Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Noe kreativt må man jo finne på, så jeg har lagt ut en D5 mystery geocache. Skal legge inn link når den blir publisert :)
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Norse »

Akkurat nå sitter jeg her og toer mine hender...

Jeg har nettopp oppdaget at noen har sendt meg hyggelige hilsener på forumet (og det har jeg beklageligvis ikke fått med meg før nå... en måned senere. (Temmelig flaut... :redface )

Tusen takk, Bikeridr, ojda, ashland og intruder

Sistnevnte taler la inn følgende gullkorn: "din ungdom er gitt deg til odel og eie....du skal ikke skusle den bort"

Vise ord fra vis mann! Kjør måtelig etter forholdene!! :thumleft :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Norse wrote:Akkurat nå sitter jeg her og toer mine hender...

Jeg har nettopp oppdaget at noen har sendt meg hyggelige hilsener på forumet (og det har jeg beklageligvis ikke fått med meg før nå... en måned senere. (Temmelig flaut... :redface )

Tusen takk, Bikeridr, ojda, ashland og intruder

Sistnevnte taler la inn følgende gullkorn: "din ungdom er gitt deg til odel og eie....du skal ikke skusle den bort"

Vise ord fra vis mann! Kjør måtelig etter forholdene!! :thumleft :thumleft



Takk for velfortjente godord....Men vis og vis.... =D>

vismenn kryr det forresten av her....så deler æren jeg :smt034

og i dag har jeg hentet setet hos salmakeren...1700 velbrukte kroner...exellent made :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Sitter å kikker på de mange rutene jeg har i diverse kartotek. Dette året kan se ut som blir noe skralt på diverse treff, turer og større opplegg. Så om forholdene tillater det, etter økende respons i diverse kanaler vurderer jeg å starte opp litt fellesturer.

Se om det går an å legge inn noe adventure relatert. Det er jo ikke veldig gode muligheter for grusturer her, men det er ekstremt gode muligheter for å kjøre på fellestur med bål, camping og hygge attåt. Det skal ikke koste noe eller være noe krav til noe. Bare et felles samlingspunkt hvor vi triller avgårde på gitt tidspunkt og følger slik eller slik rute.
Det er mange rundt om i landet som ser mørkt på diverse utenlandsturer som er booket og planlagt. Så vi får prøve å gjøre det beste ut av det. Kanskje fler vil se gleden av å feriere i eget land.

Dette gir også en god mulighet til å vise fram litt produkter og kanskje senke terskelen for telt/køye og camping livet på motorsykkel for mange. Vet at det er en god del street fighter og R gutter på vestlandet som leker veldig med tanken på å ta steget inn i adventure segmentet =D> Så får vi se om ikke dette er noe man kan spinne videre på.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Her begynner det å dufte av ny lekeonkel :thumleft
Flott tanke, ser ikke bort fra at man kan være villig til å kaste bort noen liter bensin for å realisere drømmen din 8)



Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

spiser mat etter å ha kappet ned et par bjørker hjemme..
den ene rakk over 20 meter opp i lufta.trangt og ikke plass til å legge dem hele ned..men med lift så må de gi tapt..selv med velutviklet høydeskrekk og skikkelige vindkast..
Image
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

tshansen wrote:Sitter å kikker på de mange rutene jeg har i diverse kartotek. Dette året kan se ut som blir noe skralt på diverse treff, turer og større opplegg. Så om forholdene tillater det, etter økende respons i diverse kanaler vurderer jeg å starte opp litt fellesturer.

Se om det går an å legge inn noe adventure relatert. Det er jo ikke veldig gode muligheter for grusturer her, men det er ekstremt gode muligheter for å kjøre på fellestur med bål, camping og hygge attåt. Det skal ikke koste noe eller være noe krav til noe. Bare et felles samlingspunkt hvor vi triller avgårde på gitt tidspunkt og følger slik eller slik rute.
Det er mange rundt om i landet som ser mørkt på diverse utenlandsturer som er booket og planlagt. Så vi får prøve å gjøre det beste ut av det. Kanskje fler vil se gleden av å feriere i eget land.

Dette gir også en god mulighet til å vise fram litt produkter og kanskje senke terskelen for telt/køye og camping livet på motorsykkel for mange. Vet at det er en god del street fighter og R gutter på vestlandet som leker veldig med tanken på å ta steget inn i adventure segmentet =D> Så får vi se om ikke dette er noe man kan spinne videre på.
Liker tanken på en slik Amok og primus, selv om jeg ikke har noen plan om å slutte med streetfighter :thumleft Vi får se hva sommeren bringer, hadde kun planer om innenlandskjøring åkkesom, og vestover er jo et av målene \:D/
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

tshansen wrote:Sitter å kikker på de mange rutene jeg har i diverse kartotek. Dette året kan se ut som blir noe skralt på diverse treff, turer og større opplegg. Så om forholdene tillater det, etter økende respons i diverse kanaler vurderer jeg å starte opp litt fellesturer.

Se om det går an å legge inn noe adventure relatert. Det er jo ikke veldig gode muligheter for grusturer her, men det er ekstremt gode muligheter for å kjøre på fellestur med bål, camping og hygge attåt. Det skal ikke koste noe eller være noe krav til noe. Bare et felles samlingspunkt hvor vi triller avgårde på gitt tidspunkt og følger slik eller slik rute.
Det er mange rundt om i landet som ser mørkt på diverse utenlandsturer som er booket og planlagt. Så vi får prøve å gjøre det beste ut av det. Kanskje fler vil se gleden av å feriere i eget land.

Dette gir også en god mulighet til å vise fram litt produkter og kanskje senke terskelen for telt/køye og camping livet på motorsykkel for mange. Vet at det er en god del street fighter og R gutter på vestlandet som leker veldig med tanken på å ta steget inn i adventure segmentet =D> Så får vi se om ikke dette er noe man kan spinne videre på.
God tanke Hansen ( har jo investert i telt i år) :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

tshansen wrote:Sitter å kikker på de mange rutene jeg har i diverse kartotek. Dette året kan se ut som blir noe skralt på diverse treff, turer og større opplegg. Så om forholdene tillater det, etter økende respons i diverse kanaler vurderer jeg å starte opp litt fellesturer.

Se om det går an å legge inn noe adventure relatert. Det er jo ikke veldig gode muligheter for grusturer her, men det er ekstremt gode muligheter for å kjøre på fellestur med bål, camping og hygge attåt. Det skal ikke koste noe eller være noe krav til noe. Bare et felles samlingspunkt hvor vi triller avgårde på gitt tidspunkt og følger slik eller slik rute.
Det er mange rundt om i landet som ser mørkt på diverse utenlandsturer som er booket og planlagt. Så vi får prøve å gjøre det beste ut av det. Kanskje fler vil se gleden av å feriere i eget land.

Dette gir også en god mulighet til å vise fram litt produkter og kanskje senke terskelen for telt/køye og camping livet på motorsykkel for mange. Vet at det er en god del street fighter og R gutter på vestlandet som leker veldig med tanken på å ta steget inn i adventure segmentet =D> Så får vi se om ikke dette er noe man kan spinne videre på.
God ide´og initiativ hr Hansen :thumleft

Foreløpig tar jeg alt med knusende ro, forruten permiterings-spøkelset og verden som stoppet opp rundt oss :-#
Er såpass realist å ser det kan spøke litt for turene i Mai, men ingen sorger på forskudd, iallefall ennå..

Norge er ett fantastisk land å farte rundt og feriere i. Teltet skal luftes litt i år også, så dette er noe jeg kan tenke meg å bli med på :)
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Akkurat nå er jeg på jobb og ser om det er noe presserende.
Når jeg kommer hjem så skal jeg begynne å klargjøre for uttak av 6 motorsykler. \:D/
User avatar
kvase
Posts: 4031
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Kjekka fremtidige dager mmm skal ikke si det ser vondt ut nei https://www.yr.no/sted/Norge/Agder/Arendal/Arendal/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Kineserne bygde et nytt sykehus på ei drøy uke... :thumleft :thumleft
Helsepolitikerne her i Innlandet har brukt millioner på skravling og dyre konsulenter i rundt ti år og ikke fått gjort en dritt utover det...
MDG...en greie vi antakelig får like mye stri med å bli kvitt som koronaviruset....vil nå bygge Mjøssykehuset i industriområdet i Moelv.. :smt073

Industrien vil sikkert rive og flytte dagens anlegg med glede..med skattebetalernes penger...
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Gulars »

tshansen wrote:Sitter å kikker på de mange rutene jeg har i diverse kartotek. Dette året kan se ut som blir noe skralt på diverse treff, turer og større opplegg. Så om forholdene tillater det, etter økende respons i diverse kanaler vurderer jeg å starte opp litt fellesturer.

Se om det går an å legge inn noe adventure relatert. Det er jo ikke veldig gode muligheter for grusturer her, men det er ekstremt gode muligheter for å kjøre på fellestur med bål, camping og hygge attåt. Det skal ikke koste noe eller være noe krav til noe. Bare et felles samlingspunkt hvor vi triller avgårde på gitt tidspunkt og følger slik eller slik rute.
Det er mange rundt om i landet som ser mørkt på diverse utenlandsturer som er booket og planlagt. Så vi får prøve å gjøre det beste ut av det. Kanskje fler vil se gleden av å feriere i eget land.

Dette gir også en god mulighet til å vise fram litt produkter og kanskje senke terskelen for telt/køye og camping livet på motorsykkel for mange. Vet at det er en god del street fighter og R gutter på vestlandet som leker veldig med tanken på å ta steget inn i adventure segmentet =D> Så får vi se om ikke dette er noe man kan spinne videre på.
=D> =D> =D>
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Artig og relevant visualisering av mutasjon av Coronaviruset som kan kobles til spredning og som bortimot enligt artikkelen oppdateras i takt med spredningen
Genomic epidemiology of novel coronavirus
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

intruder wrote:Kineserne bygde et nytt sykehus på ei drøy uke... :thumleft :thumleft
Helsepolitikerne her i Innlandet har brukt millioner på skravling og dyre konsulenter i rundt ti år og ikke fått gjort en dritt utover det...
MDG...en greie vi antakelig får like mye stri med å bli kvitt som koronaviruset....vil nå bygge Mjøssykehuset i industriområdet i Moelv.. :smt073

Industrien vil sikkert rive og flytte dagens anlegg med glede..med skattebetalernes penger...
Ja, angivelig er det per i dag også flere døde i Italia enn hva det var i Kina. Alt er liksom så på stell i Kina. Skulle ønske jeg bodde der istede for her
Post Reply