeligvis ikke kan. (Joda, han var flink)
Tilfeldigheter har brakt meg til Haugesund og en jobb der TrondGV har en finger med i spillet.
Verden er ikke så stor Image

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

Trondgv wrote:
Men når jeg kjøpte denne olja var det jo egentlig for å bytte slange som viste seg å lekke, her fant de også ødelagte hjullagre, ødelagt nav og skjeiv felg også. Syntes først det var merkelig at hjullagrene var ødelagt for en tredje gang, viste seg at det navet er dårlig, tipper det er jeg som har brukt for mye varme. Mekanikeren fikk ordna det "sånn ca" med å slå med en slegge rundt og vi fikk prest lagrene skikkelig på plass, det funka hele turen. :thumleft Felgen fant vi ut at var skjeiv da han skulle avbalansere dekket. Merkelig at jeg ikke har merka det før egentlig, for det rister litt bakpå der ja..Har fått tak i felg og spiler gratis, nav skal vi bli enige om en pris på. Brukt, men helt i orden. Eneste jeg betaler her er for navet som må sandblåses og lakkeres samt frakt.

Uansett så får Motorsyklisten avd Kristiansand 5/5 poeng av meg, de kan service. :thumleft
For å hindre overoppvarming anbefaler jeg investering i en slik: http://www.ebay.com/itm/Handheld-Non-Co ... SwiDFYOQaG.

Er nok ikke toppkvalitet, men det duger til å sjekke at ikke området overstiger ca 100 grader. Skjønner det slik at grensen for permanent strukturforandring ligger på 150, så da har man litt å gå på.
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

Sitter på Bocca i Ålesund, spist en god fiskesuppe og en øl. Har tatt Volvoen for å sjekke Prehøst veiene og de er godkjente for årets begivenhet. [emoji106][emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply