Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jeey »

Epylypzon wrote:
jeey wrote:
Epylypzon wrote:Locatoweb kan man også bare glemme om man har P20 pro
Bare tull, alle nye android telefoner har egen smart battery styring.
Apper slik som locatoweb trenger nesten alltid unntak fra slike programmer.

På Huawei finner du du denne ved
Instillinger -> batteri -> App-oppstart -> Locatoweb

Skru av automatisk batteri styring på den appen og la alle 3 valg være på

Nettop testet på 3 dagers tur uten noe feil :)
Takk! Det må testes. Følte jeg prøvde "alt", å henvendte meg til Locatoweb, fikk disse svarene:

Locatoweb Problemet er at Huawei har generellt et problem med GPS tracking i bakgrunnen. P9, P10 og P20 skaper krøll for apper som trenger å bruke GPS i bakgrunnen. Dette gjelder også for store apper som feks Strava (som har gray-listed Huawei). Kanskje noe jeg bør gjøre også... Det finnes ikke noe fasit. Noen ganger virker det og andre ganger ikke. https://www.coolsmartphone.com/.../stra ... i-sort.../

Locatoweb Har hatt flere som sier det samme. Funket fint på Samsungen, så kjøper de Kinatelefon og det slutter å virke. Et problem over hele linjen for oss som leverer apper som krever bruk av GPS når skjermen er avslått.
Yes, huawei oppnår de gode batteritidene sine ved å være harde på å drepe apper og sende tlf i dyp søvn fort, og det ødelegger for en god del apper dessverre.
Men har klokka inn ca 30 timer med sporing uten problemer nå, så tipper det bør virke for deg og.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Leffy »

jeey wrote:
Epylypzon wrote:
jeey wrote:
Bare tull, alle nye android telefoner har egen smart battery styring.
Apper slik som locatoweb trenger nesten alltid unntak fra slike programmer.

På Huawei finner du du denne ved
Instillinger -> batteri -> App-oppstart -> Locatoweb

Skru av automatisk batteri styring på den appen og la alle 3 valg være på

Nettop testet på 3 dagers tur uten noe feil :)
Takk! Det må testes. Følte jeg prøvde "alt", å henvendte meg til Locatoweb, fikk disse svarene:

Locatoweb Problemet er at Huawei har generellt et problem med GPS tracking i bakgrunnen. P9, P10 og P20 skaper krøll for apper som trenger å bruke GPS i bakgrunnen. Dette gjelder også for store apper som feks Strava (som har gray-listed Huawei). Kanskje noe jeg bør gjøre også... Det finnes ikke noe fasit. Noen ganger virker det og andre ganger ikke. https://www.coolsmartphone.com/.../stra ... i-sort.../

Locatoweb Har hatt flere som sier det samme. Funket fint på Samsungen, så kjøper de Kinatelefon og det slutter å virke. Et problem over hele linjen for oss som leverer apper som krever bruk av GPS når skjermen er avslått.
Yes, huawei oppnår de gode batteritidene sine ved å være harde på å drepe apper og sende tlf i dyp søvn fort, og det ødelegger for en god del apper dessverre.
Men har klokka inn ca 30 timer med sporing uten problemer nå, så tipper det bør virke for deg og.
Dette fant jeg ut og på en del apper på p20'n. F.eks Spotify og VLC sluttet og spille i bakgrunn når tlf gikk i hvile. Dog så fungerer alt når automatisk batteristyring er avslått. Finnes somregel en løsning uansett, men samsung står nok først på lista igjen når tlf skal byttes.

---

Ruta er lagt inn på GPS'n (TomTom'n) og den er nå klar for tur om noen dager. Nå skal jeg hive i meg føde. Uten mat og drikke, duger helten ikke.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Leffy wrote:
jeey wrote:
Epylypzon wrote:
Takk! Det må testes. Følte jeg prøvde "alt", å henvendte meg til Locatoweb, fikk disse svarene:

Locatoweb Problemet er at Huawei har generellt et problem med GPS tracking i bakgrunnen. P9, P10 og P20 skaper krøll for apper som trenger å bruke GPS i bakgrunnen. Dette gjelder også for store apper som feks Strava (som har gray-listed Huawei). Kanskje noe jeg bør gjøre også... Det finnes ikke noe fasit. Noen ganger virker det og andre ganger ikke. https://www.coolsmartphone.com/.../stra ... i-sort.../

Locatoweb Har hatt flere som sier det samme. Funket fint på Samsungen, så kjøper de Kinatelefon og det slutter å virke. Et problem over hele linjen for oss som leverer apper som krever bruk av GPS når skjermen er avslått.
Yes, huawei oppnår de gode batteritidene sine ved å være harde på å drepe apper og sende tlf i dyp søvn fort, og det ødelegger for en god del apper dessverre.
Men har klokka inn ca 30 timer med sporing uten problemer nå, så tipper det bør virke for deg og.
Dette fant jeg ut og på en del apper på p20'n. F.eks Spotify og VLC sluttet og spille i bakgrunn når tlf gikk i hvile. Dog så fungerer alt når automatisk batteristyring er avslått. Finnes somregel en løsning uansett, men samsung står nok først på lista igjen når tlf skal byttes.

---

Ruta er lagt inn på GPS'n (TomTom'n) og den er nå klar for tur om noen dager. Nå skal jeg hive i meg føde. Uten mat og drikke, duger helten ikke.

:thumleft :thumleft
Bestilt ferge Larvik - Hirtshals i morgen og Hirtshals - Langesund lørdag morgen. Ned til touratech å kjøpe nye kofferter.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Ojda fant den hellige gral ;-)

Image
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Skal aldri undervurdere evnene til en god sporhund \:D/ \:D/ Har jeg sagt at jeg er glad i deg i dag Arne :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Desmo »

Whisky er ikke for min gane. Men jeg nyter Kinn Slåtteøl, og har noen flasker Saison Extra på lur. Begge typer har "godkjent mersmak" etter mitt syn. Takk til Kant1 for tips om Saison'en.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Epylypzon wrote:
Leffy wrote:
jeey wrote:
Yes, huawei oppnår de gode batteritidene sine ved å være harde på å drepe apper og sende tlf i dyp søvn fort, og det ødelegger for en god del apper dessverre.
Men har klokka inn ca 30 timer med sporing uten problemer nå, så tipper det bør virke for deg og.
Dette fant jeg ut og på en del apper på p20'n. F.eks Spotify og VLC sluttet og spille i bakgrunn når tlf gikk i hvile. Dog så fungerer alt når automatisk batteristyring er avslått. Finnes somregel en løsning uansett, men samsung står nok først på lista igjen når tlf skal byttes.

---

Ruta er lagt inn på GPS'n (TomTom'n) og den er nå klar for tur om noen dager. Nå skal jeg hive i meg føde. Uten mat og drikke, duger helten ikke.

:thumleft :thumleft
Bestilt ferge Larvik - Hirtshals i morgen og Hirtshals - Langesund lørdag morgen. Ned til touratech å kjøpe nye kofferter.
Skulle ikke gå en hel tur uten locatotull nei.
Starta bra. Ikke noe tull ned til Hamburg. Stoppa mye på vei hjem
ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

tshansen wrote:Skal aldri undervurdere evnene til en god sporhund \:D/ \:D/ Har jeg sagt at jeg er glad i deg i dag Arne :lol: :lol:
Han følger vel bare Fusel-lukta \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

ashland wrote:Ojda fant den hellige gral ;-)

Image
Han fant ikke bare den hellige gral, han fikk jaggu med seg etpar smaksprøver også \:D/
Samt misjonering litt for en av turmedlemmene :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Lasse Liten »

Når du ber en kamerat om å kjøpe en god/dyr rom i utlandishstan..
Image
Men denne var vanvittig god ! Deilig søt og hver og en av de 43% river om kapp -og etterpå kommer en deilig røyksmak med hint av tjæret tre. Rett inn i kaptein sabeltanns rekker. 3. glasset på en halvtime her. Innertier!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Lasse Liten wrote:Når du ber en kamerat om å kjøpe en god/dyr rom i utlandishstan..
Image
Men denne var vanvittig god ! Deilig søt og hver og en av de 43% river om kapp -og etterpå kommer en deilig røyksmak med hint av tjæret tre. Rett inn i kaptein sabeltanns rekker. 3. glasset på en halvtime her. Innertier!
Spennende... har du prøvd Ron Zakapa? hvordan er denne i forhold?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Lasse Liten »

tshansen wrote:
Lasse Liten wrote:Når du ber en kamerat om å kjøpe en god/dyr rom i utlandishstan..
Image
Men denne var vanvittig god ! Deilig søt og hver og en av de 43% river om kapp -og etterpå kommer en deilig røyksmak med hint av tjæret tre. Rett inn i kaptein sabeltanns rekker. 3. glasset på en halvtime her. Innertier!
Spennende... har du prøvd Ron Zakapa? hvordan er denne i forhold?
Ron Z er fløte i forhold, denne blir du mer mann av :thumleft Den gikk rett inn på som nummer to på billboard topp 5!
Er en zucker for rom, så kan hende jeg er litt herdet på brent sukker, men topp 5 listen ser slik ut:
Ron Metusalem Gran Reserva, Mount Gay XO, Pussers Original Admirality Gunpowder proof Rum, El Dorado Rum 21yo, Ron Zakapa XO.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Det første som slår meg er navnene på disse såkalte "manne" drikkene du tryller i deg. Men jeg vet bedre enn å la meg lure av navnene... Denne skal jeg jaggu prøve... for skikkelig ROM... det er forbanna godt :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Lasse Liten »

tshansen wrote:Det første som slår meg er navnene på disse såkalte "manne" drikkene du tryller i deg. Men jeg vet bedre enn å la meg lure av navnene... Denne skal jeg jaggu prøve... for skikkelig ROM... det er forbanna godt :thumleft
Anbefaler deg å begynne med Pussers Admirality Original før du evt. går på gun powder proof.
Førstnevnte er den som britiske marinen serverte som dagsrasjoner frem til midten av syttitallet :P
Faen nå begynner dette å bli gøy :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Fant en rute for dagen med meg å Konamatata :D Hun må få kjøretræl på fua hu med for sommerens smålangtur innlands
ruteplan litt grus fine svingete veier pause i Kristiansand område
https://goo.gl/maps/tJHyvQczv6U2
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply