Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Bikeridr wrote:Har du sjekket "x-grip" fra RAM Mount? Kanskje litt dyrt, men det burde funke. Skal visst selges på claser'n nede på storsenteret i hjembygda di :)
Nei, så dette nå... denne så ikke dum ut, men lav og kanskje ikke ideel i forhold til å bruke telefon til filming. Kanskje jeg bør finne et feste til rx100 i stede? :-k :-k
Skulle du ende opp med RAM mount sin har jeg en ubrukt i eske du kan "få" for frakten og en øl en vakker dag. Ble kjøpt og lagt vekk. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Er det noen som filmer på høykant i 2018? :shock:

Jeg må prøve å finne noe som er så minimalistisk som mulig. Som ikke kommer i veien hver gang jeg skal bruke styret i liten fart. Men ram mount ser jo ut som veien å gå :-k
Sier takk for det Trond. Skal holde deg oppdatert på hva jeg ender på. Hva innholder den esken?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

tshansen wrote:Er det noen som filmer på høykant i 2018? :shock:

Jeg må prøve å finne noe som er så minimalistisk som mulig. Som ikke kommer i veien hver gang jeg skal bruke styret i liten fart. Men ram mount ser jo ut som veien å gå :-k
Sier takk for det Trond. Skal holde deg oppdatert på hva jeg ender på. Hva innholder den esken?
Det var jo lurt å bruke telefonen liksom når du skal lage slik vlågg, åsså kan du jo bare bruke slik selfiemodus så du filmer deg sjæl når du skal snakke om alt du ser rundt deg og hva du gjør og hvorfor du gjøre det åsså videre. \:D/ \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Palma wrote: Det var jo lurt å bruke telefonen liksom når du skal lage slik vlågg, åsså kan du jo bare bruke slik selfiemodus så du filmer deg sjæl når du skal snakke om alt du ser rundt deg og hva du gjør og hvorfor du gjøre det åsså videre. \:D/ \:D/
Hahaha :plystre
Jeg blir nok ikke å gå noen i næringa når det kommer til å lage vlogg. Målet var å ha muligheten til å ta små snutter, fra 30 sek til et min i enkelte situasjoner. Kan skape større dynamikk i forhold til oppdateringer underveis på turen (instagram story) tilfredstille sponsorene mine, også få litt avveksling på ren bildebruk. Ikke sikkert det blir noe suksess... ser bare en jeg følger som kjører jorda rundt på insta som benytter seg av dette. Å det funker overraskende bra slik jeg oppfatter det \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Her har du det som ligger i pakken, minus telefon selvsagt :)ImageImageImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Pål »

Trondgv wrote:Her har du det som ligger i pakken, minus telefon selvsagt :)

Det er den med ToughClaw [emoji106][emoji16] den får en ikke tak i på claseren lengre [emoji58]

Jeg har denne med en forlengerarm på min og er veldig fornøyd. Har også gopro Mount overgang til den

Image

Det fine med ToughClaw er at du kan også sette den på andre plasser en bare et rundt styre. Veldig praktisk når du vil filme fra flere forskjellige plasser på sykkelen [emoji16]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Hmm... ja men denne vil jo være helt ubrukelig i forhold til å få vinklet kamera slik at man får noe fornuftig filming vel? :-k :-k :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Pål »

tshansen wrote:Hmm... ja men denne vil jo være helt ubrukelig i forhold til å få vinklet kamera slik at man får noe fornuftig filming vel? :-k :-k :-k
Festene er på kuleled, du kan bortimot få hvilken vinkel som helst [emoji106]


Image

Med dette leddet fra claseren og den ToughClawen fra Trondgv så kan det vinkles i alle mulige stillinger. Du får de leddene i forskjellige lengder også


For å si det sån, hvis du ikke skal ha den så kjøper gjerne jeg den. Jeg er blitt så glad i min at jeg gjerne har en liggende i reserve siden de er utgått ifølge claseren [emoji16]

Image
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Pål »

Forøvrig når det gjelder den "strikken" du ser på bildene fra Trondgv, så er det bare å ta den av.

Har aldri hatt bruk for den da holderen i seg selv klyper så godt rundt telefonen at den aldri vil falle ut.
Jeg krasja jo slik at hele fronten på sykkelen forsvant! Denne ToughClawen var like hel og telefonen stod fortsatt i holderen selv om den lå 10m fra sykkelen. Så det er ikke bruk for den ekstra sikringen gummistrikken gir mener nå iallefall jeg.

Sent fra min G8441 via Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Snikkeren »

Pål wrote:Forøvrig når det gjelder den "strikken" du ser på bildene fra Trondgv, så er det bare å ta den av.

Har aldri hatt bruk for den da holderen i seg selv klyper så godt rundt telefonen at den aldri vil falle ut.
Jeg krasja jo slik at hele fronten på sykkelen forsvant! Denne ToughClawen var like hel og telefonen stod fortsatt i holderen selv om den lå 10m fra sykkelen. Så det er ikke bruk for den ekstra sikringen gummistrikken gir mener nå iallefall jeg.

Sent fra min G8441 via Tapatalk
Jeg klarte å miste tlf. da jeg kjørte offroad. Det ble en slitsom affære. Merket det ikke før jeg var kommet ned fra fjellet, hadde vært og kjørt på MX-bane, og så måtte jeg tilbake for å prøve å finne den. Heldigvis så fant vi den til slutt, like hel. Hadde klart å dunke den ut av holderen da jeg skulle plukke opp sykkelen igjen. Så det kan være lurt med den strikken hvis man skal utenfor allfarvei. :thumleft Men nå kjører jeg ikke med den i X-grip'en når jeg kjører offroad lengre.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Akkurat levert XR'en på service hos Bike Trollhättan, her er det noe for enhver smak :)

Image

Image
fun is not a straight line
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

ashland wrote:Akkurat levert XR'en på service hos Bike Trollhättan, her er det noe for enhver smak :)

[img]https://i.imgur.com/J7CGvS0.jpg[/img]

[img]https://i.imgur.com/xrdvEkb.jpg[/img]
Er bare en liten halvtime fra trollhättan på ferie. Kunne svinget forbi å sparket dekk hvis jeg vist det i forkant.

Kos deg :)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Får ha det til gode :thumleft
Storservice tar sin tid, men med kaffemaskin og nok å glane på, går tiden fort unna
fun is not a straight line
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Pål »

ashland wrote:Får ha det til gode :thumleft
Storservice tar sin tid, men med kaffemaskin og nok å glane på, går tiden fort unna
Går det ikke ann å få prøvekjøre en i mens? :D \:D/
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Gjør noe fornuftig før jeg reiser ut på jobb i morgen :)Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Post Reply